برنامه من در نیمسال دوم سرعت بخشیدن به روند مطالعه بود-سادلجی

برنامه من در نیمسال دوم سرعت بخشیدن به روند مطالعه بود-سادلجی کانون فرهنگی آموزش قلم چی

برنامه من در نیمسال دوم سرعت بخشیدن به روند مطالعه بود-سادلجی

سلام من فاطمه سادلجی هستم رتبه ۲۰ منطقه سه کنکور انسانی سال ۱۴۰۱ و دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی . 

با پایان یافتن نیم سال اول تحصیلی روند مطالعاتی در من  جدی‌ تر شد . تغییرات مهمی در شیوه خواندن درس ها ،  برنامه ریزی و...  در من به وجود آمد  .حجم درس هایی که باید مطالعه می ‌کردم زیاد بود یعنی باید پایه دهم و یازدهم را جمع ‌بندی می کردم و در عین حال دوازدهم را پیش می بردم بنابراین نیاز به یک برنامه ‌ریزی دقیق داشتم و برنامه راهبردی کانون در این راستا کمک بسیاری به من کرد  . 

این دوران ، دورانی بود که اگر درگیر وسواس مطالعاتی می شدم نمی توانستم مباحث را به صورت کامل بخوانم بنابراین باید از وسواس مطالعاتی دوری می کردم  تا روند مطالعه ام را سرعت بخشم.

  بنابراین می ‌توانم بگویم مهمترین تصمیمی که در نیم سال دوم تحصیلی گرفتنم و آن را اجرا کردم سرعت بخشیدن در روند مطالعاتی ام بود . طبیعتاً در این دوران باید ساعت مطالعه را افزایش می دادم .  منتهی حواسم بود که در کنار افزایش کمیت ، کیفیت را هم بالا ببرم همچنین حواسم به نقاط ضعف بیشتر جمع شد و در کنار این که می خواستم نقاط قوت را ثابت نگه دارم و حتی آنها را بهتر هم کنم توجه جدی بر روی نقاط ضعف نشان دادم . 

 در نیم سال اول در درس های فارسی و ریاضی ام ضعف داشتم و در نیم سال دوم تحصیلی بر روی این دروس توجه جدی نشان دادم و در برنامه ریزی تایم های بیشتری را برای مطالعه این درس ها قرار دادم همچنین یکی از مشکلات جدی ام  که در نیم سال دوم تحصیلی با آن مواجه شدم ، خستگی بود و با توجه به اینکه مدتی را به صورت جدی درس خوانده بودم فشار زیادی روی من بود و استرس باعث خستگی در من شد تقریباً در نیم سال دوم تحصیلی روحیه من ضعیف شده بود و فکر می کنم دانش آموزان در این ماه ها با این خستگی روحی مواجه  می شوند زیرا مدتی را به صورت فشرده درس خوانده اند و با توجه به اینکه به کنکور هم نزدیک می شوند طبیعی است که با مشکلات این چنینی روبرو شود و من در این شرایط سعی کردم که روحیه ام را حفظ کنم و همیشه این جمله را با خودم تکرار می کردم که تو حق داری خسته شوی ولی حق نداری جا بزنی و اگر که توانستم به این موفقیت برسم به این دلیل بود که در آن زمان با وجود خستگی کم نیاوردم و ادامه دادم . 

توصیه می کنم  که دانش آموزان در صورت مواجهه با چنین حالتی استمرار و پیوستگی را در پیش بگیرند . از آزمون های نیم سال اول تحصیلی رضایت داشتم  ولی با توجه به اینکه تازه روند آزمون دادن را شروع کرده بودم خیلی آشنا نبودم بنابراین آزمونهای نیم سال اول تحصیلی بیشتر جنبه آشنایی را برای من داشت ولی با این وجود برای من بسیار مفید بودند و من را با فضای آزمون دادن و رقابت آشنا کردند و من را در این مسیر قرار دادند  . 

در نیم سال دوم تحصیلی  کلکسیون روش هایم را برای مطالعه درس فارسی تغییر دادم و درس فارسی را به صورت روتین در برنامه ام قرار دادم همچنین برای علوم و فنون ادبی عروض سماعی را در پیش گرفتم که این مورد در مدیریت زمان برای درس علوم و فنون ادبی برای من بسیار موثر بود همچنین تایم های مرور و تست زنی بیشتری را برای درس فلسفه و منطق اختصاص دادم چون به نظرم درسی بود که نیاز به مرور و تست زنی های متعدد در بازه های زمانی مختلف داشت همچنین در قسمت حلیات اقتصاد مشکل داشتم و در نیم سال دوم تحصیلی قسمتی از زمان را برای آموزش دیدن و تمرین سوال های اقتصاد اختصاص دادم . به صورت کلی در نیم سال دوم تحصیلی تغییراتی را در روند مطالعاتی ام پیش گرفتم و به پیشرفت خوبی هم در این نیم سال تحصیلی رسیدم .  

با آرزوی موفقیت برای تمام دانش آموزان


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو  فاطمه سادلجی به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه 


Menu