ملزومات موفقیت در کنکور از دیدگاه رتبه‌های برتر

در این مطلب قصد داریم به نظرات جمعی از رتبه‌های برتر درباره‌ی ملزومات موفقیت در کنکور بپردازیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

ملزومات موفقیت در کنکور از دیدگاه رتبه‌های برتر

سلام به همه‌ی دوستان عزیز!

در این مطلب قصد داریم به نظرات جمعی از رتبه‌های برتر درباره‌ی ملزومات موفقیت در کنکور بپردازیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

با کلیک بر ستون انتهایی جدول، پادکست هر رتبه برتر را گوش کنید.

ملزومات موفقیت در کنکور از دیدگاه رتبه‌های برتر


صبا عینی

رتبه 53 کنکور تجربی 1401

دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه تهران




فاطمه صمدی
رتبه 254 کنکور تجربی 99
دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه ارومیه




فرشته باقری
رتبه 101 کنکور ریاضی 1400
دانشجوی رشته‌ی کامپیوتر دانشگاه تهران




صبا عینی:

از نظر من، مهم‌ترین عامل موفقیت در کنکور، تلاش است. این تلاش بسته به سطح هر فرد متفاوت است. تلاش بر مبنای برنامه‌ریزی نتیجه‌بخش است. این برنامه‌ریزی می‌تواند توسط خود دانش‌آموز یا توسط مشاور او انجام شود. همچنین اهمیت انتخاب منابع نیز غیرقابل انکار است. منابع باید متناسب با سطح داوطلب مشخص شوند. خواب و تغدیه متناسب با نیازهای هر فرد در کنار این عوامل، به ثمربخش واقع شدن تلاش‌های فردی می‌انجامد.


فاطمه صمدی:

مفهوم ملزومات موفقیت در کنکور، برای هر فرد متفاوت است. از نظر من مهمترین عامل موفقیت در کنکور نظم و پیوستگی است. نظم باید در انتخاب منابع، کلاس و دبیر، برنامه‌ریزی و  آزمون در نظر گرفته شود. تردید یکی از بزرگترین آفت‌های کنکور است. باید به یاد داشته باشیم که با وجود بهترین منابع، اساتید و کلاس‌ها، این ما هستیم که نتیجه را رقم می‌زنیم و ما با نظم و پیوستگی و برنامه‌ی صحیح، این نتیجه را ایجاد می‌کنیم.


فرشته باقری:

یکی از ملزومات موفقیت در کنکور، استفاده‌ی درست از فرصت طلایی تابستان است.

استفاده‌ی درست از تابستان شامل دو هدف است:

۱) ایجاد لایف‌استایل کنکوری و عادت‌های سالم کنکوری: از جمله تنظیم ساعت خواب، تغدیه، ساعت مطالعه منظم و حذف عادات منفی. 

۲) تقویت درسی: این مورد شامل تمرین تست‌زنی و آشنایی با روش‌های تست‌زنی، یادگیری مهارت‌‌های آزمون و روش‌های مطالعه‌ی دروس است. همچنین دانستن روش مطالعه‌ی شخصی خودتان اهمیت بالایی دارد و با کمک ارزیابی این روش در آزمون‌ها می‌توانید میزان کارایی آن را در فرصت تابستان بسنجید.


عضویت در کانال تلگرامی کانون برترها

فایل های ضمیمه

Menu