در نیمسال دوم تا جایی که می‌توانستم تست میزدم-مهدی خداوندلو

در نیمسال دوم تا جایی که می‌توانستم تست میزدم-مهدی خداوندلو کانون فرهنگی آموزش قلم چی

در نیمسال دوم تا جایی که می‌توانستم تست میزدم-مهدی خداوندلو

سلام من مهدی خداوندلو هستم رتبه 470  کنکور تجربی و دانشجوی علو پزشکی دانشگاه شهید بهشتی 

 در سال دوازدهم، از ابتدا روند مطالعاتی مناسبی را شروع کرده بودم؛ اما در نیمسال دوم، برنامه‌ریزی‌هایم جدی تر و دقیق تر شد. تلاش خیلی بیشتری هم نسبت به نیمسال اول داشتم. به هر حال در نیمسال دوم نزدیک بودن به کنکور بیش از پیش حس می‌شود و طبیعی است که تلاش و جدیت در کار بیشتر شود.

در برنامه‌ریزی‌هایم دقیق تر و جدی تر شده بودم و سعی می‌کردم تا جایی که ممکن است برنامه ای که دارم را مو به مو پیش ببرم و کم کاری نکنم. طبیعتا ساعات مطالعه من هم بیشتر شده بود و بیشتر این ساعات را به تست زنی اختصاص می‌دادم.

 در نیمسال اول درس شیمی از جمله دروسی بود که با وجود اینکه تقریبا تمام مباحث را به شکل خیلی خوبی مطالعه کرده بودم و مسلط بودم، اما نتیجه مد نظرم را نمی‌گرفتم. در نیمسال دوم قسمت عمده وقتم را به تست زنی اختصاص دادم. این کاری بود که در نیمسال اول انجام نمی‌دادم. یعنی بیشتر زمانم را به مطالعه اختصاص می‌دادم تا تست زنی. با اصلاح این روش، توانستم بازده مطالعه‌ام را تا حد خوبی بالا ببرم و در نهایت در کنکور هم این درس را 92 درصد زدم.

آزمون‌های جمع‌بندی نیمسال اول به نوعی برای من یک تلنگر محسوب می‌شد. به این دلیل که با وجود مطالعه نسبتا خوب و تسلط روی مباحث، نتیجه مناسبی نگرفتم. این باعث شد به این فکر بیفتم که حتما اشکالی در روش من وجود دارد وگرنه ممکن نیست که تلاش با روش درست جواب ندهد! من تلاش را داشتم. پس حتما روشم درست نبود. در نهایت به این نتیجه رسیدم که مشکلی که وجود داشت این بود که باید تایم بیشتر به تست زدن اختصاص پیدا می‌کرد. این مشکل در شیمی خیلی پررنگ تر بود و با تغییر راهبرد مطالعه‌ام بیشترین تغییر را در این درس داشتم.

می‌خواهم یک مورد کلی بگویم. برای همه درس‌ها باید تا جایی که می‌توانستم تست می‌زدم. قبل از اینکه این نکته را بفهمم، فکر می‌کردم باید تمامی مباحث را به شکل عالی بخوانم، تمام نکات را یاد بگیرم، چند بار مرور کنم و بعد تست بزنم که بتوانم به نتیجه خوبی برسم. مشکل اینجا بود که به تست‌هایی که باید به شکل آموزشی می‌زدم و از اشتباهاتم یاد می‌گرفتم، به عنوان تست‌های آزمونی نگاه می‌کردم! دیدگاهم اینطور بود که باید تمام تست ها را درست بزنم! اما در واقع باید تست ها را زود تر شروع می‌کردم، تست ها را غلط می‌زدم و از اشتباهاتم یاد می‌گرفتم. روش درست این بود.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو  مهدی خداوندلو به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه 

Menu