رتبه‌ی 69 هنر:چالش هایی که در دوران کنکور داشتم(بخش دوم)

در این مطلب چالش‌ها و راه حل‌های کوثر نیکنام،رتبه‌ی 69 هنر ،در دوران کنکور را میخواتید

رتبه‌ی 69 هنر:چالش هایی که در دوران کنکور داشتم(بخش دوم)

کوثر نیکنام

رتبه ی ۶۹ منطقه ۲-صنایع دستی دانشگاه هنر تهران

چالش شماره ۴ 

چالش شماره ۴،چالش مهمی است و خیلی از بچه ها معمولا با این چالش یعنی درس موسیقی در کنکور مشکل دارند و این طبیعی است، برای خود من هم پیش آمد ...من تا جایی که امکان داشت خودم با کتاب خلاقیت موسیقی سبز قلم چی پیش رفتم اما مبحث آکوردشناسی برایم خیلی سخت شد و دیگر نتوانستم مطالب را خودم تشخیص بدهم و بخوانم به همین دلیل کلاس موسیقی رفتم اما نکته مهم این است که من قبل از کلاس خیلی از مطالب را خوانده بودم و سرکلاس خیلی آماده تر بودم و بهتر مطالب را تشخیص می دادم ( به قول آقای قلم چی پیش خوانی کرده بودم) . روش اینکه من بتوانم مطالب را در حد توانم بخوانم و طولانی مدت یادم بماند این است که خودم شروع کردم به در آوردن رابطه و رمز بین مطالبی که در موسیقی بود ، این موضوع خیلی به من کمک کرد حتی بعد از اینکه کلاس رفتم دوباره از روی رمز هایی که خودم پیدا کرده بودم مطالب را حفظ می کردم و این باعث شد هنگام تست زدن فقط با شمردن و یا یادآوری شماره رابطه ها بتوانم سوال را پاسخ دهم.

چالش شماره ۵

در این چالش موضوع این است که چه کار کنیم که مطالب از یادمان نرود؟!!شاید کمی عجیب باشد چون به هر حال به طور طبیعی ذهن انسان مطالب قبلی را فراموش می کند و مطالب جدیدی را جای گذاری میکند اما این موضوع در پرسه کنکور هنر خیلی مهم است چرا که مطالب حفظی آن گسترده است و حتما باید از روش های علمی و خوب برای نتیجه گرفتن استفاده کرد .روش مورد استفاده من که روش علمی است و آقای قلم چی هم به این موضوع تاکید دارد ، روش بازیابی است ..در این روش قبل از آغاز به خواندن درس سعی میکردم با تست و یا با مرور سریع مطالب قبلی را که یک یا دو روز پیش خوانده بودم را مرور کنم و سپس خواندن مبحث جدید را آغاز کنم .با توجه به تحقیقات و آمار به دست آمده این روش جز روش های برتر دنیاست و معمولا معتقدند برای اینکه یادگیری بهتر شود و مطالب بیشتر در ذهنمان حک شود باید به جای خواندن زیاد ابتدا تست و امتحان داد و سپس سراغ بررسی مطالب و خواندن آنها رفت .

چالش شماره ۶

(موضوع فراشناختی ، موضوعی مهم برای دوران جمع بندی ) در واقع این چالش ها بر اساس ذهن یک فرد از دیدگاه خودش نوشته می شود و امکان دارد برای برخی خوب و مناسب و برای برخی دیگر بیهوده باشد..دقیقا موضوع این چالش هم همین است چرا که هر شخصی بر اساس شناخت خود ، از روشی که می داند یا حس می کند خوب است استفاده می کند . به همین دلیل من تاکید به موضوع فراشناختی میکنم یعنی یک فرد کنکوری سعی کند که خود را خوب بشناسد و بداند که هر مبحثی را چگونه مطالعه کند ، یادگیری بهتری دارد و البته در کنار این از روش های علمی هم استفاده بکند ( چراکه بر اساس آمار خیلی ها نتیجه گرفته اند..) به طور مثال چیزی که من خودم در مورد آن به نتیجه رسیدم این است که برخی مباحث مثل مبحث درک عمومی هنر را باید خیلی بیشتر خواند تا اینکه تست زد ... چرا که مطالبش پر از نکته است و خیلی از آنها در نمونه تست ها طرح نشده ‌..دلیل دوم 👈مطالب این مبحث بسیار زیاد است و باید خیلی مرور شود و برای اینکه این مرور خوب و کامل باشد و هر دفعه باعث دقت کردن و شناخت بیشتر ما به جزئیات شود باید از مرور به روش خواندن کتاب استفاده کرد.

Menu