با زدن تست نقاط ضعفم را به نقطه قوت تبدیل کردم-شبنم شیرزادى

با زدن تست زن نقاط ضعفم را به نقطه قوت تبدیل کردم-شبنم شیرزادى کانون فرهنگی آموزش قلم چی

با زدن تست نقاط ضعفم را به نقطه قوت تبدیل کردم-شبنم شیرزادى

 سلام من شبنم شيرزادى هستم رتبه ١٢١ منطقه دو دانشجوى رشته ى حقوق دانشگاه علامه طبابايي تهران

بعد از شروع نيمسال دوم و اتمام امتحانات ترم اول با توجه به نزديك شدن به كنكور ساعت مطالعاتى را زياد كردم و بر اثر افزايش ساعت مطالعاتى تنوع درسي هم بيشتر شد.در اين بين كه ساعت مطالعاتى افزايش يافته و تمام وقت من در روز صرف درس و كارهاى واجب ميشد خيلى زمان فكر كردن به فرعيات كنكور را نداشتم و بر اثر اين كمبود وقت استرس غلط و بيجاى من كم شد.

من در نيمسال اول مشغول پيدا كردن نقاط ضعف و كمى حل آن بودم . من در درسهايي مثل اقتصاد و عربي و منطق و فلسفه ضعف شديدى داشتم كه در نيمسال اول كمى بهتر شده بود و بهتر شدن فقط در حدى بود كه إحساس ترس و تنفر از اين دروس را از بين برده بود 

اما در نيمسال دوم كلاس هاى آموزشي بيشترى براى عربي نگاه كردم و بعد از إتمام هر مبحث از عربي تست زدم اين روند فيلم و تست درصد عربي را در نيمسال دوم ٥٠ درصد افزايش داد و از نقاط ضعف به نقاط قوت تبديل شد.

براى درس اقتصاد مشكل تنها در حل مسائل بود كه با حل نمونه ها از روى پاسخنامه يا مطالعه روش حل از روى درسنامه حل مسائل اقتصاد نيز أوضاع بهترى پيدا كرد.

اما منطق و فلسفه : منطق  بااينكه در اوايل نيمسال دوم من فقط مشغول خواندن يازدهم و نيمه دوم دوازدهم بودم به علت افزايش ساعت مطالعاتى از برنامه حذف نشد و همچنان كار مطالعه و تستش ادامه داشت تا أوضاع منطق بهتر شد اما فلسفه به دليل مفهومى بودن و عدم علاقه ى من خيلى رشد نكرد و در يك حد مناسب متوقف شد .

پس از نيمسال اول آزمونى از دروس دوازدهم گرفته شد كه از همه نظر بهترين آزمونى بود كه من در تمام طول سال كنكور دادم چه از لحاظ درصد و چه از لحاظ رتبه و اين به دليل انسجام مطالعه در زمان امتحانات بود كه در اين بازه هم بخش تشريحى و هم تستى دروس پوشش داده شد.

پس از نيمسال اول و مطالعه ى دهم با روش هاى مختلف تصميم گرفتم در نيمسال دوم دروس حفظى هر پايه را خلاصه نويس كنم و اين خلاصه ها را كم كم كوچك تر كردم و هر وقت تايم داشتم خلاصه ها را مرور ميكردم اين روش به افزايش حافظه ام در دروس حفظى بسيار كمك كرد.

با آرزوى موفقيت


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو  شبنم شيرزادى به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه

Menu