رتبه12انسانی : فراشناخت؛ لازمه‌ی مدیریت زمان و استراتژی بازگشت

در این مطلب، مقاله ای مشاوره از فاطمه صادقی دانشجوی حقوق تهران درباره استراتژی بازگشت را باهم می‌خوانیم...

رتبه12انسانی : فراشناخت؛ لازمه‌ی مدیریت زمان و استراتژی بازگشت

فاطمه صادقی

رتبه 12 منطقه2 - دانشجوی حقوق تهران

« از زمان کدام درس‌ها وام بگیریم تا بتوانیم بار دیگر سوالات بی‌پاسخ را بررسی کنیم؟ »


ما در کنکور با دو دسته درس روبرو هستیم؛ دروس عمومی و اختصاصی.

لازمه استفاده از استراتژی بازگشت و مدیریت زمان مهارت فراشناخت است؛ یعنی ما باید بدانیم که در چه درس‌هایی سرعت عمل داریم و از نظر علمی و تکنیکی در آنها قوی عمل می‌کنیم؟

تجربه شخصی من در درس‌های عمومی این بود که زمان را از دین و زندگی و زبان وام میگرفتم و به ادبیات و عربی اختصاص میدادم. به این ترتیب که اول سوالات ساده و متوسط و سوالات دشواری که قادر به حل آنها بودم را در ادبیات و عربی پاسخ می‌دادم و آن دسته از سوالاتی را که در این دو درس برایم مشکل بود را کنار گذاشته و کنارشان علامت می‌زدم. بعد به سراغ درس‌های دینی و زبان می‌رفتم از آنجایی که در دینی معمولا در عرض 12 دقیقه سوالات را جواب می‌دادم پنج دقیقه وقت ذخیره میکردم و در زبان هم چون مهارت بالایی داشتم نهایتا 15 دقیقه وقت می‌گذاشتم و می‌توانستم تمام سوالات را پاسخ دهم. سپس با ذخیره کردن 10 دقیقه زمان دوباره به سراغ ادبیات و عربی می‌رفتم و با آرامش خاطر به سوالات علامت دارم پاسخ می‌دادم.

همین شیوه را هم برای درس‌های اختصاصی داشتم و در هر درسی که برایم دشوارتر بود سوالات سخت را به آخر جلسه موکول میکردم و با ذخیره زمان از درس‌هایی که نقاط قوت من بود در پایان جلسه به سراغ این درس‌ها می‌رفتم و معمولا هم نتیجه خوبی میگرفتم چون این زمان اضافی آرامش خاصی به من می‌داد.


  پشتیبــــــــــــــــــــــان ویـــــــــــــــــژه  

Menu