گفت‌وگو با محمدرضا حیدری؛ مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه شریف

گفت‌وگو با محمدرضا حیدری؛مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه شریف-

گفت‌وگو با محمدرضا حیدری؛ مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه شریف


نام و نام خانوادگی : محمدرضا حیدری

نام شهر و استان : تهران

سال‌های حضور در کانون : 4سال

رشته تحصیلی : مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی شریف

رتبه کنکور 1401 : 800  منطقه 1

درصدهای کنکور1401: 

ادبیات:۶۵ عربی:۳۲  دینی:۸۴  زبان:۸۴

ریاضی:۳۸  فیزیک:۷۴   شیمی:۳۲

 

 مصاحبه‌گر : اعظم معصومی

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش آموز کانون بودید؟  

از سال نهم به مدت ۴ سال دانش آموز کانون بودم و در این سال‌ها فقط در یکی از آزمون ها غیبت داشتم. مجموعا در 105 آزمون اصلی و هدیه شرکت کردم و فقط در یکی از آزمون‌ها غیبت داشتم.


  1. برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال چه بود؟
  2. طبق برنامه ی راهبردی کانون درس می‎خواندم، بدین صورت که در هفته اول قبل آزمون مباحث را مطالعه می‌کردم و در هفته دوم هم تست کار می‌کردم. برنامه راهبردی یک راهنمای عالی برای من بود.


  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مساله حل می‌کردید؟ 
  2. به طور میانگین ۸ ساعت در روز درس می‌خواندم و از این مدت، ۵ ساعت را به مطالعه و ۳ ساعت را به تست  زدن اختصاص می‌دادم. هرچه به آخر نزدیک می‌شدیم ساعت مطالعه ام را افزایش می‌دادم اما خب به طور میانگین همین مقدار بود.


  1. از چه زمانی برای قبولی در کنکور جدی شدید؟ 
  2. از سال دهم به طور جدی برای کنکور درس خواندن را شروع کردم و تست می‌زدم. در مدرسه و به همراه دوستانم به طور رقابتی دوستانه مباحث را مطالعه می‌کردیم و اگر سوالی بود از هم می‌پرسیدیم.


  1. به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بود؟ 
  2. خیلی اشتباه داشتم. به طور میانگین ۳۰ تا. به هرحال آزمون محل خطا کردن است  و تمرین می‌کردم که ببینم آیا سوالاتی که کمی سخت تر هستند را می‌توانم پاسخ بدهم یا خیر.


  3. هنگام بررسی آزمون ها به کدام سوالات اولویت بیشتری می‌دادید؟ 
  4. ما در مدرسه با بقیه بچه ها سوالات آزمون را تک به تک بررسی می‌کردیم. پس همه سوالات فارغ از درست یا غلط بودن بررسی می‌شد که مرور بسیار خوبی بود.

  5. از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟
  6. از کتاب های سه سطحی که سطح بالاتری داشتن استفاده می‌کردم. این کتاب ها با تفکیک سه سطح نسبتا سخت، سخت و سخت‌تر بسیار کارآمد بودند.


  1. نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟ 
  2. اینکه همه مباحث را پوشش می‌داد و حجم مباحث نیز به گونه ای بود که در دو هفته هم جمع می‌شد و چیزی از درس باقی نمی‌ماند.


  1. در کدام درس پیشرفت زیادی داشتید؟
  2. فیزیک، سر کلاس درس را خوب گوش می‌دادم و از معلم استفاده می‌کردم، همچنین تست زیاد می‌زدم و این باعث شد پیشرفت زیادی کنم چرا که در ابتدا به شدت در این درس ضعف داشتم و سینوسی عمل می‌کردم.


  3. روش مطالعه یک درس را هم بنویسید.
  4. برای فیزیک فرمول‌ها را می‌نوشتم و چند تست اول را از رو با فرمول‌ها حل می‌کردم تا روند حل دستم بیاید، سپس فرمول‌ها را کنار می‌گذاشتم و شروع به حل سوالات می‌کردم. این روش باعث تثبیت بیشتر مبحث در ذهنم می‌شد.


  1. آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دادید؟
  2. بله، در فاصله اتمام امتحانات نهایی تا کنکور ، سریال می‌دیدم و روی روحیه ام واقعا تاثیر داشت چون در آن تایم واقعا خسته بودم و حس می‌کردم که این روند برایم فرسایشی شده است.


  1. اگر  به سال کنکورتان برگردید، چه اشتباهاتی را تکرار نمی‌کردید؟  
  2. جمع‌بندی را بهتر انجام می‌دادم و به تحلیل کنکورها اهمیت بیشتری می‌دادم. از آنجایی که کنکورهای سال‌های گذشته را در هفته های منتهی به کنکور اصلی می‌زدم، انرژی کافی برای تحلیل آنها را نداشتم و خیلی سرسری از آنها گذشتم.


  3. پیشنهادی برای دانش آموزان دارید؟ 
  4. حتما درس بخوانید و قدر لحظه های خود را بدانید و از فرصت‌های‌تان به خوبی هرچه تمام تر استفاده کنید تا بعد از کنکور پشیمانی و حسرتی در دل نداشته باشید.

 

Menu