گفتگو با سیده سارا میرحسن زاده قهرمان باشگاه پانصدتایی

7 سال دانش آموز کانون است از پایه هفتم تا دوازدهم همچنین دو خواهر دیگرش هم عضو کانون هستند در تمامی آزمون‌ها شرکت می‌کنند از کتاب‌های سه سطحی و جمع بندی استفاده می‌کنندآزمون را تحلیل می‌کند

گفتگو با سیده سارا میرحسن زاده قهرمان باشگاه پانصدتایی

نام و نام خانوادگی: سیده سارا میرحسن زاده

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: اندیشه، شهریار

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار و لیسانس ادبیات

شغل و تحصیلات پدر: آزاد و فوق لیسانس

میانگین تراز: 6085

معدل: 19.50 

سال‌های حضور در کانون: از پایه هفتم تا دوازدهم

چند آزمون شرکت کرده است: 213 آزمون

شمارنده: 967690277

 

مصاحبه‌گر : مهدیه آقایاری

  

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ 

  2. طبیعتا هدف اصلی من کنکور است، می خواستم زمانبندی صحیح را یاد بگیرم و سوالات زیادی را تمرین کنم تا به تسلط کافی برای شرکت در کنکور برسم.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

  2.  برای هر درس ابتدا متن کتاب درسی و درسنامه کتاب کمک آموزشی را به طور کامل مطالعه می کنم و بعدشروع به تست حل کردن  می کنم . در آخر هم از کتاب های سه سطحی برای تسلط بیشتر تست زمان دار می زنم.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

  2.  این آزمون ها هم در مرور مطالب به من کمک می کنند و هم اینکه متوجه می شوم در کدام مباحث مطالعه ی ناقص داشته ام، آن ها را شناسایی و رفع می کنم.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟ 

  2. خیر،کمک کرد تا بتوانم میانگین درصدهایم را در همه درس ها بالا ببرم و هر آزمون نسبت به آزمون قبل پیشرفت کنم  و همینطور باعث شد تا نسبت به مطالب کتاب های درسی و تست ها به تسلط برسم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

  2. تلاش برای این که همه ی آزمون ها را شرکت کنم و هیچ آزمونی را غیبت نکنم باعث می شود تا با برنامه ی راهبردی حرکت کنم و به اندازه ی کافی مرور هم داشته باشم و وقتی نتیجه ی تلاش هایم را در کارنامه ی آزمون ها می بینم انگیزه ام برای مطالعه بیشتر هم می شود.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 

  2. فارغ التحصیل

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

  2. بله مطابق برنامه ی راهبردی حرکت می کنم و روزانه 8پارت 1ساعت و نیمه دارم و روزانه بین 100 الی 180 تا تست می زنم، البته این تعداد تست به دلیل شروع امتحانات ترمیم معدل کمتر شده است. روز های پنچشنبه را هم به مرور سریع مطالبی که در طول دو هفته مطالعه کرده ام اختصاص می دهم.

  

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

  2. درس های فیزیک و شیمی هستند. مطالعه ی کامل کتاب درسی و بعد حل تست های زمان دار از کتاب های سه سطحی باعث شده تا این دو درس نقطه ی قوت من باشند.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 

  2. بله ، دفتر برنامه ریزی کمک می کند تا بدانم در هر روز هر درس را چه مقدار قرار است مطالعه کنم تا تعادل مطالعاتی داشته باشم

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

  2. همان روز جمعه، بعد از آزمون تحلیل را انجام می دهم و نهایتا تا روز شنبه طول می کشد. برای درس زیست حتما همه ی سوالات را تحلیل و بررسی می کنم ، چون شاید یک سوال را درست جواب داده باشم ولی علت غلط بودن باقی گزینه ها را به درستی ندانم، برای بقیه درس ها هم فقط سوالات غلط و نزده ام را بررسی می کنم و تمامی نکات را در دفتر تحلیل آزمونم وارد می کنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

  2. هم این که فضای خانه را طوری آماده می کردند که من آرامش داشته باشم و هم اینکه هر منبع مطالعاتی که احتیاج داشتم را برایم تهیه کرده اند.

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

  2. ابتدا کتاب درسی که با جزئیات زیاد و خیلی دقیق مطالعه می کردم و بعد تمام نکاتی را که در دفتر تحلیل آزمونم یادداشت کرده بودم مرور می کردم. نتیجه ی خوبی هم از امتحانات پایان سال گرفتم.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟ 

  2. سعی می کنم بیشتر وقتم را به حل نمونه سوال امتحانی اختصاص بدهم تا نتیجه ی خوبی از امتحانات برای ترمیم معدلم بگیرم. 

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

  2. بله حتما هم از منابعی که داخل سایت کانون هست استفاده می کنم و هم از کتاب 20مجموعه سوالات امتحان نهایی.

 

 

 

 

Menu