رتبه39تجربی : فرصتی برای رفع یادگیری ناقص

در این مطلب مقاله ای از پریسا کفایتی را درباره نحوه مطالعه دروسی می‌خوانیم که نرسیده ایم آنها را خوب مطالعه کنیم...

رتبه39تجربی : فرصتی برای رفع یادگیری ناقص

پریسا کفایتی

رتبه39 منطقه2 - دندان پزشکی بهشتی

فرصتی برای رفع نواقص یادگیری

طبیعتا در بین درس هایی که تا به الان مطالعه کرده ایم، تسلطمان روی بعضی قسمت ها بیشتر است و از طرفی ممکن است همچنان نگران مباحثی باشیم که آنها را کامل مطالعه نکرده ایم یا تسلط لازم را روی آن قسمت نداریم.

ممکن است تصور کنیم شروع آزمون های جمع بندی فرصت مبحثی خواندن را از ما می گیرد اما در حقیقت چنین نیست. من سعی میکردم به آزمونهای جمع بندی به چشم راهنماهایی نگاه کنم که به من نشان می دهند در فرصتی که بعد از هر آزمون دارم روی کدام مباحث باید تمرکز بیشتری کنم.نتیجه آزمون های جمع بندی نشان میدادند که کدام قسمت ها را فراموش کرده ام و کدام قسمت ها را بهتر بلدم. یعنی در کنار مرور، نواقصم را نیز برطرف میکردم. بعضی قسمت ها فقط نیاز به یک مرور و بازیابی سریع داشتند و بعضی مباحث نیز نیاز به کار عمقی تر. 

مهم این است که مباحث را اولویت بندی کنیم و به همه ی مطالب در یک سطح و با یک دید نگاه نکنیم. در این زمینه از کارنامه مبحثی نیز استفاده کردم. کارنامه ی مبحثی نیز به من نشان می داد در فرصتی که برای رفع اشکالاتم دارم به سراغ کدام مباحث بروم. به این ترتیب درواقع از زمانی که داشتم بهترین استفاده را میکردم و دستاوردی را که به آن نیاز داشتم و مثبت ترین تاثیر را روی نتیجه میذاشت کسب میکردم.


پشتیبـــــــــــــــان ویـــــــــــــــــژه

Menu