فایل صوتی: نحوه‌ی استفاده‌ی بهینه از فرصت طلایی تابستان

در این مطلب می‌توانید نظرات گروهی از رتبه‌های برتر کنکور و پشتیبانان ویژه کانون را درباره‌ی نحوه‌ی استفاده‌ی بهینه از فرصت طلایی تابستان مطالعه کنید.

فایل صوتی: نحوه‌ی استفاده‌ی بهینه از فرصت طلایی تابستان

سلام به همه‌ی دوستان عزیز!

در این مطلب می‌توانید نظرات گروهی از رتبه های برتر کنکور و پشتیبانان ویژه کانون را درباره‌ی نحوه‌ی استفاده‌ی بهینه از فرصت طلایی تابستان مطالعه کنید.

با مراجعه به انتهای مطلب، پادکست هر رتبه برتر را گوش کنید.

فایل صوتی: نحوه‌ی استفاده‌ی بهینه از فرصت طلایی تابستان
محمدرضا اسدی

رتبه‌ی 13 منطقه سه کنکور انسانی 1402

دانشجوی رشته‌ی مشاوره دانشگاه فرهنگیان

حسین خوشخو

رتبه‌ی 69 منطقه سه کنکور تجربی 1400

دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی


حسین خوشخو:

برنامه‌ی مطالعاتی در تابستان، بسته به پایه‌ی دانش‌آموزان متفاوت است. به طور کلی برنامه‌ی مطالعاتی تابستان برای پایه‌های زیر بدین شرح است:

پایه‌ی نهم به پایه‌ی دهم: از فرصت تابستان، برای پیش‌خوانی دروس تخصصی سال دهم و درس ادبیات، استفاده کنید تا از سردرگمی در پایه‌ی دهم جلوگیری کنید. همچنین داشتن پیش‌زمینه‌ای از دروس پایه‌ی دهم، باعث سهولت کار شما هنگام مواجهه با امتحانات نهایی پایه‌ی دهم خواهد شد.


پایه‌ی دهم به پایه‌ی یازدهم: اولویت اول برای شما، پیش‌خوانی مطالب پایه‌‌ی یازدهم است. اولویت دوم نیز، مرور دروس نقاط ضعف از پایه‌ی دهم است.


پایه‌ی یازدهم به پایه‌ی دوازدهم: شما باید پایه‌ی دهم و یازدهم خود را به شکل کامل جمع‌بندی کنید و فراوان تست بزنید. پیش‌خوانی بعضی دروس دوازدهم، به خصوص دروسی که محتوای زیادی دارند، اهمیت دارد.


محمدرضا اسدی:

تابستان یک فرصت طلایی برای کنکور به حساب می‌آید. از جمله دلایل اینکه چرا تابستان را یک فرصت طلایی می‌دانیم می‌توان به این نکات اشاره کرد:

- تابستان یک فرصت عالی برای پیشی گرفتن از بسیاری از داوطلبان است. تعداد بسیاری از دوستان شما، در این زمان، ممکن است درگیر تفریح و استراحت باشند. بنابرین با مطالعه در این دوران، از بسیاری از این افراد، سریع‌تر پیش خواهید رفت.

- همچنین، تابستان، یک فرصت خوب برای قوی کردن پایه است و علاوه بر آن می‌توانید مهارت خود را در تست‌زنی ارتقا دهید.

- در تابستان می‌توان بار سنگین دروس را سبک‌تر کرد. با جمع‌بندی پایه‌های دهم و یازدهم در این دوران، عملا کار خود را در طول سال، راحت‌تر کرده‌اید.

- در آخر، تابستان فرصتی بسیار خوب، برای آزمون و خطاست. در این دوران، چون فرصت زیادی دارید، می‌توانید دوره‌‌ها، کلاس‌ها و مشاورین مدنظر خود را آزمایش کنید تا نهایتا به یک ثبات برسید.


و اما اشتباهات بزرگ از قول افرادی که در کنکور موفق نشده‌اند!

شروع مطالعه با ساعت مطالعه‌ی نجومی از همان ابتدا: باید تدریجی شروع کنید. نه کم، نه زیاد. ارتقای ساعت مطالعه است که اهمیت دارد.


عدم پیش‌روی با برنامه‌های راهبردی‌ آزمون: جمع‌بندی کردن دهم و سپس یازدهم باعث فراموشی و از دست رفتن مطالب می‌شود، همچنین وقتی هیچ وسیله‌ای برای ارزیابی خود ندارید، چگونه می‌توانید از مطالعه‌ی خود مطمئن باشید؟


نداشتن پیوستگی: با نداشتن پیوستگی حتی در برنامه‌ی روزانه، عملا کیفیت را از دست می‌دهید. بین ساعات مطالعه‌ی خود، استراحت کوتاهی داشته باشید و سپس بخش بعدی را شروع کنید.


یک نکته‌ی مهم: کلاس رفتن در تابستان، اشتباه نیست! بنابرین با تصور اینکه، کلاس رفتن در این فرصت زود است یا شما را عقب می‌اندازد، فرصت طلایی تابستان را از دست ندهید.


عضویت در کانال تلگرامی کانون برترها

فایل های ضمیمه

Menu