نظر شما چیست؟ (11)

طی این مقاله نظرات تعدادی از دانش‌آموزان برتر اراک در مورد روش‌های موفقیت پرسیده شده است که به آن‌ها می‌پردازیم.

نظر شما چیست؟ (11)

طی این مقاله نظرات تعدادی از دانش‌آموزان برتر اراک در مورد روش‌های موفقیت پرسیده شده است که به آن‌ها می‌پردازیم.

 

آیا روش‌های موفقیت در هر درس خود را می‌دانید؟ (عمومی و اختصاصی)

مهتا فلک افلاکی، چهارم تجربی، میانگین تراز 7509:

برای خواندن هر درس اولویت با کتاب درسی است. کتاب درسی به عنوان منابع کنکور از طرف سازمان سنجش معرفی شده و منبع اصلی است. برای درس‌های فیزیک و ریاضی حل تمرین تشریحی برای من بسیار مفید است؛ زیرا تست زدن بدون تثبیت کامل فرمول‌ها و راه‌حل و کسب مهارت بالا در محاسبات ریاضی بی‌فایده است. برای درس زیست علاوه بر خواندن دقیق متن کتاب سعی می‌کنم هنگام خواندن هر قسمت فکر کنم و مبحث مرتبط با آن را در کتاب‌های درسی دیگر به خاطر آورم. برای درس‌های عمومی هم متن کتاب و تست‌های کنکور سال‌های قبل به ویژه کتاب زرد عمومی برای من خیلی مفید بوده است.

پرنیان ستوده، هنر، میانگین تراز 7143:

در درس دین و زندگی کتاب آیات و روایات آبی کانون را همیشه مطالعه می‌کنم و پس از زدن تست‌‌ها پیام آیات آن‌ها و سؤالات مهم این کتاب را در کنار آیات کتاب درسی یادداشت می‌کنم. برای درس‌های عربی و دین و زندگی همیشه خلاصه‌نویسی می‌کنم. برای درس‌های اختصاصی از جمله مکاتب، گرافیک، بناها و هنر‌های تجسمی خلاصه‌نویسی می‌کنم. از عکس‌های کتاب و منابع دیگر برای به کار بردن مطالب استفاده می‌کنم. به جز کتاب‌های درسی و کمک‌درسی منابع آزاد را نیز مطالعه می‌کنم و برنامه‌های مرتبط را تماشا می‌کنم.

پرستو صمدی، چهارم ریاضی، میانگین تراز 7565:

دلیل اصلی موفقیتم در درس‌های اختصاصی این است که چون این درس‌ها را بیش‌تر دوست دارم برای آن‌ها به اندازه‌ی کافی وقت می‌گذارم. مطابق با برنامه‌ی مدرسه و کلاس‌ها و آزمون، درس می‌خوانم و در حد نیاز برای آن‌ها تست می‌زنم و تمرین حل می‌کنم. در درس‌های عمومی نیز مطابق با برنامه‌ی مدرسه و آزمون درس می‌خوانم و تست می‌زنم. درس‌های عمومی را در هفته‌ی دوم آزمون نسبت به هفته‌ی اول بیش‌تر می‌خوانم و معمولاً تست این درس‌ها را در هفته‌ی دوم می‌زنم.

مبینا کاظمی، چهارم ریاضی، میانگین تراز 7524:

تا حدودی در مورد درس‌های اختصاصی متوجه شده‌ام که هر چه بیش‌تر تمرین حل کنم و تست‌ بیش‌تری کار کنم تسلط بیش‌تری پیدا می‌کنم و در نتیجه در آن درس قوی‌تر می‌شوم. در مورد درس دین و زندگی روشی که ‌توانستم از آن نتیجه بگیرم این بود که آن را یک روز در میان در برنامه‌‌ریزی هفتگی‌ام قرار داده‌ام. پس از خواندن متن کامل درس و ارتباط آیات با متن، در نوبت بعدی تست مربوط به آن را می‌زنم.

 

نظر شما در مورد این سؤال چیست؟ لطفاً نظرات خود را در قسمت نظرات وارد کنید.

 

Menu