در نیمسال دوم تصمیم گرفتم تست‌های بیشتری بزنم- مائده حسنی

برنامه ریزی نیمسال دوم توسط رتبه برتر‌های کنکور- مائده حسنی کانون فرهنگی آموزش قلم چی

در نیمسال دوم تصمیم گرفتم تست‌های بیشتری بزنم- مائده حسنی

سلام. من مائده حسنی هستم، رتبه ۹ منطقه دو کنکور انسانی و رتبه ۹ منطقه دو کنکور زبان سال ۱۴۰۰؛ دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه تهران. در این مقاله به نکاتی پیرامون تجربیاتم در شروع نیمسال دوم می پردازیم.

من برای نیمسال دوم، سه موضوع مهم و کلی را مورد توجه قرار دادم:

۱) تعیین نقاط قوت و ضعف

۲) مهندسی منابع و روش های مطالعه

۳) هدف گذاری

در وهله اول سعی کردم نتایج آزمون های نیمسال اول و همچنین کارنامه امتحانات ترم اول را به دقت بررسی نموده تا نقاط قوت و ضعفم را بهتر شناسایی کنم. نتایجی که از تحلیل آزمون ها در نیمسال اول به دست آورده و یادداشت کرده بودم نیز در انجام این مهم بسیار کمک کننده بودند. 

در مرحله بعد، نتایجی که در طول نیمسال اول کسب کرده بودم را با زمان مطالعه و روش ها و منابع به منظور بررسی کارا بودن آنها سنجیدم؛ این کار کمک کرد متوجه شوم برای برخی از دروس باید بیشتر از بقیه زمان بگذارم یا در بعضی دروس باید تعادل بهتری بین میزان مطالعه و تست برقرار کنم. مرحله آخر، تصمیم گیری برای نحوه ایجاد تغییر در روند قبلی بود. 

یکی از مهم ترین هدف گذاری های من برای نیمسال دوم، برنامه ریزی برای تبدیل نقاط قوت به نقاط قوت پایدار بودفرق این دو، در تداوم و پیوستگی نقاط قوت است؛ 

پس با برنامه ریزی مناسب می توان به صورت مداوم در این دروس عملکرد خوبی داشت تا به نقاط قوت پایدار تبدیل شوند. هدف دیگر، کاهش میزان بی دقتی در آزمون ها بود. 

بدین منظور در آزمون ها با تمرکز بیشتری به خواندن دقیق صورت سوال و گزینه ها می پرداختم و هر زمان که از نظر ذهنی احساس خستگی می کردم، برای دقایقی کوتاه استراحت می کردم تا ذهنم بازدهی خوبی داشته باشد. طی تصمیم گیری ها برای نیمسال دوم، حس کردم احتیاج به تغییر عمده در روش های مطالعه ام نیست اما تصمیم گرفتم در برنامه ریزی هایم وعده های مرور برخی دروس را بیشتر کنم یا اینکه تست های بیشتری کار کنم؛ مثلا متوجه شدم که برای دروس فلسفه، جامعه شناسی، تاریخ ادبیات و سبک شناسی فنون و روان شناسی به مرور مداوم کتاب جهت تسلط به مفاهیم و موضوعات و انتقال آنها به حافظه بلندمدت احتیاج دارم، در حالیکه برای دروس عربی و منطق و مباحث عروض و آرایه باید سهم تست زنی در برنامه ام بیشتر باشد. 

در مجموع، من از نتایج آزمون های نیمسال اول رضایت داشتم و تلاش کردم با تحلیل درست این نتایج، برای نیمسال دوم برنامه ریزی بهتری انجام دهم تا نتایج بهتری کسب کنم.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو مائده حسنی به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور 

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه

Menu