نگار چراغی رتبه 76 کنکور تجربی: 2 ثمره مهم شرکت در آزمون ها

گفتگو با نگار چراغی، پشتیبان ویژه کانون، در خصوص اهمیت پایبندی به برنامه راهبردی و تحلیل آزمون‌ها.

نگار چراغی رتبه 76 کنکور تجربی: 2 ثمره مهم شرکت در آزمون ها

سلام من نگار چراغی هستم 

رتبه 76 منطقه2 کنکور تجربی سال 1400 

دانشجوی رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی

از مهم ترین دلایل من برای شرکت در آزمون، وجود برنامه راهبردی منظم برای جهت دهی به مطالعه و وجود آزمون به عنوان عاملی برای سنجش عملکرد طی بازه های زمانی نسبتا کوتاه بود.

یکی از ویژگی های مهم برنامه راهبردی کانون، پیشروی متناسب در طول سال تحصیلی همراه با مرور مطالب آزمون قبل بود که این امکان را برای من فراهم می کرد تا علاوه بر خواندن مطالب جدید، فرصتی برای حل تست و تمرین بیشتر از مباحث آزمون گذشته پیدا کنم تا سطح تسلطم را در مباحثی که به تازگی آموخته بودم افزایش دهم.

وجود ایستگاه های جبرانی، این کمک را به من می کرد تا در این فرصت داده شده، روی مباحث سنگین که نیاز به تست و تمرین بیشتر داشتند وقت بگذارم؛ از طرفی اگر به هر دلیلی از بودجه آزمون عقب می ماندم، وجود این ایستگاه ها باعث میشد نگران عقب ماندگی نباشم و سر فرصت و با تسلط کافی مباحث را پیش ببرم.

هم زمانی آزمون های جمعبندی با امتحانات پایان ترم، باعث می شد پس از مطالعه جامع و کامل همراه با تست زنی کافی و جبران عقب ماندگی های طول ترم، با شرکت در آزمون، سطح تسلطم بر مباحث کل ترم و وضعیت نسبی ام را بین داوطلبان به خوبی تخمین بزنم.

وجود آزمون های جامع و تعیین سطح در ابتدای تابستان و ابتدای شروع سال تحصیلی، امکان مقایسه بین دو آزمون شبیه به هم و بررسی عملکردم در تابستان را به خوبی فراهم میکرد.

وجود دو بخش نگاه به گذشته و نگاه به آینده، از بهترین ویژگی های برنامه تابستان بود. علاوه بر مرور پایه گذشته، میتوانستم تعدادی از مباحث پایه بعد را که سنگین و وقت گیر بودند، پیشخوانی کنم. این کار علاوه بر کاهش فشار درس ها در طول سال، باعث افزایش سطح تسلطم روی آن مباحث به دلیل حل تست و تمرین بیشتر می شد.

فاصله خوب و دو هفته ای آزمون ها باعث می شد که علاوه بر داشتن تایم کافی برای مطالعه مباحث، در بازه های کوتاه عملکرد خود را بسنجم و در صورت افت درصد یا تراز سریع به مشکلی که در شیوه مطالعه یا برنامه ریزی داشتم پی ببرم و در پی اصلاح آن باشم.

من در طی دو سالی که در آزمون های کانون شرکت میکردم، هیچ آزمونی را غیبت نکردم. چون از نظر من، شرکت در آزمون دو نتیجه داشت: اول اینکه در صورت مطالعه مناسب، معیاری برای بررسی کیفیت مطالعه و بهبود برنامه ریزی بود. ثانیا در صورت عدم مطالعه و افت تراز و درصد، تلنگری برای من بود که باید وضعیت را از این چیزی که هست بهتر کنم. یعنی فارغ از نتیجه آزمون، شرکت در آزمون، انگیزه ای برای ادامه درس خواندن برای من بود.

از نظر من تحلیل نکردن آزمون برابر است با عدم شرکت در آزمون! اگر آزمون تحلیل نشود، علت تغییرات تراز و درصد (چه پیشرفت و چه پسرفت)، بررسی کیفیت مطالعه، یافتن مباحث کم تسلط و علت کم تسلطی در آنها و بسیار موارد دیگر پیدا نمی شود. آزمون زدن برای سنجش و بهبود شیوه مطالعه است و در صورت عدم تحلیل دستیابی به هیچکدام از این دو مورد مقدور نیست. 

همین موضوع باعث میشد که من در اسرع وقت و با دقت زیاد، سوالات را مورد به مورد تحلیل و یادداشت کنم تا بتوانم نقاط ضعف و قوت برنامه ام را پیدا کنم.

پایبند بودن به برنامه راهبردی در کنار شخصی سازی آن متناسب با توانایی ها و منابع درسی خودم، به همراه شرکت مرتب در آزمون‌ها، این اطمینان را به من می داد که می توانم مطالب را در زمان مناسب، با حجم تعداد تست و تمرین مناسب بخوانم و در عین حال به دلیل بازه های مرور و جمعبندی مناسب، نگران فراموشی مطالب نباشم.


دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.

Menu