سن مناسب یادگیری زبان انگلیسی

در صورتی که شرایط کسب زبان دوم مهیا باشد، کودک می‌تواند هم‌زمان با زبان مادری خود زبان‌های دیگر را فرابگیرد؛ یعنی از ابتدای تولد تا سن 7 تا 8 سالگی بهترین زمان آموزش زبان

سن مناسب یادگیری زبان انگلیسی

در صورتي كه شرايط كسب زبان دوم مهيا باشد، كودك مي‌تواند هم‌زمان با زبان مادري خود زبان‌هاي ديگر را فرابگيرد؛ يعني از ابتداي تولد تا سن 7 تا 8 سالگي بهترين زمان آموزش زبان دوم است.

آموزش زبان دوم در همه‌ی سنين مي‌تواند اتفاق بيفتد اما بهترين زمان قبل از 7 تا 8 سالگي است و بعد از اين سنين معمولاً آموزش زبان دوم نيازمند زمان بيش‌تري است و هم‌چنين فرد موفقيت كم‌تري در كسب لهجه‌ی اهالي آن زبان كسب خواهد كرد.

فوايد آموزش زبان دوم

آموزش زبان‌هاي دوم و سوم علاوه بر آن‌كه به فرد در ارتباط بهتر كمك مي‌كند، به موفقيت فرد در برنامه‌هاي مدرسه و مهارت‌هاي حل مسئله نيز كمك مي‌كند. اين افراد درك عميق‌تري از فرهنگ خود و هم‌چنين فرهنگ زباني كه بر آن مسلط شده‌اند، دارند. هم‌چنين اين افراد در رقابت‌هاي شغلي براي كسب مشاغل بهتر و ارتباط‌هاي بين‌المللي موفق‌تر هستند.

مهارت‌هاي لازم براي يادگيري زبان دوم

 كودك بايد تا حدي از بهره‌ی ‌هوشي لازم برخوردار باشد و هم‌چنين بررسي‌هاي لازم در مورد او صورت گرفته باشد تا در صورتي كه كودك به تأخير در رشد گفتار و زبان دچار است، ابتدا به او كمك شود تا پايه‌هاي زبان و گفتار در ذهن او تقويت شود و سپس به آموزش زبان ديگر بپردازد.

بهترين راه براي آموزش زبان مادري در يك جامعه‌ی بيگانه، صحبت كردن در خانه به زبان مادري است. والدين بايد در خانه به زبان خودشان صحبت كنند و اجازه بدهند كودك زبان دوم را از طريق تلويزيون، مدرسه و ارتباط با همسالان كشور بيگانه بياموزد.

Menu