رتبه64تجربی:با تکنیک‌های مدیریت زمان، حرفه ای آزمون بدهید

در این مطلب تجربیات سارا بستانی دانشجوی پزشکی تهران را درباره تکنیک‌های مدیریت زمان باهم می‌خوانیم...

رتبه64تجربی:با تکنیک‌های مدیریت زمان، حرفه ای آزمون بدهید

سارا بستانی

رتبه 64 منطقــه2 - پزشکــی تهران

« با تکنیک های مدیریت زمان، حرفه ای آزمون بدهید »

در ارتباط با تکنیک های مدیریت زمان ابتدا باید مشخص کنیم که این تکنینک هارو برای مدیریت زمان در آزمون استفاده می کنیم یا مدیریت زمان در هنگام مطالعه.

مدیریت زمان در آزمون:

یکی از رفتار هایی که در کنترل هرچه بهتر مدیریت زمان در آزمون کاربرد دارد انتخاب ترتیب پاسخگویی به سوالات است. من خودم دروس رو به همان ترتیبی که بود پاسخ میدادم زیرا این دروس به ویژه در درس اختصاصی به گونه ای طراحی شده اند که دو درس محسباتی پشت هم نباشند. اما اگر کسی در درسی مثل شیمی قوت داردو می تواند در وقت معین و حتی کمتر از آن پاسخ دهد امابه دلیل درس آخر بودن برای آن وقت کم میاورد و به همین دلیل نمیتواند نتیجه دلخواه را در آن درس و یا کل آزمون بگیرد. پس بهتر است کهترتیب درسا را به گونه ای بر اساس نقاط قوت خود بچیند که برای پاسخ گویی به درس نقطه قوت خود وقت کم نیاورد.

روش دیگر برای مدیریت زمان که استفاده میکردم، تکنیک های معروفی ست که برای گذر و بازگشت مجدد برای حل سوالات تعریف شده اند. تکنیک هایی مثل ضربدر/منها. در این روش ها سوالی که پس از خواندن صورت آن پی میبریم نمی توانیم آن را حل کنیم/با کمی وقت بیشتر می تواتیم آن را حل کنیم/در بین دو گزینه مشکوکیم اما فکر میکنیم میتوانیم به جواب پاسخ برسیم را با علامت هایی(ترجیحن با یک رنگ برجسته از صورت سوالات و راه حلمان برای یافتن سریع تر)مشخص کرده و در دور دوم به سراغ آنها می آییم. همچنین استفاده از روش های زمان های نقصانی به ویژه در آزمون های جمعبندی و دوره ای بسیار در کنترل و مدیریت زمان من موثر بود.


  پشتیبـــــــــــان ویـــــــــــــــــــــژه  

Menu