در نیمسال دوم سهم بیشتری به تست زنی اختصاص دادم-علی درفکی

در نیمسال دوم سهم بیشتری به تست زنی اختصاص دادم-علی درفکی کانون فرهنگی آموزش قلم چی

در نیمسال دوم سهم بیشتری به تست زنی اختصاص دادم-علی درفکی

سلام
من علی درفکی هستم، رتبه ۴۶۵ منطقه دو کنکور تجربی سال ۹۸ و ۳۶۰ زبان همان سال، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز
در این مقاله میخواهم در ارتباط با نیم سال دوم صحبت کنم. نیم سال دوم، از چندین لحاظ برای من با نیم سال اول متفاوت بود. برای مثال در این نیم سال من سهم بیشتری برای تست زنی نسبت به مطالعه و خواندن درسنامه اختصاص دادم. همچنین در تست‌ها کم کم سراغ تست های زماندار رفتم و فضای پاسخدهی به سوالات حل کردنی مانند ریاضی و فیزیک و یا مسائل شیمی را هم محدود کردم. 

یکی از مهمترین مسائل برای من در نیم سال دوم، شروع قوی نیم سال دوم بود؛ با توجه به اینکه در نیم سال دوم در بخش پایه مباحث یازدهم و در بخش دوازدهم نیم سال دوم دوازدهم (که تقریبا در تمامی درس‌ها بجز شیمی سخت‌تر از نیم سال اول هستند) شروع می‌شدند نیاز به کمی ساعت مطالعه بالاتر و استمرار و پیوستگی بالاتری داشتم تا بتوانم از مباحث آزمون‌ها عقب نیوفتم. تقریبا می‌توانم اینطور بگویم که تا حدود هفته اول اسفند بیشترین فشار و حجم مطالعه را داشتم و بعد از آن کمی حجم مطالب برایم سبک تر شد.
در ارتباط با درس‌ها هم می‌توانم به این اشاره کنم که کمی با مبحث تنظیم عصبی و حواس در یازدهم و همینطور کمی با فصل ۵ و ۶ زیست دوازدهم مشکل داشتم. به نظرم در ماه بهمن چالش‌انگیزترین درس برای داوطلبان دوازدهمی درس زیست‌شناسی است؛ برای من که اینطور بود. 
یکی از مهمترین مواردی که به من برای شروع قوی نیم سال دوم کمک کرد، استفاده کردن از تجربیات و آزمون و خطاهای نیم سال اول بود؛ از نیم سال اول تجربیات زیادی در زمینه برقراری توازن در درس‌ها، افزایش سرعت و دقت در تست‌زنی و آزمون‌ها و چگونگی حفظ روحیه و پیوستگی در مطالعه یاد گرفته بودم که توانستم کمی هوشمندانه‌تر از شروع نیم سال اول، نیم‌سال دوم را شروع کنم. 


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو  علی درفکی به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه

Menu