پرسش، پاسخ، پیشرفت (7)

این‌که مدام در حال فکر کردن به اولویت‌های کاری در تابستان هستید شاید زمینه‌ساز این فکر می‌شود که با تغییر دادن محور کار می‌توان برنامه‌ی گسترده‌تری ساخت و احتمالا نتیجه‌ی بهتری گرفت.

پرسش، پاسخ، پیشرفت (7)

محمدعلی یوسفی

لوح آزمون چه کمکی به تکمیل فرایند یادگیری بعد از هر آزمون می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین اهداف آزمون دادن یافتن اشکالات و یادگیری‌های ناقص است. لوح آزمون با توجه با ساختار تدریس مطالب هم به پوشش دادن اشکالات درسی کمک فراوانی می‌کند و هم به در اختیار داشتن منابع مناسب برای آزمون بعدی. دانش‌آموز بعد از یک هفته می‌تواند با مراجعه به لوح آزمون ایرادهای مطالعه‌ی خود را در هفته‌ی آتی برطرف کرده تا بهتر در آزمون شرکت کند. یکی از ویژگی‌های لوح این است که می‌توان به طور نامحدود مطالب آن را دید و خواند.


ساهره کدیور

سؤالات نگاه به آینده در گروه ابتدایی می‌تواند به یادگیری دانش‌آموزان در طول سال کمک کند؟

پاسخ‌گویی به سؤالات نگاه به آینده علاوه بر کمک به یادگیری بهتر دانش‌آموز در درس نگاه به آینده کمک بسزایی در کم‌حجم شدن مطالعه در زمان شروع مدارس می‌کند. دانش‌آموز در فصل تابستان با حجم کمی از مطالب مواجه است و این موضوع، کار را برای یادگیری ساده‌تر می‌کند و باعث می‌شود وقتی به مدرسه می‌رود یادگیری بهتری داشته باشد. خصوصاً دانش‌آموزان کلاس ششم با حجم زیاد درس ریاضی اگر در تابستان مطالعه داشته باشند، شاهد دستاورد‌های مثبت این اقدام در طول سال خواهند بود.


حسام زیّنی لشکاجانی

من بعد از گذشت چند امتحان تابستان هنوز بین انتخاب درس‌ها مردد هستم.

این‌که مدام در حال فکر کردن به اولویت‌های کاری در تابستان هستید شاید زمینه‌ساز این فکر می‌شود که با تغییر دادن محور کار می‌توان برنامه‌ی گسترده‌تری ساخت و احتمالا نتیجه‌ی بهتری گرفت. مهم‌ترین نکته‌ای که در این حالت نادیده گرفته می‌شود زمان بسیار پراهمیتی است که با تغییر دادن انتخاب‌ها یا همان اولویت‌ها هدر می‌رود. برای غلبه بر تردید فعلی یک بار دیگر مهم‌ترین چالش‌های سال تحصیلی را مرور کنید تا محور کار بخش نگاه به گذشته تعیین شود. برای بخش نگاه به آینده نیز شرایط کلاس‌های درسی را در تابستان مرور کنید. بازیابی در کنار پیش‌خوانی جواب تردید شما در انتخاب واحد است.


امیر کاظمیان

آیا کتاب‌هایی که در طول سال از آن‌ها استفاده نکردم یا تمرین‌هایی که حل نکردم می‌تواند در تابستان کمک‌کننده باشند؟

یکی از اهداف برنامه‌ی راهبردی، دوره‌ی مجدد مطالب سال گذشته است. طبق آموزه‌های کانون ۳۰ درصد از وقت مطالعه صرف این بخش خواهد شد؛ زیرا بخش یادگیری از قسمت مطالعاتی شما حذف می‌شود و هدف، کار کردن سؤالات و تمرین بیش‌تر است. در این بین اگر از سؤالاتی استفاده کنید که قبلاً در طول سال تحصیلی تمرین نکرده‌اید، اکنون بهترین فرصت برای استفاده از این سؤالات است تا با سؤالات متنوع‌تری آشنا شوید و یادگیریِ کامل‌تری داشته باشید.

Menu