درسا حقیقی- هر آزمون جمع بندی سکوی پرش من برای آزمون بعدی بود

برنامه فروردین امسال یک انطباق حداکثری با جمع بندی گفت و گو با درسا حقیقی ( برشی از مجله آزمون 7 فروردین)

درسا حقیقی- هر آزمون جمع بندی سکوی پرش من برای آزمون بعدی بود

برنامه فروردین امسال یک انطباق حداکثری با جمع بندی


کنکور امســال در عین تفاوت‌هایش با سال‌های گذشته، در بسیاری اجزا با هم مشــترکند. آن‌چه می‌خوانید تجربه برخی از رتبه برترهای سال های گذشته است  که مثل شما در برابر مهم‌ترین پرســش‌های ســال کنکور، راه حل یافتند و برنامه‌ریزی کردند.خواندن داستان دوران جمع‌بندی آن‌ها، تاثیر روش جمع‌بندی، چگونگی اجرای شبیه‌سازی کنکورهای گذشته بی‌شک به شناخت بیشتر شما از شرایط فعلی کمک کرده و مدیریت روزهای جمع‌بندی پیش رویتان را آسوده و راحت خواهد کرد.


 گفت و گو با درسا حقیقی( برشی از مجله آزمون 7 فروردین) 

رتبه 167 منطقه 2 کنکور تجربی و رتبه 116 منطقه 2 کنکور زبان

دانشجوی دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران


روزهای نزدیک به کنکور با چه موضوع جدی مواجه بودید؟

در روزهای نزدیک به کنکور یکی از اصلی ترین و اساسی ترین موضوعاتی که برایم مطرح بود ترس فراموشی بسیاری از مباحث و نکات و نیاز به مرور کامل و جامع و نیز تثبیت مهارت ها و سبک آزمون دادنم بود. برای این کار بیشتر سعی کردم در کنار مرور و تورق منابع اصلی تعداد تست روزانه خود را به شدت افزایش دهم و در آزمون های شبیه ساز کنکور شرکت کرده و شرایط را تا حد امکان نزدیک به شرایط سر جلسه شبیه سازی کنم. به طوری که در اردیبهشت ماه تقریبا هفته ای چهار آزمون میدادم و تمامی کنکور های سال های گذشته را تا آخر اردیبهشت زده بودم.


پس از اجرای هر آزمون جامع چه برنامه‌ای داشتید؟

بعد از اجرای هر آزمون تحلیل کاملی برای آن انجام میدادم، نکاتش را وارد منابع اصلی خود می کردم و سعی میکردم با برنامه ای منسجم روی نقاط ضعفی که به‌وسیله آن به وجودشان پی برده بودم تمرکز کرده و ایرادات را تا آزمون بعدی رفع کنم. درواقع هر آزمون برنامه مروری ام برای فواصل بین آزمون ها را جهت دهی و هدفمند می کرد. برای جمع بندی خوب و قوی تستی، از کتاب تست های جامع که تست هایی گلچین و با تعداد کمتری داشتند و نیز تست های هایلایت شده در کتاب کار های قبلی خود هم استفاده کردم.


تاثیر روش جمع‌بندی در پیشرفت یادگیری‌تان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این روش جمع بندی تاثیر بسیار خوب و قابل توجهی در بازیابی همه نکات و مباحث و سامان دهی و طبقه بندی نهایی اطلاعات در ذهنم داشت. همچنین شرکت در آزمون های متعدد باعث پیشرفت چشمگیری در سرعت و مهارت آزمون دادنم شد؛ به طوری که تا روز کنکور به سبک آزمون دادن منحصر به فرد خودم دست یافته بودم.


تغییرات جدید برگزاری کنکور را چگونه مدیریت کردید؟

کنکور ۱۴۰۱ اولین کنکوری بود که به جای دو دفترچه با سه دفترچه برگزار شد و قطعی شدن این مسئله تقریبا تا ماه آخر برای ما مشخص نبود. بنابراین من برای انجام آزمون های شبیه ساز کنکور تعدادی از آزمون ها را در قالب دو دفترچه و با همان زمانبندی پیشین و تعدادی دیگر را نیز در قالب سه دفترچه و زمانبندی جدید اعلام شده، انجام میدادم.


در ماه‌های پایانی چه برنامه‌ای داشتید؟

در خرداد ماه و دوران امتحانات نهایی همگام با برنامه امتحانات مرور کامل و جامعی بر همه منابع و کتاب هایم داشتم و در کنارش تلاش کردم با تعدادی آزمون و مقداری تست زنی سرعت و مهارت آزمون دادن خود را حفظ کنم. 

در نهایت در تیرماه سعی کردم با استفاده از خلاصه نویسی ها، جداول و نهایتا تورق سریع تمامی منابع اصلی خود و علی الخصوص نکات مهم و فرار را مجددا مرور کنم و نیز کنکور های سال گذشته  را مجددا بررسی کردم.


عضویت در کانال تلگرامی کانون برترها

Menu