مائده حسنی رتبه 9 کنکور انسانی:3 ویژگی مهم برنامه راهبردی

مائده حسنی پشتیبان ویژه کانون : با تکیه بر دستاوردهای تحلیل آزمون می‌توان هدف گذاری واقع بینانه‌تری برای آزمون بعد انجام داد و به مرور زمان پیشرفت‌های چشمگیری را در نتایج مشاهده کرد.

مائده حسنی رتبه 9 کنکور انسانی:3 ویژگی مهم برنامه راهبردی

سلام. 

من مائده حسنی هستم رتبه 9 منطقه دو کنکور انسانی و رتبه 9 منطقه دو کنکور زبان سال 1400 

و دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه تهران. 


پایبندی به برنامه راهبردی آزمون ها علاوه بر کمک به پیشرفت در درس های مدرسه، به دانش آموز کمک می کند هر درسی را از ابتدا تا انتهای سال تحصیلی سه الی چهار بار مرور نماید. من با شرکت منظم و بدون غیبت در 87 آزمون کانون توانستم نقاط قوت درسی را تثبیت و آنها را به نقاط قوت پایدار تبدیل کنم. همگام شدن با برنامه راهبردی و پیوستگی در آزمون ها همچنین کمک می کند دانش آموز بتواند هر دو هفته یک بار وضغیت خود را بسنجد، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند، روش های مطالعاتی خود را بازبینی و روش های مطالعاتی موثرش را کشف کند.

از جمله ویژگی های برنامه راهبردی کانون، هماهنگی با برنامه مدرسه، حجم پیشروی مناسب و وجود ایستگاه های جبرانی است. هماهنگ بودن با برنامه رسمی آموزش و پرورش به دانش آموز کمک می کند بتواند درس های مدرسه و بودجه بندی آزمون را به صورت همزمان و در راستای هم پیش ببرد. حجم پیشروی مناسب کمک می کند دانش آموز قادر باشد در بازه دو هفته ای، بودجه بندی را بخواند و همچنین مرور کند. به علاوه، در صورت عقب افتادن از برنامه، دانش آموز می تواند با آسودگی خاطر به وسیله یک برنامه مناسب در ایستگاه جبرانی عقب افتادگی ها را جبران کند.

یکی از ویژگی های دیگر آزمون ها، جعبه ابزار کارنامه است که در تحلیل آزمون بسیار مفید می باشد. مهم ترین ابزارهای من برای تحلیل آزمون کارنامه آزمون، کتاب درسی و کارنامه اشتباهات بودند. باید توجه داشت که تحلیل آزمون مرحله پایانی و تکمیل کننده پروسه آزمون دادن است که بدون آن شرکت در آزمون ها به طور کامل نتیجه بخش نخواهد بود. از جمله مزایای تحلیل آزمون می توان به آگاهی یافتن نسبت به نقص های یادگیری، مرور نکات و تله های تستی و همچنین تثبیت دانسته های قبلی اشاره کرد.

یک تحلیل آزمون درست باید شامل تحلیل سوالات و همچنین کارنامه آزمون باشد. من ابتدا سوالات غلط، سپس سوالات بدون پاسخ و در نهایت سوالات صحیح علامت دار را بررسی می کردم و در مرحله بعد درصدها و تراز کسب شده را با برنامه ریزی ام مقایسه می کردم تا نقاط قوت و ضعفم را بیابم و همچنین متوجه شوم روش های مطالعه کدام درس بهتر و کارآمدتر هستند و کدام یک نیاز به اصلاح و بازبینی دارند. همچنین نتایج تحلیل آزمونم را یادداشت می کردم تا برای مرور و بازخوانی از آنها استفاده کنم و طی آزمون های بعدی دچار اشتباهات تکراری نشوم.

با تکیه بر دستاوردهای تحلیل آزمون می توان هدف گذاری واقع بینانه تری برای آزمون بعد انجام داد و به مرور زمان پیشرفت های چشمگیری را در نتایج مشاهده کرد.



دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید.(کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.

Menu