برنامه من در نیمسال دوم حفظ ساعت مطالعه بالا بود-اصغر ستاری

برنامه من در نیمسال دوم حفظ ساعت مطالعه بالام بود-اصغر ستاری کانون فرهنگی آموزش قلم چی

برنامه من در نیمسال دوم حفظ ساعت مطالعه بالا بود-اصغر ستاری

سلام من اصغرستاری هستم رتبه ۷۴ منطقه دو کنکورانسانی سال۱۴۰۱ و دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی

من پس از اتمام نیم فصل اول، با توجه به آزمون های جمع بندی که پشت سر گذاشته بودم، درمجموع از عملکردم رضایت داشتم بجز بعضی دروس مانند فنون و زبان که به نتیجه مطلوبی که مد نظرم بود نرسیده بودم.اما باقی دروس را همانطورکه اول مهر برنامه ریزی کرده بودم، توانسته بودم که پیش ببرم و راضی بودم.

به همین دلیل اولین و مهمترین تصمیمی که در اول بهمن ماه برای نیم فصل دوم گرفتم این بود که، برنامه نیم فصل اول رو ادامه بدم با کمی تغییرات، مثلا تغییر روش مطالعه در بعضی دروس و اصلاحات ریز.

من برنامه نیم فصل دومم باید یک ویژگی اصلی را حفظ میکرد که آن ساعات مطالعاتی خوبی (۱۱_۱۲) بود که در برنامه قبلی هم داشتم و خیلی کمک کننده بود.

اما در بعضی دروس مثلا فنون نیازمند تغییر بودم چون با روش فعلی نتیجه خیلی خوبی نتوانسته بودم بگیرم. و تلاش کردم بیشتر تست وزن و آرایه بزنم و روتین داشته باشم 

همچنین برای درس زبان که خیلی روی گرامر تمرکز داشتم، که تصمیم گرفتم تغییری که میدهم این باشد که دایره لغاتم را افزایش بدهم. هردوی این تغییرات مفید واقع شد و توانستم شرایطم را در این دروس بهبود ببخشم.

و تغییر کلی که در خودم ایجاد کردم این بود که چون داشتیم به کنکور نزدیک و نزدیکتر میشدیم تصمیم گرفتم که بیشتر تست بزنم و نحوه یادگیری من بصورت یادآوری از طریق تست باشد تا مرور دوباره. البته برای درس هایی که قبلا خوانده بودم و نسبتا تسلط داشتم.برای بخش هایی از درسهای دوازهم که فعلا نخوانده بودم از روش قدیمی یعنی مرور زیاد و روخوانی زیاد استفاده میکردم.

در کل آزمون های جمعبندی، نمایان کننده نحوه عملکردم در نیم فصل اول بود که خودم و شیوه مطالعاتیم را بسنجم که ببینم تا چه حد مفید بوده و یا نبوده. پس از آنجایی که دیدم عملکردم نسبتا راضی کننده بود، همان روش قبلی را با تغییرات جزئی ادامه دادم.

یعنی ساعات مطالعه زیاد و منظم و پایبندی به بودجه بندی آزمون و تمرکز هنگام مطالعه و شیوه خاص مطالعه دروس مجزا و جدی بودن بر سر آزمون های دو هفته یکبار.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو  اصغرستاری به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه 


Menu