رتبه47تجربی:چگونه تسلط خود را در دروس عمومی افزایش بدهیم؟

دراین مطلب یک مقاله مشاوره ای از سامان راست روان درباره دروس عمومی را باهم می‌خوانیم...

رتبه47تجربی:چگونه تسلط خود را در دروس عمومی افزایش بدهیم؟

سامان راست روان

رتبه47 منطقه2 - پزشکی تهران

چگونه تسلط خود را در دروس عمومی افزایش بدهیم؟

برای من  عمومی ها و به خصوص ادبیات نقش منجی را در کنکور بازی کرد . ادبیات امسال اندکی از سال های گذشته و نیز نسبت به سایر دروس مشکل تر بود بنابراین درصد بالایم در این درس باعث شد که نسبت به بسیاری از رقبای مستقیمم پیشی بگیرم . من دقیقا در سال گذشته از همین مواقع شروع به سرمایه گذاری روی عمومی ها کردم . ساعت مطالعه ادبیاتم را به ۲ ساعت در روز افزایش دادم و برای سایر عمومی ها هم هفته ای ۶ ساعت را در نظر گرفتم .

برای ادبیات هر شب تست های موضوعی قرابت معنایی و آرایه و دستور و لغت و املا کار میکردم و هر شب کار کردن تست های ریدینگ و کلوز زبان و نیز متن های عربی را فراموش نمیکردم .

تا پیش از شروع خرداد ماه کتاب زرد عمومی پایه را بار دیگر کار کردم ‌و از خرداد ماه کتاب زرد عمومی دوازدهم را هم در دستور کارم قرار دادم .

برای دینی سعی کردم تا پیش از خرداد ماه از ۲ آزمون دوران عید استفاده کنم و متن کتاب دینی را به خوبی حفظ کنم نه تنها آیات و روایات بلکه کل متن کتاب درسی .

به نظر من افزایش تسلط بر مباحث عمومی نیازمند کار کردن آزمون های جامع است . یکی از چیز هایی که بهش توجه داشتم این بود که به آزمون های قلم چی به چشم یک فرصت نگاه میکردم یعنی سطح بالای سوالات آن دانش آموزان رو برای شرایط کنکور آبدیده میکند . برای خود من آنچه که اتفاق افتاد این بود که شرایط کنکور را قبلا در آزمون های قلم چی تجربه کرده بودم .


پشتیبــــــــان ویـــــــــــــژه

Menu