چگونه از سی درصد عربی به درصد صد در کنکور رسیدم؟

در این مطلب روش مطالعه‌ی درس عربی فاطمه آشوری راد،رتبه‌ی 82 تجربی را میخوانید.

چگونه از سی درصد عربی  به درصد صد در کنکور رسیدم؟

فاطمه آشوری راد

رتبه ی ۸۲ منطقه ۳ _ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

چگونه ازسی درصد درس عربی در آزمون های قلمچی به صددرصد کنکور رسیدم..

درس عربی یکی از نقاط ضعف من بود اما با تلاش مداوم و مستمر توانستم آن را به یکی از نقاط قوت پایدار خود تبدیل کنم و در کنکور توانستم به درصد ۱۰۰ دست یابم.

ترجمه:

من برای تست های ترجمه روزانه ده تست کار میکردمتکنیک من،حل این نوع تست ها به صورت عمودی بود. به این صورت که یک فعل را در صورت سوال پیدا میکردم و ترجمه ی آن را در چهار گزینه بررسی میکردم در صورت تطابق نداشتن ان گزینه خط میخورد.در همین اولین بررسی یک یا دو گزینه رد میشد و بعد از آن به دلخواه میتوانیم با بررسی تطابق معرفه و نکره بودن،جمع و مفرد بودن،زمان فعل ها،درست بودن یا نبودن ضمیر های متصل و... به رد گزینه های دیگر بپردازیم.

قواعد:

در مبحث قواعد ابتدا درسنامه ی کتاب و مثال ها و تمرین های آن را به دقت بررسی و حل میکردم سپس برای تکمیل به جزوه ی استادم مراجعه میکردمسعی میکردم روزانه به قواعد نیز ده تست اختصاص دهم و با بررسی کامل چهار گزینه و پاسخنامه ی سوال به تسلط بیشتری دست پیدا کنم.

درک مطلب:

برای درک مطلب عربی یکی از نقاط ضعف اساسی من بود هرشب ده الی پانزده دقیقه را به حل یک درک مطلب عربی به صورت زمان دار و بررسی کامل پاسخنامه ها اختصاص میدادم.

بررسی آزمون ها:

بعد از هر آزمون نیز سوالات عربی را دوباره به صورت کامل کار میکردم و نکات آن را در دفترم یادداشت میکردم و قبل از آزمون ها مرور میکردم

Menu