صبا عینی - در دوران جمع‌بندی یک روز در میان آزمون می‌دادم

برنامه فروردین امسال یک انطباق حداکثری با جمع بندی گفت و گو با صبا عینی ( برشی از مجله آزمون 7 فروردین)

صبا عینی - در دوران جمع‌بندی یک روز در میان آزمون می‌دادم

برنامه فروردین امسال یک انطباق حداکثری با جمع بندی


کنکور امســال در عین تفاوت‌هایش با سال‌های گذشته، در بسیاری اجزا با هم مشــترکند. آن‌چه می‌خوانید تجربه برخی از رتبه برترهای سال های گذشته است  که مثل شما در برابر مهم‌ترین پرســش‌های ســال کنکور، راه حل یافتند و برنامه‌ریزی کردند.خواندن داستان دوران جمع‌بندی آن‌ها، تاثیر روش جمع‌بندی، چگونگی اجرای شبیه‌سازی کنکورهای گذشته بی‌شک به شناخت بیشتر شما از شرایط فعلی کمک کرده و مدیریت روزهای جمع‌بندی پیش رویتان را آسوده و راحت خواهد کرد.


گفت و گو با صبا عینی( برشی از مجله آزمون 7 فروردین) 

رتبه 53 منطقه 1 کنکور تجربی

دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران


با تغییرات کنکور چگونه کنار آمدید؟

حدود اسفند ماه تغییرات کنکور ما تصویب شد من از همان موقع استراتژی آزمونم را اجبارا عوض کردم. برای ترمیم ضعف های زمان درس هایی مثل ریاضی یا شیمی تعداد زیادی آزمون  برای درس فیزیک و شیمی با هم یا ریاضی و زیست با هم از خودم گرفتم . حتی از دفترچه کنکور رشته ریاضی هم به عنوان منبع آزمون برای شیمی و فیزیک و بعضا درس ریاضی استفاده کردم . تقریبا هر روز آزمون جامع عمومی می زدم و انجام این کارها به طور کلی باعث شد مدیریت زمان من خیلی بهتر شود . سپس نوبت آزمون های جامع مثل کنکور های سال گذشته رسید.


با چه روشی به سراغ این کنکورها رفتید؟

 من تقریبا یک روز در میان آزمون می زدم و علاوه بر تحلیل آزمون ، بطور ویژه ای هر درس را به کمک کتب تستی رفع اشکال می کردم . هر آزمون جامع زدن و تحلیل  آزمون و رفع اشکال با کتاب ها تقریبا یک روز زمان می برد. در روز های نزدیک به کنکور از دفترچه نکات مهمی که برای هر درس نوشته بودم و دفترچه بی دقتی ها استفاده زیادی کردم و همینطور به تورق سریع دروس حفظی پرداختم . همچنین برای آشنایی با جو جلسه کنکور در کنکور هنر شرکت کردم و به مقدار زیادی استرسم رفع شد . برای احتیاط از اینکه تست زدنم کند نشود و نتوانم مثل قبل تست ها را  خوب و روان حل کنم، هفته آخر هم خیلی تست زدم و تقریبا تا 2روز قبل از کنکور تست زدن را ادامه دادم.


در ماه‌های آخر ارزش شبیه‌سازی چه‌قدر است؟

حدود اواخر فروردین که آزمون های جامع را شروع کردم تلاش کردم تمام شرایط را شبیه سازی کنم. با لباسی که قرار بود برای روز کنکور بپوشم و تک صندلی آزمون می دادم و حتی بعضا شرایط را برای خودم سخت تر کردم؛ مثلا در گرما یا محیط پر سر و صدا یا هم از خودم آزمون گرفتم تا روز کنکور مشکلی پیش نیاید . حتی زمان دقیق هر کاری سر جلسه را برای خودم مشخص کرده بودم. این‌که مثلا بعد اتمام دور اول عمومی ها یعنی 1 ساعت پس از شروع کنکور چند عدد خرما بخورم یا حداکثر چه زمانی هر درس را باید کنار گذاشته و به سراغ درس بعدی بروم. این دقت زمانی برای کنکورم خیلی کمک کننده بود.


مهمترین منابع در این دوره کدامند؟

در دوران جمع بندی از کتب جمع بندی مختلفی استفاده کردم تا بتوانم درس ها را مرور و جمع بندی کنم اما به نظرم مهم تر و مفیدتر از هر منبعی ، کنکور های سال های گذشته هستند و آن ها را بارها زدم.

عضویت در کانال تلگرامی کانون برترها

Menu