روش مطالعه‌ی مبحث حرکت شناسی فیزیک رتبه‌ی 47 تجربی

در این مطلب روش مطاله مبحث حرکت شناسی فیزیک رتبه‌ی 47 تجربی را میخوانید.

روش مطالعه‌ی مبحث حرکت شناسی فیزیک رتبه‌ی 47 تجربی

سامان راستروان

رتبه 47 منطقه 2 – پزشکی تهران


روش مطاله ی درس فیزیک:

مبحث حرکت شناسی

* در درس فیزیک درصد خودم را در آزمون های کانون بالای ۸۰ درصد نگه میداشتم و در کنکور سراسری موفق شدم این درس را ۹۶ درصد پاسخ بدهم و به همه سوالات پاسخ دادم و تنها یک سوال را غلط پاسخ دادم. 

* از مهمترین مباحث فیزیک دوازدهم و هم چنین کل فیزیک دوره متوسطه دوم بحث حرکت شناسی میباشد که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است . روش من در مطالعه این مبحث این چنین بود :

1-ابتدا جزوه دبیر را با دقت مطالعه میکردم . به همه دانش آموزان توصیه میکنم حتما تمرینات کتاب درسی را مطالعه کنند چون این کار هم باعث میشود که قدرت حل مسائل تشریحی آنان افزایش پیدا کند و هم با ایده های بکر کتاب درسی آشنا میشوند . من هم جزوه دبیر را با دقت مطالعه میکردم و چون داخل جزوه تمرینات کتاب هم قرار داشت آن تمرین ها را هم با دقت حل میکردم.

2-پس تسلط به بعد تشریحی مبحث وارد بحث تستی میشدم .در درس فیزیک علی الخصوص سینماتیک لازم است که دانش آموزان حداقل از دو منبع مختلف استفاده کنند . من ابتدا کتاب آبی پیمانه ای را برای درس حرکت شناسی پاسخ میدادم و سپس از منبعی دیگر برای تسلط بیشتر استفاده میکردم .

3-یکی از مهمترین کارهایی که من انجام میدادم این بود که قبل از آزمون مبحث فیزیک را دوره و جمع بندی میکردم یعنی هم تست های نشان دار را دوباره کار میکردم و هم به فرمول ها نگاهی دوباره می انداختم .در درس حرکت شناسی تعداد فرمول های زیادی مطرح میشود بهتر است دانش آموزان این فرمول ها و نام آن ها و هم چنین کاربردشان را روی یک ورق کاغذ بنویسند و هر چند وقت یکبار به آن نگاهی بیندازند .

* بهترین راه برای افزایش درصد در این مبحث تمرین و تکرار بسیار و وقت گذاشتن هم برای بعد مفهومی و هم برای بعد تستی است . 

برای استفاده از خدمات پشتیبانی ویژه سامان راستروان  عدد 6 را به  5000116463  ارسال نمایید و یا با شماره تلفن 02186121706 تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره
02186121706 تماس حاصل نمایید.

پیج پشتیبان ویژه ها :   
vipposhtiban@ را در اینستاگرام جستجو نمایید یا روی لینک دنبال کردن ما در پیج پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
Menu