برترهای کنکور ریاضی از تجربیات خود در دوران جمع‌بندی می‌گویند

در روزهای نزدیک به کنکور اردیبهشــت، با این روش احســاس آرامش خاطر میکنید: جمعبندی به کمک آزمونهای جامع و کنکورهای گذشــته. با حداکثر شبیه سازی یک کنکور واقعی

برترهای کنکور ریاضی از تجربیات خود در دوران جمع‌بندی می‌گویند

در روزهای نزدیک به کنکور اردیبهشــت، با این روش احســاس آرامش خاطر میکنید: جمعبندی به کمک آزمونهای جامع و کنکورهای گذشــته. با حداکثر شبیهسازی یک کنکور واقعی، چند ساعت یک جا بنشینید، سپس آزمونتان را تصحیح کنید؛ کارتان را تحلیل و حتما رفع اشکال کنید. نکتهها و دریافتهای هر آزمون در جمع بندی بعدی به کارتان خواهد آمد. شرکت در آزمون های ۲۴ و ۳۱ فروردین را بیش از پیش جدی بگیرید تا در آزمون نهایی به اوج آمادگی برسید. 


تجربه های رتبه های برتر کنکور ریاضی در ایام جمع بندی( برشی از مجله آزمون)

عماد دهقان، دانشجوي مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران:

دوره جمع‌بندی را از یک ماه قبل کنکور و هم‌زمان با آزمون‌های نهایی خرداد شروع کردم وبا حل کنکورهای تقریبا 12 سال اخیر،در شرایط مشابه به برگزاری کنکور از لحاظ زمان آزمون و شرایط آزمون در فواصل دو یا سه روز یک‌بــار، جمع‌بندی خــودم را ادامه دادم ودرکنار ایــن آزمون‌ها، ازکتاب‌های مخصوص دوران جمع‌بندی کانون و آزمون‌های جمع‌بندی چند سال اخیربرگزار شده، استفاده کردم و جمع‌بندی قابل قبولی داشتم و برای کنکور به خوبی آماده شده بودم. یکی از فاکتورهای مهم دوران جمع‌بندی همین کنکورهای سال‌های اخیر بود که هم با سطح و خط فکری طراحان آشنا شدم وهم به یک آگاهی کلی از کیفیت جمع‌بندی که تا آن زمان داشتم، رسیدم و تاثیر این روش جمع‌بندی را کم کم به وضوح دیدم؛ چون آزمون به آزمون اســتراتژی که برای کنکور‌دادن انتخاب کرده بودم، بهتر پیاده می‌کردم و هم آزمون را در حدی که مدنظرم بود، به اتمام می‌رساندم. و در نهایت هم به 3 آزمون جمع‌بندی نهایی کانون رسیدیم که نتایج خوبی گرفتم و روحیه مضاعفی هم گرفتم. آزمون‌های جمع‌بندی کانون به خوبی نشان داد که جمع‌بندی مناسبی داشتم. بعد از هر آزمون سوالات مهم را تحلیل می‌کردم و کم‌و کاســتی‌هایی که در آزمون مشــهود شده بود، در حد توانم برطرفکردم ودر نهایت به نظر خودم به خوبی برای کنکور آماده شده بودم و استرس بی‌جا و بیش از حدی برای شرکت در جلسه و کنکور دادن نداشتم. 

برترهای کنکور ریاضی از تجربیات خود در دوران جمع‌بندی می‌گویند


فاطمــه معصومیــان، دانشجوی رشــته کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف:
روز هــای نزدیک بــه کنکور یک وســواس فکری به درصد‌های آزمون‌هــای جامــع و آزمون‌های تالیفی پیدا کرده بودم و دائما قسمت تخمین رتبه کنکور سایت کانون را چک می‌کردم و دائما درگیر این موضوع بودم که هر درس را چند درصد بزنم تا به رشــته دلخواهم برســم اما پس از مدتی که دیدم به شدت بهم ریخته‌ام و دائما اســترس داشــتم و نگران بودم، به این فکر کردم که من تمام تلاشم را کرده بودم و از آن‌جا به بعدش با خدا بود، پس توکل کردم و سعی کردم تا بهترین خودم را در کنکور انجام دهم. من در کنکور دی در مدیریت زمان مشــکل داشــتم به حدی که به سوالات آخر درس شیمی نرسیدم اما کنکور دی به شدت فرصت مناسبی برای من بود تا نقطه ضعف‌ها و قوت‌های خودم را بشناســم و سعی کنم تــا نقطه قوت‌ها را حفظ کنم و نقطه ضعف‌هــا را رفع کنم، مثل موضوع مدیریت زمان که من برای رفع این مشکل در طول نیم‌سال تحصیلی دوم تلاش می‌کردم تا تســت‌ها را در مدت زمــان کم‌تری حل کنم و در آخر هم در آزمون‌های جامع بعد از عید به شــدت تلاش کردم تا زمان‌بندی را رعایــت کنم و از روش زمان نقصانی که آقای قلم‌چی گفته بودند و روش ضربدر و منها، استفاده می‌کردم. در نهایــت موضوعی که با شــرکت در آزمون‌هــای جامع به آن پی بردم این بود که کنکور غیرقابل پیش‌بینی اســت و با توجه به کنکورهای سال‌های گذشته امکان سخت‌بودن یک الی دو درس در کنکور بسیار زیاد اســت اما نباید خودمان را ببازیم چرا که سوالات برای همه سخت است پس کافی اســت تا به دنبال سوالات ســاده بگردیم و از زمان‌مان بهترین استفاده را ببریم 


کیارش حقانی، دانشجوي مهندســی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف:

در این مدت باقی‌مانده تا کنکور تنها سعی کنید تا بامرور و دست‌یافتن به تســلط در دروس ، هم تسلط و هم سرعت خود در جواب‌دهی به تست‌ها را بالا ببرید و خود ر درگیر هیچ‌گونه حواشی نکنید. تنها با تعدادتست بالا شما می‌توانید سرعت تست‌زدن خود را تامقدار زیادی افزایش دهید. فارغ از منابعی که برای تثبیت دروس در ذهن‌تان استفاده می‌کنید، ســعی کنید در آزمون‌های جامع شرکت کنید و کنکورهای سال‌های گذشته را از خود آزمون بگیرید. با این کار شما می‌توانید با توجه به تعداد دفترچه‌ها و سوالات استراتژی مناسب خودبرای پاسخ‌دهی در جلسۀ کنکور را انتخاب کنید. برای مثال من در جلسۀ کنکور به دلیل دشوار بودن سوالات ابتدایی دفترچۀ ریاضی، دفترچه را برعکس کردم و از انتها به سوالات پاسخ دادم. اگر من در آزمون‌ها این مورد را امتحان نکرده بودم، انجام آن در جلسه کنکورکار بسیار ریسکی و استرس‌زایی بود. با قراردادن خود در شــرایط مختلف، می‌توانید به بهترین نحو خود را برای کنکور آماده کنید. 


مبیــن روان نخجوانــی، دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف:

بعد از زدن ازمون های جامع آن را تحلیــل می‌کردم و اگ نکته حفظی یا فرمول مهمی را فراموش کرده بودم، آن را در یک دفترچه می‌نوشــتم. در واقع دفتری داشــتم که اسم آن را دفتر اشتباهات گذاشته بودم و در آن اشتباهات پر تکرار یا اشــتباهاتی که در کنکور‌های سال‌های گذشته داشتم را می‌نوشتم. در روز کنکورهر اتفاقی ممکن اســت رخ دهد و چند چیز برای من در طول آزمون‌ها خیلی کمک کننده بودند: اگر سوالی سخت است برای همه افراد هم‌ رده من سخت است پس فقط تلاش برای زدن هر چیزی است که بلدم. به تجارب دیگران در زمان کنکور گوش کردم و حتی تجاربی که به نظرم برای من اتفاق نمیافتاد هم، برای من کمک‌کننده بودند. قبل از کنکور با آرامش نشســتم و فکر کردم و چند قرار با خودگذاشــتم که یکی از مهم‌ترین قرار ها این بود که به زمان دفترچه پایبند باشــم و آرامش خود را در طول آزمون حفظ کنم 


محمدباقــر خنــدان، دانشــجوی مهندســی بــرق دانشگاه صنعتی شریف:

در آزمون‌های جامعی که شرکت می‌کردم و یا خودم از خودم می‌گرفتم، به تحلیل آزمون توجه ویژه‌ای داشتم و از ایــن تحلیل‌ها آموختم که در مواقع جمع‌بندی باید به کدام قســمت‌ها توجه بیشتری داشته باشم که بسیار مفید واقع شــد. یک نکتۀ دیگر که اهمیت آزمون‌های جامع را در ســال کنکور من افزایش داداین بودکه خودرا به شــکل بهتری بــرای مدل جدید کنکور آماده کنم. یکی از کارهایــی که تاثیرآزمون‌های جامع را برای من بالا برد این بود که این آزمون‌ها را در فواصل منظم و نســبتا کوتاه دو روز یک بار مــی‌دادم و بعد از هر آزمون آن آزمون را تحلیل می‌کردم و مباحثی که در آن مشــکل داشــتم، برای آزمون بعد مطالعه می‌کردم. البته در ایــن بین از مرور‌ کردن تمام درس‌ها در بازه های زمانی مشــخص غافل نشدم و برای هردرس درهفته زمانی قرارداده بودم که جزوه‌های مرور و جمع‌بندی را می‌خواندم و چندین تست از مباحث مختلف آن درس می‌زدم و تحلیل می‌کردم. یک نکته مهم دیگر این‌که در تمام آزمون‌های جامعی که از خودم می‌گرفتم، رعایت شــرایط کنکور تا جایی که امکان داشت، و شبیه‌سازی آن بودتا نتایج بهتر و واقعی‌تری از آزمون‌ها به‌دســت بیاورم. در نهایت در هفته آخر سعی کردم همه تمرکز خودم را روی کنکور بگذارم و از حواشی دوری کنم و جزوه‌های جمع‌بندی را مرور کنم. 



علی اشــرفپور، دانشجوی مهندســی کامپیوتر دانشگاه تبریز:

برای شــروع عالی و بی‌نقص برای ً برنامه‌ریزی درســی کامل کنکور قطعا شخصی‌سازی شــده و مطابق با هدف ً منابع من بود. البته که برنامه‌ریزی دقیق لازم اســت ولی کافی نیست و باید حتما کمک آموزشی باشد تا در نهایت با افزایش تست‌زنی از آن باعث افزایش تسلط در آن درس یا مبحثی ازدرس موردنظر شــود. برای مثال کتاب‌های آبی کانون یکی از منابع کمک آموزشــی دارای درســنامه‌های کوتاه و خالصه و علاوه برآن دارای تست‌های استاندار و متناسب باکنکور سراسری است. قبل از انجام آزمون‌هایجامع کانــون، جمع‌بندی‌ کردن همه نکات مهم، احتمالی و پرتکرار درس‌های اختصاصی مدنظر من بود؛ چون فرمول‌های گســترده و متنوعی در کنار حفظیات بسیار زیاد بودند و برای این‌که این فرمول‌ها در ذهنم حک شود، در یک دفترچه، فرمول‌ها را با توضیحات وکاربردهایی که داشتند، یادداشت می‌کردم و در زمان‌های مختلف به سراغ دفترچه یادداشت می‌رفتم و آن‌ها را مرور می‌کردم. این روش برای من مثل معجزه‌ای بزرگ عمل کردو چون نتیجه خوبی داشت توانستم در آزمون‌های جامع کانون نتیجه خوبی کســب کنم و بعد از این‌که آزمون‌های جامع را انجام می‌دادم، سراغ تحلیل کامل و با تمام جزئیات سوالات می‌رفتم، البته اولویت با سوالات اشتباه و بعد ســوالات درست و در نهایت ســوالات نزده بود که آن‌ها را در همان دفترچه آزمون کامل یادداشت می‌کردم.




🔵عضویت در کانال تلگرامی کانون برترها🔵

Menu