ناامیدی در مسیر کنکور: مهدی مسلمانی

صحبت‌های مهدی مسلمانی رتبه 14 منطقه 2 کنکوری انسانی 1400 و دانشجوی حقوق شهیدبهشتی، درباره ناامیدی‌های مسیرکنکور و دوری از آن

ناامیدی در مسیر کنکور: مهدی مسلمانی

سلام به همه دوستان کنکوری1401

من مهدی مسلمانی رتبه 14 منطقه 2 کنکوری انسانی 1400 و دانشجوی حقوق شهیدبهشتی هستم و امروز میخواهم در مورد بحث افت عملکرد و ناامیدی صحبت کنم که ممکن است برای هر شخصی بعد از یک آزمون سخت به وجود بیاید باید بدانیم در مواقع این چنینی چه باید انجام دهیم تا بتوانیم ضعف خود را برای ادامه مسیر جبران کنیم و نتایج بهتری کسب کنیم.

در سال کنکور ممکن است به دلایل مختلف در آزمون دچار ضعف و عملکرد ضعیف شویم اولین کار در مواجهه با این نتیجه تحلیل آزمون و شناخت نقاط ضعف و پیدا کردن سوالاتی است که نتوانسته‌ایم پاسخ دهیم.

 تحلیل آزمون در افزایش اعتماد به نفس ما تاثیر گذار خواهد بود، زیرا به کمک آن متوجه می شویم که بعضی از اشتباهات غیر علمی بوده و ناشی از بی دقتی است و یا بعضی اشتباهات که به دلیل نقص علمی انجام شده است را متوجه می شویم و یاد می گیریم که به روش صحیح آن سوالات را حل کنیم و این موضوع باعث می شود انگیزه جبران کردن آزمون را پیدا کنیم.
بعد از تحلیل آزمون باید به سراغ برنامه ریزی برویم به کمک نتیجه آزمون و برنامه گذشته تلاش می‌کنیم برنامه بنویسیم که بتواند نقاط ضعف ما را پوشش دهد و نقاط قوت ما را در وضعیت مطلوب خود نگه دارد.
در نهایت بعد از برنامه ریزی بسیار مهم است که تلاش خود را برای اجرای برنامه تا روز آزمون بعدی حفظ کنیم و هر روز سعی کنیم برنامه را به طور کامل اجرا کنیم.
یادمان باشد هیچ یک از رتبه های برتر و افراد موفق کنکور بدون اشتباه نبودند و بارها افت و خیز داشتند اما تفاوت مهم آن ها با سایر افراد ادامه دادن تلاش و کوشش تا رسیدن به نتیجه نهایی بوده است.

موفق و موید باشید.

مهدی مسلمانی - رتبه 14 منطقه 2- حقوق شهیدبهشتی 


صفحه اینستاگرام تجربی گروه برترها

صفحه اینستاگرام انسانی گروه برترها

منبع :

Menu