گفت و گو با حسین حجازی قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از ماهشهر

گفت و گو با قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از ماهشهر با شرکت در بیش از 130 آزمون قلم چی و معدل 19.91 آقای حسین حجازی

گفت و گو با حسین حجازی قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از ماهشهر

نام و نام خانوادگی: حسین حجازی

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: استان خوزستان ، بندر ماهشهر

شغل و تحصیلات مادر: کارمند بانک ، لیسانس کامپیوتر

شغل و تحصیلات پدر: کارمند بانک ، لیسانس کامپیوتر

میانگین تراز: ۵۸۰۰

معدل : ۱۹.۹۱

سال‌های حضور در کانون: از پنجم تا یازدهم

چند آزمون شرکت کرده است: ۱۳۰ آزمون


مصاحبه‌گر : امیرحسین وشاحی

 


  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

از اصلی ترین اهداف من برای  شرکت در آزمون های کانون آشنایی با تست  زنی و یادگیری روش های تستی و آمادگی برای کنکور و آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی بود علاوه بر این شرکت مداوم در آزمون های قلم چی باعث می شد که در جو و محیط آزمونی بمانم و همیشه برای هدف هایم تلاش کنم 

 

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

.آزمون های هدیه و هدف گذاری می‌توانند نقش خوبی در نتیجه آزمون اصلی داشته باشند و باعث افزایش تراز و نتیجه بهتر در روز آزمون شود و علاوه بر آن باعث میشد که بتوانم سوال های تستی سال قبل را مرور کنم و با آمادگی کامل و استرس کمتر در روز آزمون اصلی حاضر شوم.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

اینکه همیشه در همه آزمون ها شرکت کنیم و در هیچ آزمونی غیبت نداشته باشیم می‌توانست کمک زیادی به رشد تراز در آزمون هایم کند و من هم با همین پیوستگی توانستم ترازم را ارتقا بدم و با حضور مداوم به نتیجه دلخواهم رسیدم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

خیلی کمک کننده بود و باعث شد در مدرسه همیشه نمرات خوبی را کسب کنم و جز نفرات برتر در کلاس و مدرسه باشم وعلاوه براین شرکت در آزمون ها باعث افزایش سرعت تست  زنی و مدیریت زمان من شد با شرکت در این آزمون ها با آمادگی بهتر و بیشتری در آزمون های تستی مدرسمان شرکت می کردم و جز دانش آموزان برتر بودم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله من همیشه مطابق برنامه کانون درس می‌خواندم و خودم را با برنامه کانون منطبق می کردم و سعی می کردم طی ۷ الی ۱۰ روز اول مباحث آزمون را کامل مطالعه کنم و چند روز پایانی را به مرور مباحث اختصاص داده و با شرکت در آزمون های مشابه پارسال خودم را برای آزمون اصلی آماده می کردم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من درس های فیزیک و ریاضی است و برای درس هایم ابتدا کتاب را به طور کامل می‌خوانم و بعد با تست مباحث را تثبیت می کنم و شیوه من برای مطالعه این دروس به این شکل بود که اول از این درس ها تست آموزشی میزدم و نکات جدیدی را که پیدا میکردم در حاشیه کتاب درسیم می نوشتم سپس در روز ها پایانی نزدیک به آزمون تست های زمان دار حل می کردم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

.بله دفتر برنامه ریزی دارم و تکمیل آن به زمان بندی بهتر من برای مطالعه دروس کمک می‌کند این دفتر در مدیریت زمان و عملکرد من در دروس مختلف کمک بسیار زیادی کرد.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را در همان روز آزمون انجام می‌دهم و این کار را ابتدا با سوال هایی که غلط جواب دادم آغاز می کنم و در انتها به سوال هایی که شک داشتم می پردازم و آنها را تحلیل می کنم ،  بعد تحلیل سوالاتی که جواب ندادم و اشتباه بودند سوالاتی که جواب دادم را هم تحلیل می کردم و نکاتش را در حاشیه کتاب درسیم می نوشتم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم در درس هایم به من خیلی کمک می‌کنند و هر جا که سوال یا مشکلی در درس ها برای من پیش می آیند از آنها می پرسم و آنها هم به من مشورت می دهند و مشکلم را حل می‌کنند و همیشه پشتم بودند و از هر نظری من را حمایت می کردن .


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

سال دهم تونستم به خوبی ریز به ریز مطالب را مطالعه کنم و با استفاده از کتاب آبی قلم چی و سه سطحی به نتیجه دلخواهم برسم و نمرات خوبی را کسب کنم .

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

با تمام توانم برای امتحانات می‌خوانم و تلاش می کنم بهترین نتیجه را هم در امتحانات پایان سال و هم در آزمون های قلم چی بدست آورم.


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله من همیشه برای آزمون های تشریحی مدرسه از نمونه سوالات سایت کانون استفاده می کردم و از کانون قلم چی برای این سوالات چالشی و پر محتوا تشکر می کنم که باعث پیشرفت من در امتحانات پایان سال شد.

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

من قصد دارم در تابستان مرور مباحث سال دهم و یازدهم را انجام دهم و تست بزنم و به پیشخوانی دروس تخصصی سال دوازدهم بپردازم.

 

 

 

Menu