گفتگو با امیرحسین کارگر فرد؛ رتبه 36 منطقه 3 کنکور 1402

در این مقاله گفتگو با امیرحسین کارگر فرد ؛ رتبه 36 منطقه 3 کنکور 1402 را می‌خوانید.

گفتگو با امیرحسین کارگر فرد؛ رتبه 36 منطقه 3 کنکور 1402

نام و نام خانوادگی : امیرحسین کارگر فرد

مقطع و رشته : فارغ التحصیل ریاضی

نام شهر و استان: جهرم، فارس

میانگین تراز : 6810

از چه سالی عضو کانون بوده اید: سال نهم و دوازدهم

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس، خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس تربیت بدنی، بازنشسته

رتبه کنکور سراسری: 36 منطقه 3


مصاحبه‌گر : حمید نوزاد

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از طریق تجربه ی دوستان و خانواده با کانون آشنا شدم . خواهر و برادرم که سال های پیش، کنکور داشتند و از کانون استفاده می کردند و پزشکی قبول شدند. 

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بودید؟ 

دو سال، سال های دوازدهم و نهم دانش آموز کانون بودم.

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟ 

در 22 آزمون کانون شرکت کرده ام.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

سنجیدن منظم خودم مهمترین دستاورد من بود.

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

معیارها این موارد است: 

من یک دانش‌آموز بی‌غیبت یا کم‌غیبت در آزمون‌های اصلی بودم. 

من در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم. 

من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم. 

 منابع من کانونی بود. 

من با برنامه ی راهبردی پیش می رفتم و در آزمونی به غیر آزمون هایی که با سنجش تاریخ یکسان داشتن غیبت نکردم ، از کتاب های سه سطحی هم استفاده می کردم.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

برای سنجیدن چیز هایی که خوانده بودم باید شرکت می کردم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

بافهمیدن نقاط ضعف و قوتم، باعث پیشرفت من شد.

 

 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

اگه به برنامه می رسیدم، برای سنجش خودم شرکت می کردم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

فقط سوالات اشتباه را تحلیل می کردم.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

به غیر از یکی دوتا آزمون که شرایط آزمون دادن، برایم به خوبی فراهم نبود (خواب و ....)، بقیه ی آزمون ها نوسان خاصی نداشتم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

اگر در جایی دچار سردرگمی می شدم، از برادرم یا مشاور مدرسه کمک می گرفتم.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

به دلیل این که سال دهم و یازدهم المپیاد ریاضی می خواندم، در دروس گسسته و هندسه قوی تر بودم .

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

در شیمی ضعیف تر بودم و با مطالعه ی بیشتر این مشکل برطرف شد.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

همیشه به غیر از درس های هندسه و گسسته، بقیه ی درس ها را ، ابتدا درس نامه می خواندم یا مرور می کردم بعد تست می زدم و به طور میانگین برای یادگیری، نصف زمان را صرف یادگیری می کردم و برای جمع بندی زمان کوتاهی در حد 15 دقیقه برای مرور اختصاص می دادم.

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمع‌بندی؟ دلیل این موضوع چیست؟

از نوروز تا کنکور، با تغییر زمان و روش درس خواندن تغییر بیشتری داشتم.

 

سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟

معمولا می توانستم تشخیص دهم.

 

در جلسه کنکور آیا توانستید سؤال‌های ساده‌تر را تشخیص دهید؟ 

سوال ساده نداشت به غیر از تعداد خیلی کمی، که تشخیص دادم.

 

 به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بود؟

متغییر بود، ولی همیشه سعی داشتم تعداد اشتباه ها را کاهش دهم.

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

الف) بررسی اشتباهات 

ب) بررسی سؤال‌های ساده 

بررسی اشتباهات و دلیل اشتباهاتم برایم اولویت بیشتری داشت.


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ 

ریاضی و فیزیک، که نقطه قوتم بود و با بررسی دلیل اشتباهم، سعی می کردم دیگر آن اشتباه را تکرار نکنم.


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بیشتر خودم تحلیل می کردم و در هر حال خانواده ام من را حمایت می کردند.

گفتگو با امیرحسین کارگر فرد؛ رتبه 36 منطقه 3 کنکور 1402


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

سه سطحی، به خاطر سبک جمع بندی و سطح های مختلفی که دارد.


 بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

گسسته و هندسه، به دلیل علاقه ای که داشتم.

 

 اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟ 

در بین این دو آزمون،فرصت کردم دروسی را که نخوانده بودم را بخوانم و به آن سوالات هم پاسخ دهم.


هوش هیجانی 

 امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤال‌ها و سؤال‌های دشوار درس‌های دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛ سؤال‌های ساده‌تر را پیدا کنید و به سؤال‌ها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفاً در این مورد توضیح دهید.

با تجربه ای که از آزمون کنکور 1400  که از خودم امتحان گرفتم، انتظار این گونه آزمون را داشتم.

 

کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روش‌ها در جلسه‌ی کنکور چه کمکی به شما کرد؟

 سوالات را علامت گذاری می کردم .


کدام درس در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

درس فیزیک، هیچ سالی این قدر سخت نبود ولی بازم سعی کردم تمرکز خودم را بهم نریزم و بر خود مسلط باشم.


در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

خیلی به رتبه فکر نمی کردم و بیشتر سعی به پیشرفت نسبت به خودم را داشتم.


اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمی‌دهید؟ چرا؟

بیشتر به مهارت آزمون دادن می پرداختم.


استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

در زمان مطالعه سعی می کردم استفاده نکنم، ولی در زمان های استراحت معمولا استفاده می کردم.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

در تابستان دوازدهم که المپیاد تمام شد، دروس پایه را توانستم تمام کنم.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

تنظیم ساعت درس خواندن و داشتن تعادل در درس خواندن و استراحت کردن.


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

آرامش و نداشتن استرس، مهمترین ویژگی مثبت من بود.


آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

بله، اکثرا جمعه ها و زمان هایی که تمرکز کامل برای خواندن نداشتم، به بیرون رفتن با خانواده و دوستان اختصاص می دادم.


آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

بله، به کتابخانه که می رفتم، با بقیه در ارتباط بودم و به هم کمک می کردیم و باهم آزمون ها را شرکت می کردیم.


آیا در کلاس‌های درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟ 

تقریبا همه ی دروس مدرسه و معلمان خوبی که داشتیم کمک به سزایی در پیشرفت داشتن و در این مسیر به ما کمک می کردند.

 

آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

بله آقای جوادی(حسابان) و آقای بهروزنام(فیزیک) و آقای فیروزی(هندسه و گسسته) در دروس تخصصی خیلی کمک بسزایی داشتند و همه ی معلمان درس های عمومی هم خیلی همکاری می کردند که بتوانیم برای کنکور و نهایی آماده شویم و از بقیه ی کادر مدرسه هم تشکر می کنم و تشکر ویژه از آقای علایی مدیر سال های قبل مدرسه که در همه ی موارد مخصوصا معافیت تحصیلی برای شرکت در المپیاد ریاضی همه ی تلاش و همکاری را انجام می دادند. 


Menu