در نیمسال دوم برای درس ریاضی از کتاب آبی استفاده می‌کردم-فریار

در نیمسال دوم برای درس ریاضی از کتاب آبی استفاده می‌کردم-فریار کانون فرهنگی آموزش قلم چی

در نیمسال دوم برای درس ریاضی از کتاب آبی استفاده می‌کردم-فریار

به نام خدا

   سلام من فاطمه فریار هستم. رتبه 45 منطقه سه کنکورانسانی و رتبه 168 کنکور زبان سال 1401 و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی.

بعد از به پایان رسیدن نیمسال اول و شروع نیمسال دوم تصمیم گرفتم میزان تست و ساعت مطالعه ی خودم را بالا ببرم.برای این کار کتاب زرد کانون که کنکور سوالات عمومی چند سال را در خود جای داده بود تهیه کردم.سعی کردم تا عید مباحث یازدهم را تمام کنم و دوازدهم را به حدی برسانم تا بتوانم سوالات بخش عمومی کنکور را تمرین کنم .

ساعت مطالعه ام با این برنامه ریزی تقریبا به هشت ساعت در روز های تعطیل و 5 الی 6 ساعت در روز های مدرسه رسید.ساعت مطالعه بنده زیاد نبود چون برای من کیفیت مهم تر از کمیت بود و گاهی وقت ها برای جلوگیری از استرس تایمر نمی گذاشتم.میزان تست هم از 100 تست بیشتر شد و در روز تقریبا از 150 کمتر نمی شد.

     در نمیسال دوم مخصوصا بعد از عید سعی کردم در دروس استراتژیکی چون ریاضی بیشتر تمرکز کنم و بیشتر از کتاب آبی کانون در این زمینه استفاده کردم وهر روز تلاش کردم حداقل  5 الی 15 سوال ریاضی حل کنم که باعث شد درصد ریاضی من در کنکور 56 درصد شود. از دیگر دروسی که باعث افزایش تراز می شد تاریخ و جغرافی بود که در کنکور 1402 نیز ضریبش افزایش یافته در این زمینه با نگاهی گذرا به سوالات تاریخ و جغرافیای سال های پیش برخی دروسی که معمولا از آنها سوال می آمد تا حدی شناسایی کردم و آنها را بیشتر مطالعه کردم.

عده ای معتقدند که حل تست برای این دروس نیاز نیست در حالی که سوالات جغرافیا و تاریخ فقط حفظی نیست بلکه سوالاتی مفهومی هم در این زمینه وجود دارد که با داشتن کتاب تست و حل تست بعد از مطالعه درسنامه باعث افزایش درصد می شود. بنده خودم درسنامه را به صورت روزنامه وار مطالعه میکردم و سپس 20 الی 30 تست برای هر درس می زدم و برای مرور 10 تست هم روز بعد حل می کردم.

     نتایج آزمون های جمع بندی من چندان رضایت بخش نبود و در دروسی چون فلسفه ،منطق و فنون مشکل داشتم.برای حل این مشکل فلسفه و منطق را در برنامه روزانه خود جای دادم و با مرور سریع درسنامه و حل تست بیشتر درصد خود را تا حدی بهبود بخشیدم.نکات منطق و فلسفه را در دفترچه ای می نوشتم و قبل از هر آزمون مرور می کردم. برای فنون هم تاریخ ادبیات و سبک شناسی سه سال را تا عید تمام کردم وروتین قرابت و آرایه را که از اول سال داشتم حفظ کردم و در کنار آن تست عروض را نیز افزایش دادم.بنده تا حدی به عروض سماعی مسلط بودم ولی سر جلسه آزمون گاهی وقت ها نمی توانستم درست از این روش استفاده کنم حل تست روزانه و زماندار باعث رفع این مشکل شد.

عربی ، روانشناسی و جامعه شناسی جزو نقاط قوتم بودند با این حال سعی کردم از آنها غافل نشوم بنابراین با مطالعه روزنامه وار آنها و حل بیش از 30 تست برای هر درس باعث شد درصدم در این دروس در کنکور رضایت بخش باشد.روانشناسی درسی صرفا حفظی نیست بلکه نکات بسیار مفهومی و ریزی دارد که تنها با حل تست بسیار زیاد می توان آنها را درک کرد.در عربی تست های ترجمه فرصت بسیار خوبی برای افزایش تراز هستند. در نمیسال دوم روتین تست ترجمه را به برنامه ام اضافه کردم و یک روز در میان هم تست قواعد کار می کردم.

     در نیمسال دوم حل کردن کنکور های سال قبل تاثیر بسیار زیادی در کسب رتبه برتر در کنکوربرای من داشت. تقریبا بعد از عید تست های کنکور های سال قبل را تهیه کردم و جلسه کنکور را برای خودم شبیه سازی کردم و درصد های خود را بعد هر کنکور حساب کردم و مشاهده کردم که درصد هایم تا حدی شبیه رتبه برتر های سال های قبل این کار انگیزه ی من را برای ادامه افزایش داد و هم زمان باعث افزایش ترازم در آزمون های کانون شد.

برنامه من برای حل سوالات کنکور های سال های قبل بدین گونه بود که  هر وقت کنکوری را حل می کردم تا سه الی چهار روز بعد سعی می کردم  سوالات غلط و نزده را بررسی کنم و مباحث مربوط به آن سوالات را دوباره بخوانم و نکاتی که برایم تازه بود را در دفتر یاداشت می کردم و قبل از هر آزمون و کنکوری که داشتم یکبار مرور می کردم. این یاداشت ها برایم خیلی مفید بود و یک هفته به کنکور بار ها آنها را مرور کردم.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو فاطمه فریار به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه 

Menu