گفتگو با محدثه سالک هاشمی دانش آموز باشگاه پانصدتایی پایه هشتم

دانش آموز در تمامی آزمون‌ها بدون غیبت شرکت کرده است آزمون را کامل تحلیل می‌کند از کتاب‌های آبی تست حل می‌کند در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کند

گفتگو با محدثه سالک هاشمی دانش آموز باشگاه پانصدتایی پایه هشتم

نام و نام خانوادگی: محدثه سالک هاشمی

پایه: هشتم

نام شهر و استان: شهریار، تهران

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم و خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: آزاد 

میانگین تراز: 5678

معدل :20

سال‌های حضور در کانون: پایه هشتم

چند آزمون شرکت کرده است: 16 آزمون

شمارنده: 523070136

 

مصاحبه‌گر : آرزو طارق

  

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

  2. هدفم از شرکت در این آزمون ها این بود که هم بتوانم درامتحانات نهایی پایان سال موفق بشوم و هم این که برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان سال بعد آماده شوم.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟ 

  2. همیشه در ابتدا کتاب درسی ام را کامل مطالعه می کنم و تمام تمرین هایش را حل می کنم و بعد از کتاب های آبی کانون تست می زنم.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

  2. به دلیل آمادگی بیشتر در آزمون های اصلی و مرور بیشتر مطالب در این آزمون ها شرکت می کنم.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟ 

  2. خیر خسته شدم، چون هدفم مشخص بود و به کمک این آزمون ها متوجه نقطه ضعف هایم شدم و با برطرف کردن آن ها توانستم نتیجه ی خوبی را در امتحانات مدرسه بگیرم و همین طور آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون تیزهوشان سال بعد پیدا کرده ام و نحوه ی مطالعه و تست زنی صحیح را یاد گرفته ام.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 

  2. پیوستگی در آزمون ها باعث شد از هیچ مطلبی عقب نمانم و برای هر آزمون مباحث مرتبط با آن آزمون را خوب مطالعه کنم و حجم زیادی از درس های خوانده نشده برای آخر سال نماند چون در هر آزمون ایراداتم را متوجه شده ام و بیشتر روی آن ها تمرکز کرده ام تا آن ها ر رفع کنم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 

  2. به دلیل اینکه برای آزمون های کانون مجبور بودم تست زیادی حل کنم تا از پس آزمون های قلمچی بربیایم توانستم مطالب را عمیق تر درک کنم و به تسلط کافی برسم   که همین تست زنی و مرور مکرر مطالب باعث شده است تا همیشه برای مدرسه آماده باشم و امتحانات مدرسه برایم راحت هستند.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

 بله ، درس هایی  مثل ریاضی، علوم و فارسی را هرروز می خوانم و روزی 40 الی 50 تا تست می زنم. هفته ی اول بیشتر تمرکزم روی مطالعه ی کتاب درسی است و در هفته ی دوم بیشتر تست 

می زنم . از روز سه شنبه ی هفته ی دوم هم شروع می کنم به مرور مطالب و روز پنج شنبه هم آزمون مشابه پارسال را در برنامه ام دارم.

  

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

  2. درس های علوم و زبان نقاط قوت من هستند. برای این درس ها ابتدا کتاب درسی را خیلی خوب می خوانم و بعد تمرین های کتاب را حل می کنم و در آخر از کتاب آبی تست حل  می کنم. بنظرم دلیل قوی بودن من در این درس ها مرور زیادی است که برایشان دارم. تقرییبا هفته ای 4ساعت برای هر کدام مرور انجام می دهم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 

  2. باعث می شود هر روز روند مطالعه ام را بررسی کنم و مطابق با توانایی خودم نسبت به روز قبل سعی می کنم کمی افزایش ساعت مطالعه داشته باشم و وقتی این افزایش ساعت مطالعه را می بینم به من انگیزه می دهد که بیشتر درس بخوانم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

  2.  در همان روز جمعه تحلیل آزمون را انجام می دهم. ابتدا سوالاتی را که اشتباه جواب داده بودم را بررسی می کنم تا شیوه حل صحیح آن ها را یاد بگیرم و نکات آن ها را در دفتر تحلیل آزمونم یادداشت می کنم و بعد سوالاتی که در آزمون به آن ها پاسخ نداده ام را بررسی می کنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

  2. بیشتر مادرم هستند که در درس ها در منزل به من کمک می کنند، خیلی پیگیر روند آموزشی من هستند و اگر در آزمونی ترازم پایین باشد به من روحیه می دهند تا این افت تراز را جبران کنم.

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟ 

  2. چون در طول سال درس ها را مطالعه کرده بودم فقط نیاز به مرور داشتم. ابتدا کتاب درسی ام را یک دور می خواندم و بعد هم چند مورد نمونه سوال حل می کردم. من عادت داشتم در طول سال نقطه ضعف ها و اشکالاتم را در هر درسی یادداشت می کردم و در پایان سال این نکات را هم جداگانه مرور کردم.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟ 

  2. درست مثل سال گذشته ابتدا کتاب درسی را کامل مطالعه می کنم و بعد نمونه سوال امتحانی حل می کنم. حتما تعدادی تست هم برای هر درس کار می کنم و در نهایت اشتباهاتی که در طی سال در آزمون ها داشته ام را مرور می کنم.

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

  2. بله، همیشه حل نمونه سوالات موجود در سایت جزو برنامه ی امتحانی من هستند

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟ 

  2. در کنار این که مطالب پایه ی هشتم را مرور می کنم ، حتما برای پایه ی نهم هم تا جایی که امکانش باشد پیش خوانی خواهم کرد.

 

 

Menu