روش مطالعه‌ی مبحث حرکت شناسی فیزیک رتبه‌ی 75 تجربی

در این مطلب روش مطالعه‌ی نبخث خرکت شناسی درس فیزیک رتبه‌ی 75 تجربی را میخوانید

روش مطالعه‌ی مبحث حرکت شناسی فیزیک رتبه‌ی 75 تجربی

زهرا عبدی

رتبه ی ۷۵ ایثارگران_پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران


درس فیزیک :

روش مطالعه ی مبحث حرکت شناسی 

* حرکت شناسی(فصل یک فیزیک ۳) یکی از مباحث اصلی فیزیک دوازدهم است که در کنکور های تجربی سال های اخیر،به طور میانگین ۱۰ درصد سوالات فیزیک کنکور را شامل شده است.این فصل باید به طور مفهومی مطالعه گردد؛به طور مثال به جای حفظ کردن نکات نمودار ها،آنها را به صورت مفهومی یاد گرفته و درک کرد و همچنین روش به دست آوردن فرمول ها را به دست آورد.

* روش مطالعه من در این مبحث اینگونه بود که پس از درک مطلب در کلاس درس و همچنین با کمک درسنامه کتب کمک آموزشی و حل چند تمرین تشریحی،اقدام به حل تست های متعدد نموده و سپس آنها را تیپ بندی میکردم.به این صورت که خلاصه ای از فرمول ها تهیه کرده و روش حل تیپ های سوالی مختلف را در آن ذکر می کردم.سپس پنجشنبه قبل آزمون های مرتبط با این مبحث،با مرور خلاصه و حل چند تست جامع،خود را برای آزمون آماده می کردم.

* نکته دیگر در رابطه با مطالعه این مبحث،آن است که نباید ذهن خود را با یادگیری فرمول های اضافی و متعدد که در کتب کار ذکر شده اند،آشفته کرد؛بلکه بهتر است با فرمول اصلی سوالات را جواب داد و اگر خیلی طولانی بود،فرمول اضافی حفظ کرد. 

برای استفاده از خدمات پشتیبانی ویژه زهرا عبـدی  عدد 6 را به  5000116463  ارسال نمایید و یا با شماره تلفن 02186121706 تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره
02186121706 تماس حاصل نمایید.

پیج پشتیبان ویژه ها :   
vipposhtiban@ را در اینستاگرام جستجو نمایید یا روی لینک دنبال کردن ما در پیج پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
Menu