چند پیشنهاد برای پیشرفت در حافظه

هنگام خواب اطلاعات در حافظه‌ی بلندمدت تحکیم می‌شود و اگر خواب به اندازه‌ی کافی نباشد این امر تحقق نمی‌یاید.

چند پیشنهاد برای پیشرفت در حافظه

تکنیک مراقبه:  15- 30 دقیقه تکنیک مراقبه (صبح، ظهر و بعد از پایان روز کاری) برای افزایش تمرکز و بهبود خواب

یوگا: این تکنیک باعث افزایش قدرت جسمانی و انعطاف‌پذیری می‌شود. تحقیقات نشان داده است که یوگا باعث کاهش استرس و افسردگی و افزایش حافظه می‌شود.

تمرین منظم: تحقیقات نشان داده است تمرینات هوازی باعث کاهش استرس، افزایش اعتمادبه‌نفس و خلق‌وخو می‌شود. 150 دقیقه در هفته تمرینات هوازی متوسط مانند پیاده‌روی سریع یا 75 دقیقه در هفته فعالیت شدید مانند دویدن و شنا کردن توصیه می‌شود.

خواب: هنگام خواب اطلاعات در حافظه‌ی بلندمدت تحکیم می‌شود و اگر خواب به اندازه‌ی کافی نباشد این امر تحقق نمی‌یاید. کم‌خوابی یکی از عوامل مهم افزایش استرس، اضطراب و کاهش حافظه است؛ بنابراین 7 الی 9 ساعت خواب در شبانه‌روز برای کودکان و نوجوانان با رعایت این قانون توصیه می‌شود. از نگاه کردن به صفحه‌نمایش (کامپیوتر، تلویزیون، تلفن همراه، تبلت) قبل از خواب بپرهیزید.

سازمان‌دهی کارها: برای سازمان‌دهی کارها می‌توانید از یک لیست استفاده کنید تا راحت‌تر به کارهای جانبی خود برسید.

اجتماعی بودن: قسمتی از وقت خود را با کسانی سپری کنید که از صحبت کردن با آن‌ها لذت می‌برید (پدر، مادر، خواهر، برادر، مشاور، پشتیبان، دوستان و افرادی که دوستشان دارید).

خندیدن: تحقیقات نشان داده که خنده حافظه‌ی کوتاه‌مدت را بهبود می‌بخشد. هم‌چنین هورمون اندروفین را افزایش داده و باعث افزایش سیستم ایمنی، کاهش استرس و بهبود حافظه در تمام گروه‌های سنی می‌شود.

حمام آب گرم و ماساژ: حمام آب گرم و ماساژ در رفع خستگی و بهبود حافظه تأثیر بسزایی دارد.

مشاوره: از یک دکتر یا مشاور برای کاهش استرس و اضطراب استفاده کنید.

انجام ندادن چند کار با هم: هنگام مطالعه یا انجام کارهای روزانه هیچ وقت چندین کار (مانند درس خواندن و گوش دادن به آهنگ و...) را با هم انجام ندهید.

حواس 5 گانه: هنگام درس خواندن از تمام حواس استفاده کنید.

مرور روزانه: در طول روز چیزهایی را که خوانده‌اید به صورت یک آزمایش کوچک مرور کنید.

                                                        

 

Menu