کودکان خود را در مسیر پیشرفت همراهی کنید

در سال‌های گذشته بچه‌ها در تعطیلات تابستان از فضای بیرون از خانه استفاده می‌کردند و به وجد می‌آمدند

کودکان خود را در مسیر پیشرفت همراهی کنید

در سال‌های گذشته بچه‌ها در تعطیلات تابستان از فضای بیرون از خانه استفاده می‌کردند و به وجد می‌آمدند؛ اما این روزها درخانه‌ماندن طولانی شده و داشتن برنامه برای تفریح و آموزش به یکی از کارهای مهم برای شما پدرها و مادرها تبدیل شده است. در این یادداشت از کارهای مهمی می‌گوییم که باید این روزها به آن توجه داشته باشید.

از حضور کودکان در کلاس‌های مجازی مطمئن شوید. این کلاس‌ها به مسیر تحصیلی کودکان در شرایط جدید حاکم بر جهان کمک مؤثری می‌کنند. مدارس می‌توانند با کمک ابزارهای نوآورانه‌ در بستر کلاس‌های هوشمند، کلاس‌های درس و حل تمرین برای دانش‌آموزان برگزار کنند تا دانش‌آموزان بتوانند حتی در حین قرنطینه به بهترین نحو به تحصیل مشغول باشند. شما والدین هم باید مطمئن شوید که کودکان در کلاس‌های مجازی خود در این جلسات شرکت کرده و به‌طور فعال در فعالیت‌ها شرکت می‌کنند. نظارت شما به آن‌ها کمک می‌کند تا در چرخه‌ی یادگیری خود به‌روز باشند و به آن‌ها امکان می‌دهد با اینکه در خانه هستند، مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند.

به‌جز کلاس‌های درس آنلاین، کلاس‌هایی برای یادگیری مهارت‌های جدید یا پیگیری مهارت‌های قبلی کودکان در بستر فضای مجازی تشکیل می‌شود. این نقش مهم شما اولیاست که در اینترنت جست‌وجو کنید و بهترین کلاس‌هایی را که منطبق با استعداد و علاقه‌مندی کودکان است برای آن‌ها پیدا کنید تا از زمان زیادی که در خانه هستند، به بهترین شکل استفاده کنند. کلاس‌های یادگیری زبان دوم، نقاشی، موسیقی و... به روزهای کودکی رنگ زندگی می‌پاشد.

قبلاً خانواده ساعت‌های محدودتری را در کنار هم سپری می‌کردند و بهترین توصیه این بود که از این ساعت‌ها برای گفت‌وگو و مطالعه استفاده شود؛ اما الان که این فرصت برای درکنارهم‌بودن خانواده‌ها فراهم شده است، بازی‌های فکری، ورزش یا شرکت در کلاس‌های یادگیری مهارت‌ها به‌صورت خانوادگی، ایده‌های جذابی برای گذراندن این روزهاست. ممکن است اعضای خانواده‌تان تصمیم بگیرند یادگیری نجاری یا نقاشی را به‌طور خانوادگی دنبال کنند و قطعاً این روزها، با چنین ایده‌های نابی به بهترین شکل سپری خواهد شد.

این روزها زمان بسیار خوبی برای ایجاد عادات مناسب در کودکان است. زمان خوبی برای برنامه‌ریزی، مطالعه، مطالعات غیردرسی، حل تمرین، آزمون‌دادن، یادگیری مهارت، ورزش‌کردن و... در اختیار همه‌ی ماست. فقط کافی است با تفکر خلاقانه برای این روزها برنامه‌ریزی کنید و سعی کنید کودکان را در فضایی آرام و به‌دور از تنش، در مسیر پیشرفت همراهی کنید.

منبع: https://indianexpress.com/

Menu