رتبه 58هنر:چگونه از کارنامه اشتباهات درنوروز استفاده کردم؟

در این مطلب روش رتبه 58 هنر را برای استفاده از کارنامه اشتباهات در دوران نوروز را میخوانید

رتبه 58هنر:چگونه از کارنامه اشتباهات درنوروز استفاده کردم؟

محمدامین طه زاده

رتبه58 منطقه2 – طراحی صنعتی هنر

دوران طلایی

من در دوران نوروز از کارنامه اشتباهات استفاده کردم تا در وهله اول درک روشنی از نقاط ضعفم داشته و سپس با برنامه ریزی هوشمند و صحيح به آنها میپرداختم.

از آنجا که مطالب آزمونهای نوروز برای بار دوم مورد سوال واقع میشوند، پس با توجه به نتایج دو آزمون جمعبندی دی و بهمن ماه، ابتدا هدفگذاری میکردم و مطالب را به سه دسته نخوانده ها، نواقص و مسلط تقسيم میکردم. با توجه به این دسته بندی و کارنامه اشتباهات، برنامه ریزی میکردم. البته واقع بينانه، مثلا اگر حجم نواقص و نخوانده هايش از زمانی که داشتم میبود، مطالب را اولویت بندی میکردم و مطالب با اھميت کمتر را کنار میگذاشتم.

نکتهای که داوطلبان باید حتما به آن توجه داشته باشند این است که، حتی مطالبی را که با توجه به نتایج کاملا به آن مسلط ھستند را نيز بار دیگر مرور کنند، و تصور نکنند که ھمه ی آن مطالب در حافظه ی بلند مدتشان ثبت شده است؛ اما این نکته را نيز نباید از یاد ببرند که نیست همه ی مطالب را دوباره بخوانند و مرور کنند، چرا که برای انجام این کار هم زمان به اندازهی کافی وجود ندارد و ھم واقعا لزومی به مرور تمام مطالب نيست. حال سوالی که به ذھن می آید این است که، چگونه بفهمیم کدام مباحث و دروس نياز به انجام چه کار هایی دارند؟؟

پاسخ این است که قبل از خواندن دسته ی نواقص و مسلط، باید برایشان تست زد، تا با بررسی آنها متوجه ایراد ها و نقاط ضعف شد. بعد از بررسی و تحليل، داوطلب متوجه میشود که هر قسمت نياز به چه چيزی دارد؛ بعضی قسمت ها را خوب بلد است، بعضی قسمت ها با همان پاسخنامه تشریحی سوال برطرف میشوند، بعضی نياز به مروری مختصر بر درس مربوطه دارند و بعضی دیگر نيز نياز به مطالعه دوباره و کامل آن درس را دارند. نکته این است که قبل از مطالعه ھر قسمت یا ھر درس، با زدن تستھای آن متوجه وضعيت خود شوید و متناسب با آن راھی را برگزید.

پس، باید از گذشته درس گرفت و ھدفگذاری کرد، بر اساس هدفگذاری اولویت بندی کرد، مطالب را بر اساس ميزان تسلط بر آنها دسته بندی و با زدن تست در ابتدا، برای ادامه ی راه تصميم گرفت.


Menu