گفتگو با مبینا افشار؛دوازدهم تجربی،با میانگین تراز 6700 از کرج

برنامه آزمون‌های کانون قلم چی برنامه خوبی بود که تمامی مباحث را پوشش می‌داد و من هم سعی می‌کردم در تمامی آزمون‌ها به بودجه بندی برسم . داشتن چندین باره جمع بندی هم خیلی باعث پیشرفت و مرور می‌شد .

گفتگو با مبینا افشار؛دوازدهم تجربی،با میانگین تراز 6700 از کرج

نام و نام خانوادگی :مبینا افشار

پایه : دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان : کرج - البرز

میانگین تراز : 6700

معدل : 19.2

سال‌های حضور در کانون : دوازدهم و سال پشت کنکور

شغل و تحصیلات مادر :دیپلم

شغل و تحصیلات پدر :دیپلم

 

مصاحبه‌گر : هوشنگ پناهی

 

  1. با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردی‌بهشت؛ چه تصمیم‌های جدیدی برای کنکور تیرماه داشتید؟
  2. با توجه به این که من در کنکور اردیبهشت بیشتر غلط ها و نزده هایم در درس شیمی در حفظیات بود  برای شیمی چندین بار حفظیات را مرور کردم و برای در زیست شناسی هم با توجه به رویه کنکور که توجه به شکل های کتاب درسی بود سعی کردم تمامی شکل هارا خوب به خاطر بسپارم .

 

  1.  برای دوران جمع بندی چه برنامه‌ای داشتید؟ 
  2. برای دوران جمع بندی از آزمون های جامع به تعداد زیاد استفاده می کردم از کنکور های داخل و خارج و رشته ریاضی و تجربی سال های اخیر و آزمون های جامع کانون قلم چی در ۲ سال اخیر و سایر موسسات و سپس با توجه به تحلیل آزمون در بقیه روزم نقاط ضعفم را بهبود می‌بخشیدم .بنظرم بزرگ ترین پیشرفت من در کنکور زدن تعداد زیاد آزمون بود که باعث شد بتوانم سرعت تست زنی بالایی داشته باشم .

 

  1.  چه برنامه‌ای برای هفته تورق سریع داشتید؟
  2. من در هفته آخر منتهی به کنکور دو آزمون جامع زدم که مهارت تست زنی خودم حفظ شود و برای زیست و شیمی متن کتاب و نکات اضافه شده خودم را می‌خواندم و با دقت شکل ها را بررسی کردم و برای فیزیک و ریاضی هم تست های خوب کنکور های اخیر را دوباره حل می کردم و فرمول ها را مرور کردم.

 

  1. آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 
  2. بله بخصوص در دفترچه دوم که زمان بسیار محدود است مثلا برای شیمی ابتدا سوالات راحت که شمارشی و مسئله دشوار نبودند را حل می کردم تا انتهای دفترچه و سپس برمی گشتم سراغ سایر سوالات. و فقط به خودم در زمان مشخص شده اجازه حل شیمی را می دادم و وقت فیزیک را اصلا به شیمی نمی دادم .

 

  1. بهترین درس شما در امتحانات نهایی کدام بود؟ روش مطالعه این درس چگونه بود؟
  2. در تمامی دروس تخصصی به خاطر اینکه در کنکور خوانده بودم نمرات خوبی گرفتم و به جز آنها بهترین نمره را در درس ادبیات گرفتم.

برای ادبیات سعی کردم در طول سال قوائد و شعر های حفظی را بخوانم و در فرجه ها فقط مرور کنم .

 

  1. آیا سوالات کنکور ارد‌یبهشت را تحلیل کردید؟
  2. بله البته من چون می خواستم دوباره نزدیک به کنکور تیر کنکور اردیبهشت را بزنم تحلیلش را هم به نزدیک کنکور تیر موکول کردم .

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟
  2. در سال دوازدهم اولین تراز من در آزمون های کانون 5800 بود و  آخرین ترازم 6600 بود و در سال پشت کنکور اولین تراز6400 و آخرین تراز7000 بود.مهم ترین دلیل پیشرفت من هم بنظر خودم پیوستگی‌ داشتن در درس خواندن بود .

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 
  2. برنامه آزمون های کانون قلم چی برنامه خوبی بود که تمامی مباحث را پوشش می داد و من هم سعی می کردم در تمامی آزمون ها به بودجه بندی برسم .

داشتن چندین باره جمع بندی هم خیلی باعث پیشرفت و مرور می شد .

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟ 
  2. بله من همیشه در آزمون های مشابه پارسال قلم چی روز قبل آزمون اصلی ام شرکت می کردم و باعث می‌شد دید بهتری نسبت مباحث داشته باشم و آمادگی من برای آزمون جمعه ها ببشتر می شد.

 

  1.  مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید. 

بله من طبق برنامه راهبردی قلم چی درس می خواندم و فقط در دوران اردیبهشت و خرداد که درگیر امتحانات نهایی بودم که کمی برنامه را برای خودم سبک تر کردم تا بهتر به امتحانات برسم .


  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 
  2. در درس زیست بله همه سوالات را تحلیل می کردم ولی در درس های دیگر سوالات درست را سریع رد می شدم و غلط ها و نزده ها را دوباره حل می کردم و بعد از روی پاسخنامه تحلیل می کردم.

 

  1. به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟ 
  2. حدود 9 تا 10 ساعت . بستگی به بازه ای که در آن بودم این زمان را بین تست و خواندن دروس اختصاص می دادم ولی به طور میانگین 180 تست روزانه می زدم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
  2. بله من بعد از هر آزمون برنامه ۲ هفته ای برای خودم می نوشتم تا به طور کلی بدانم باید چه کار بکنم و برای هر روزم هم برنامه جدا می نوشتم و خودم را مجبور به اجرای آن برنامه می کردم این روش باعث می شد همیشه پیوستگی در درس خواندن داشته باشم و هیچ روزم را بدون درس خواندن نگذرانم. 

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟ 
  2. من درس های پایه را در همان سال های پایه خوانده بودم و برای کنکورم بیشتر مرور می کردم .

 

  1. برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟ 
  2. من پشت کنکوری بودم و در تابستان سال گذشته بعلت خستگی کنکور اولم‌ بیشتر استراحت کردم .

 

  1. بهترین درس شما در کنکور ارد‌یبهشت کدام بود؟ روش مطلعه این درس را توضیح دهید. 
  2. بهترین عملکردم در درس شیمی بود با توجه به سختی سوالات شیمی در سال های اخیر من سعی می کردم ابتدا تسلط کافی روی حفظیات داشته باشم و برای مسائل هم از درسنامه استفاده می کردم و سپس با زدن تعداد زیاد تست به تسلط می رسیدم و  در نهایت زدن آرمون های زیاد برای شیمی باعث شد بدانم در دور اول به چه سوالات و در دور دوم به چه سوالات باید پاسخ بدهم و چه سوالاتی را نباید پاسخ بدهم .

 



Menu