در نیمسال دوم تعداد تست بیشتری کار کردم- زهرا نوروزی

در نیمسال دوم تعداد تست بیشتری کار کردم- زهرا نوروزی کانون فرهنگی آموزش قلم چی

در نیمسال دوم تعداد  تست بیشتری کار کردم- زهرا نوروزی

سلام من زهرا نوروزی هستم رتبه ۱۸۱ منطقه ۳ کنکور سال ۱۴۰۰ و دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه تهران 

نیمسال دوم تحصیلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بعد از امتحانات دی ماه شروع میشود. این نیمسال به دلیل تعطیلات عید برای کنکور تیر ماه از اهمیت بالایی برخوردار است و یک فرصت مناسب میباشد‌.

پس از اتمام نیمسال اول تحصیلی در سال دوازدهم مهمترین تصمیمی که من در این دوران داشتم این بود که در ابتدا شروع به ارزیابی خودم در نیمسال اول کردم که بسیار تاثیر گذار بود و به من به وضوح نشان داد که باید بر روی چه چیزهایی کار کنم تا در هر درس پیشرفت بیشتری داشته باشم. مثلا من در حل مسائل اقتصاد مشکل داشتم و بسیار از من وقت می‌بردند برای برطرف کردن این مشکل سعی کردم تا در هفته چند روز را به حل مسائل و تجزیه و تحلیل آنها بپردازم که این راهکار حتی به من کمک کرد تا میانبرهایی را هم یاد بگیرم، در درس عربی نیز همچنان در قواعد به خصوص قواعد دروس دهم مشکل داشتم و نیمی از تست‌هایی که انجام می‌دادم اشتباه بود برای رفع این موضوع سعی کردم تا تعداد تست بیشتری بزنم و به علاوه درسنامه کتاب تست را نیز با دقت بیشتری مطالعه کنم و...

مهمترین تغییراتی که در برنامه من به وجود آمد این بود که ساعت مطالعه‌ام افزایش یافت و در این دوران بیشتر به اهمیت کارکردن تست پی می‌بردم و سعی می‌کردم تا تعداد تست خود را علاوه بر ساعت مطالعه بالا ببرم.

من نیمی از تجربه‌های درس خواندن و آزمون دادنم را از آزمونهای نیمسال اول داشتم که در آزمونهای جمعبندی نیز به نکات بسیار زیادی دست یافتم که بسیار به من کمک می‌کردند. این آزمونها را من با موفقیت توانستم پشت سر بگذارم و نسبتا پیشرفت داشته باشم که این بسیار به من انگیزه میداد.

در نتیجه این آزمونها و تحلیل‌ها متوجه شدم که روش خواندن فلسفه‌ام درست نیست و همین عامل باعث عدم پیشرفت من در آزمونها است که برای آن راه حلی پیدا کردم به این صورت که در ابتدا که درس فلسفه را یک دور روخوانی کنم و سپس با طرح سوال ذهنم را در فرابند درس خواندن پویا نگه دارم. در ادامه یک دور با دقت بالا درس را می‌خواندم و سعی می‌کردم به خودم توضیح دهم و سپس سراع تستهای فلسفه میرفتم و با حل تست زیاد و تحلیل و یادداشت برداری توانستم تا این درس را بهبود ببخشم.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو  زهرا نوروزی به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه

Menu