رتبه47 تجربی: کتاب زیست 98-10، منبعی مناسب برای جمعبندی زیست

در این مطلب روش مطالعه زیست شناسی سامان راست روان و پیشنهاد وی در خصوص استفاده از کتاب زیست 98-10 را باهم می‌خوانیم...

رتبه47 تجربی: کتاب زیست 98-10، منبعی مناسب برای جمعبندی زیست

سامان راست روان

رتبه 47 منطقه2 - پزشکــــی تهران

« کتاب زیست 98-10 ، منبعی مناسب برای جمعبندی زیست دوازدهم »


به نظر من بهترین روش مطالعه کتاب زیست 1098  آن است که دانش آموزان از قبل به صورت حداقل کلی با متن کتاب درسی  آشنایی داشته باشند و بعد از آن به سراغ نکته های این کتاب بیایند . این کتاب حاوی نکات و جداول گوناگون است که به راحتی میتواند علاوه بر مرور موضوع باعث جا افتادن بهتر موضوعات و نیز فراگیری نکات تستی فراوان شود . کار کردن تست های بعد از درسنامه باعث تثبیت یادگیری دانش آموزان میگردد.


روش مطالعه زیست شناسی سامان راست روان :

روش مطالعه من در درس زیست شناسی بر اساس مدت زمان آزمون تنظیم می شد . من در دو روز ابتدایی هفته اول سعی میکردم از درسنامه یک کتاب کمک آموزشی یا جزوه دبیرم استفاده کنم تا مطلب برایم جا بیفتد بعد از آن در طی یک یا دو روز وقتم را صرف خواندن متن کتاب درسی میکردم .

پس از آن در انتهای هفته اول سعی میکردم تست های کتاب کمک آموزشی را کار کنم . هر تستی را که کار میکردم همان لحظه پاسخنامه اش را نیز میخواندم و اگر نکته‌ای برایم به همراه داشت آن را حتما یادداشت می‌کردم. در ابتدای هفته دوم شروع به تست زدن از کتاب کمک آموزشی دوم می‌کردم و سعی میکردم پیش از دوشنبه یا سه شنبه آن را به اتمام برسانم و در نهایت در روزهای پایانی هفته دوم نکات یادداشت شده و تست های نشان دار و نیز متن کتاب را بار دیگر مرور میکردم . اگر فصلی که میخواستم مطالعه کنم مبحثی بود که بدان تسلط کافی داشتم دیگر درسنامه کار نمی‌کردم و به جای آن سعی میکردم یک منبع تستی دیگر را نیز کار کنم.

Menu