گفت و گو با آتنا برزگر ؛ دانش آموز برتر پایه دوازدهم انسانی

پیوستگی در آزمون‌ها باعث می‌شود که همه‌ی مطالب برنامه راهبردی را بخوانیم و از آن جا نمانیم. نقاط قوت و ضعف هر آزمون را و برنامه دو هفته پیش رو را برای آزمون بعدی مشخص می‌کند.

گفت و گو با آتنا برزگر ؛ دانش آموز برتر پایه دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی : آتنا برزگر
پایه: دوازدهم انسانی
نام شهر، استان : تهران
میانگین تراز : ۶۵۰۰
سال های حضور : ششم ، یازدهم ، دوازدهم
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، سیکل
شغل و تحصیلات پدر :  آزاد، ابتدایی

مصاحبه گر : معصومه حسین پور 


آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

بله . برای هر درس سوالات ساده تر را پیدا کردم جواب دادم و از هردرس زمانی را ذخیره کردم تا در پایان دفترچه، سوالاتی که بلد بودم ولی زمان بر بود یا باید بیشتر فکر می کردم را جواب بدهم.


  1. بهترین درس شما در امتحانات نهایی کدام بود؟ روش مطالعه این درس چگونه بود؟

 اغلب نمره ی درس های من بالای نوزده بودند اما نقطه قوت من در امتحانات نهایی علوم و فنون ادبی ، جامعه شناسی و ریاضی بود. برای علوم و فنون و ریاضی باید همه ی تمرین های کتاب با دقت بررسی شوند و از نمونه سوالات سال های قبل غافل نشویم.
برای جامعه شناسی هم حفظ کردن خط به خط کتاب به صورت مفهومی را پیشنهاد می کنم.


  1. آیا سوالات کنکور اردی‌بهشت و تیر را تحلیل کردید؟

قبل از کنکور تیر تحلیل سوالات اردیبهشت را انجام دادم تا ایده سوالات امسال دستم بیاید. قبل از کنکور اردیبهشت سوالات کنکور تیر ۱۴۰۲ داخل و خارج را تحلیل کردم که برای کنکور اردیبهشت بسیار کمک کننده بود.


  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

تراز آزمون ۳۰ تیر تابستان ۱۴۰۲ ، ۴۷۰۰ بود
ازمون ۱ تیر ۷۱۵۵
مهم ترین دلیل این پیشرفت مطالعه تستی و تشریحی باهم می باشد. یعنی بعد از این که به طور تشریحی یک درس را مسلط شدیم حتما برای آن درس تست کار کنیم مخصوصا درس های علوم و فنون و ریاضی و منطق‌ و فلسفه و عربی به تست بسیار احتیاج دارند.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث می شود که همه ی مطالب برنامه راهبردی را بخوانیم و از آن جا نمانیم. نقاط قوت و ضعف هر آزمون را و برنامه دو هفته پیش رو را برای آزمون بعدی مشخص می کند.


  1. آیا در آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟ 

تا حدودی سعی می کردم شرکت کنم. آزمون مشابه پارسال و هدف گذاری مشخص می کند که کدام مبحث به تست بیشتری نیاز دارد تا در آزمون نتیجه بهتری بگیریم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید.

 بله . برای هر آزمون با توجه به این که کدام درس نقطه قوت و ضعف من است و این که قرار است بیشتر روی چه درسی تمرکز کنم برنامه دو هفته ام را مشخص می کردم و همه ی تلاشم را می کردم در کنار کیفیت مطالعه، به کمیت برنامه راهبردی هم‌ برسم.


  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 
  2. سعی می کردم جواب سوالات درست را نگاه کنم تا اگر نکته جدیدی بود از دست ندهم. سوالات نزده و غلط را سعی می کردم خودم حل کنم و از پاسخ نامه استفاده می کردم. برای دروس علوم و فنون، ریاضی، فلسفه و بعضی مواقع مسائل اقتصاد از تحلیل های ویدیویی سایت کانون استفاده می کردم.

  3. به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟
  4.  روزهای تعطیل میانگین ده ساعت درس می خواندم. روزهایی که تا ساعت ۲ مدرسه بودیم 6 الی 7 ساعت و اگر تا ساعت چهار یا پنج مدرسه بودیم حدود چهار ساعت درس می خواندم.
    مقدار تست هم بستگی به نوع درس متغیر بود.


    • دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
    • بله. مشخص می کند که برای هر درس چقدر زمان گذاشتیم. اگر پیشرفت کردیم آن زمان را حفظ کنیم و اگر پسرفت کردیم سعی کنیم آن زمان را بیشتر کنیم.

  5. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟
  6. روزهای منتهی به کنکور از کتاب زرد کانون که چند دوره کنکور را دارداستفاده کردم. پاسخ نامه تشریحی سوالات کنکور را به بهترین نحو نوشتند و تک تک گزینه ها تحلیل شده است.

  7. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بوده است ؟
  8. مطابق برنامه راهبردی. در تابستان تا حدودی از برنامه راهبردی عقب افتادم اما در طول سال تحصیلی جبران کردم. برای زوج درس ها نیم سال اول دهم و نیم سال دوم یازدهم را مطالعه کردم.

  9. برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟
  10. انجام تکالیف کلاس های کنکور تابستانه مدرسه و مطالعه طبق برنامه راهبردی .
  11. دروس علوم و فنون و عربی دوازدهم را هم مطابق برنامه راهبردی شروع به مطالعه کردم.


بهترین درس شما در کنکور اردی‌بهشت و تیر کدام بود؟ روش مطلعه این درس را توضیح دهید.

  1.  در کنکور اردیبهشت جامعه شناسی را ۱۰۰ زدم. دلیل آن اولا تدریس خوب دبیرمان به صورت مفهومی بود و بعد حفظ خط به خط کتاب درسی .
    درس عربی را هم ۸۰ زدم که تست بسیار از منبع قوی واقعا کمک کننده است. در ضمن تحلیل سوالات آزمون های کانون و کنکور سال های قبل ما را با ایده ی کلی سوالات آشنا می کند.
    درس اقتصاد را هم ۸۰ زدم. حفظ خط به خط مطالب تئوری کتاب و تبحر در حل مسائل اقتصاد توسط تحلیل کنکور ها بسیار کمک کننده است.

  2. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یک بار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟
  3.  بله. روز آزمون از کارنامه آزمون ، پاسخ نامه آزمون و تحلیل ویدیویی سوالات استفاده می کنم.

  4. سخن پایانی :
  5.  به نظرم از فرصت های خودتان در تابستان استفاده کنید تا در طول سال تحصیلی فشار کمتری را متحمل شوید. درسی مثل علوم و فنون ادبی که ضریب ۸ را در کنکور دارد نیاز به تست زیاد از یک منبع قوی دارد. تست زدن را فدای مطالعه چند باره نکنید.
Menu