در نیمسال دوم نقاط ضعفم را با مرور و دوره پوشش دادم-سمیرامعروف

در نیمسال دوم نقاط ضعفم را با مرور و دوره پوشش دادم-معروف کانون فرهنگی آموزش قلم چی

در نیمسال دوم نقاط ضعفم را با مرور و دوره پوشش دادم-سمیرامعروف

 سیده سمیرا معروف هستم. رتبه 168 منطقه2، کنکور انسانی سال 1399. دانشجوی حقوق دانشگاه خوارزمی تهران

 شروع نیمسال دوم تحصیلی، شروعی دوباره برای مطالعه کنکوری من بود. چرا که با پایان نیمسال اول تحصیلی و آزمون­های جمع بندی این نیمسال، از شرایط خودم راضی نبودم. البته شرایط و نتایج بد نبود اما موافق خواسته و مطابق تلاش هایی که کرده بودم، نبود. به خاطر همین به دنبال پیدا کردن اشکالات و اشتباهاتم رفتم تا مشکلات را رفع کنم. 

در واقع آنچه که برای من بدیهی بود، این بود که رفع اشکالات تست زنی و مطالعاتی­ای که داشتم موثرتر از مطالعه مطالب جدید و مرور مطالب گذشته بود. چون اگر اصل مشکل حل نمیشد و اگر به همان روش سابق مطالعه میکردم، مطمئن بودم باز هم نتیجه­ای که رضایت­بخش باشد، نخواهم گرفت. بررسی و تحلیل دوباره آزمونها و بخصوص آزمون جمع بندی نیمسال اول، کمک زیادی به من کرد. با تحلیل دوباره این آزمون­­ها پی بردم که علی­رغم اهمیت کل درسها و موضوعات، یکسری از مباحث اهمیت بیشتری دارند و در بسیاری از آزمونها تکرار شده­اند. پس سعی کردم که در نیمسال دوم تمرکز بیشتری روی این مباحث داشته باشم. 

نکته بعدی اینکه، با گذشت یک نیمسال و با دادن آزمون جمع بندی نیمسال، بصورت کلی نقاط قوت و ضعف خود را فهمیدم و از این رو تلاش کردم که نقاط قوت خود را حفظ کرده و نقاط ضعف و اشکالاتم را به حداقل برسانم. به عنوان مثال در درس فنون و مبحث عروض تسلط خوبی داشتم و برای حفظ این تسلط هر شب زمان کوتاهی را صرف مرور سبک شناسی یا عروض سماعی میکردم و در مسائل اقتصاد مشکلاتی داشتم که با اختصاص واحدهای مطالعاتی جداگانه تلاش کردم با تمرین و تست زیاد، مشکلم را رفع کنم. نتیجه اینکه، سعی کردم که در نیمسال دوم، از یک طرف مباحث قبلی، بخصوص مباحث پرتکرار، را مرور کنم تا نقاط ضعف حفظ شوند و از طرف دیگر به مطالعه اساسی و دوباره مباحثی که اشکال داشتم بپردازم و تست و تمرین زیادی حل کنم تا مشکلاتم حل شوند. ضمن اینکه با توجه به قرار داشتن در دوران نیمسال دوم بایستی مطالب جدید نیز خوانده میشد تا از بودجه بندی عقب نمانم. ازاین رو برای اینکه به تمامی این امور برسم نیازمند این بودم که ساعت مطالعه خود را افزایش دهم و با نظم و تمرکز بیشتری مطالعه داشته باشم تا به سطح و هدفی که مدنظر داشتم برسم. در واقع در نیمسال دوم تحصیلی، با عبرت گرفتن از نیمسال اول، و رفع اشکالاتم و بررسی آزمونهای آن نیمسال، آغازی دوباره با روشی صحیح­تر برای مطالعه کنکوری بود.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو سیده سمیرا معروف به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه


Menu