گفت و گو با سارا دورقی قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی از ماهشهر

گفت و گو با سارا دورقی قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی با معدل 20 از ماهشهر

گفت و گو با سارا دورقی قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی از ماهشهر

نام و نام خانوادگی: سارا دورقی

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: خورستان شهرستان بندر ماهشهر

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم ، کارگر

میانگین تراز: 58۰۰

معدل : ۲۰

سال‌های حضور در کانون:یکسال

چند آزمون شرکت کرده است: 13

 

مصاحبه‌گر : رضا مولوی

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من از شرکت در آزمون های قلم چی آشنایی با سوالات کنکور و شناخت نقاط ضعف و قوت خودم و تلاش برای تبدیل نقاط ضعفم به نقات قوتم در درس های مختلف بود مانند درس های ریاضی و علوم و فنون و روان شناسی.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

شرکت در آزمون های هدیه و هدفگذاری و  مشابه پارسال باعث می شد که من برای آزمون های جدید امادگی بیشتری کسب کنم و بتونم تسلط بیشتری بر سرعت تست زنی داشته باشم و علاوه بر این تاثیر زیادی بر روی کاهش استرسم می گذاشت و مرا تا حد بسیار زیادی برای آزمون اصلی آماده می کرد.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

هرگز خسته نشدم چون می دونستم که به موفقیتم کمک می کنه و سعی می کردم در آزمون ها غیب نکنم که باعث شد درسایی که نقاط ضعفم بودن به نقاط قوتم تبدیل شوند.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

در آزمون های اول ترازم خیلی پایین بود اما هر چقدر که آزمون می دادم باعث می شد که بیشتر با سوالات و نحوه ی طراحی سوالات آشنا بشم و طوری درس هایم را مطالعه کنم که بتونم تست ها را درست و بیشترحل کنم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

شرکت در این ازمون ها باعث می شد که درسای جدید رو جلوتر از مدرسه بخونم و این خیلی برایم مفید بود و همچنین در مرور و تکرار درسای قبلی کمک زیادی به من می کرد با این کار می توانستم در هنگام تدریس معلم یکی از دانش آموزان فعال کلاسم باشم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله طبق برنامه راهبردی درس می خوانم و در همه روز های هفته مطالعه دارم و سعی می کنم ساعات مطالعه ثابتی داشته باشم و روزنامه درسای متنوعی می خوانم که درس خواندن برایم یکنواخت نشود و خستگی را احساس نکنم ، من در هفته اول کتاب ها را تا جایی که در برنامه راهبردی مشخص شده است می خوانم و  در هفته ی دوم تمام تلاشم را برای حل تست های آموزشی زمان دار می گذارم.


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

جامعه شناسی و عربی : درس جامعه شناسی رو خیلی ریز و با جزئیات مطالعه می کنم و تا اون مطلب رو نفهمیدم سراغ مطلب دیگه نمی رم و جاهایی که برام سخته رو سعی می کنم تست بیشتر بزنم که برام راحت بشه برای درس عربی معمولا معانی رو از کتاب می خونم ولی قواعد رو از درسنامه کتاب های تست قلم چی می خونم چون خیلی با جزئیات هست و برای این درس بیشتر وقتم رو صرف تست زدن می کنم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفترچه برنامه ریزی دارم و خیلی بهم کمک کرد که ساعات مطالعه بیشتر وثابت داشته باشم و بدانم در هر هفته چه میزان تست حل کردم و چه زمانی را صرف مطالعه هر درس کرده ام.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

برای تحلیل آزمون ابتدا سراغ سوالاتی که اشتباه حل کردم می رفتم تا بفهمم چه نکته ای داشتن که ازش اطلاع نداشتم و اون نکات رو داخل کتاب خودآموز می نویسم که بعدا دوباره مرور داشته باشم و اگر دوباره با این تست ها روبرو شدم در دام تستی آن نیوفتم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

در سال های اول و دوم پدرم خیلی بهم کمک می کرد و همیشه جاهایی که مشکل داشتم و با کمک پدرم رفع می کردم و خیلی به من انگیزه می داد که ادامه بدم این مسیر رو و جا نزنم و در این راه همیشه مانند کوه صبر کنار من بوده و همیشه مرا برای موفقیت تشویق کرده.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

اول درس ها رو کامل می خوندم و بعدش سعی می کردم سراغ نمونه سوال و تست بیشتر برم تا بهتر برای امتحان آمادگی داشته باشم و خیلی بهم کمک کرد که نمره خوبی کسب کنم.


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

امسال هم قصد دارم ساعات مطالعه ام بیشتر کنم خیلی دقیق تر و با جزئیات تر مطالعه کنم و نمونه سوالات بیشتری کار کنم چون خیلی کمک می کنه که بتوانم معدلم را بالا بکشم این کار سبب می شود که بتوانم به یکی از دانش آموزان تراز بالای کنکور باشم.


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله از منابع کانون استفاده می کنم ، مانند کتاب های 3 سطحی زیرا سوالاتش سطح بندی شده به طوری که با تست زدن در سطح های مختلف باعث پیشرفت من می شود و به من کمک می کند تا سوالات آزمون رو بهتر مدیریت کنم وعلاوه بر این من از نمونه سوالات سایت کانون قلم چی برای حل نمونه سوالات بیشتر برای امتحانات پایان ترم استفاده کنم.

Menu