در نیمسال دوم دروس یازدهم را به بهترین شکل جمع کردم-نیکی فاطمی

در نیسمال دوم سرعتم در حل تست‌های شیمی رو بشتر کردم-نیکی فاطمی کانون فرهنگی آموزش قلم چی

در نیمسال دوم دروس یازدهم را به بهترین شکل جمع کردم-نیکی فاطمی

سلام من نیکی فاطمی هستم رتبه83 منطقه2 کنکورتجربی سال98 و دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

 اول اینکه بعد از گذشت یک نیمسال دچار خستگی شدم ولی فارغ از اون تا رسیدن به هدفی که توی ذهنم داشتم ادامه دادم و سعی کردم روند مطالعه خودم را حفظ کنم.

من خودم را در کفه ترازو گذاشتم و به بررسی نیمسال اول خود پرداختم از اشتباهاتم درس گرفتم و یادداشت کردم و لیست اشتباهات نیمسال اولم را تهیه کردم و سعی کردم برای هر کدام راه حلی پیدا کنم مثلا عادت های مطالعاتی غلط یا داشتن خواب نامنظم و به رفع هر کدام از این مشکلات به چشم یک هدف کوتاه مدت برای نیمسال دوم نگاه کردم.

یکی از مشکلاتی که در نیمسال اول داشتم بی دقتی و سرعت کند در حل مسئله های شیمی بود و در طول آزمون ها همیشه در درصد شیمی نوسان داشتم برای رفع این مشکل در نیمسال دوم روتین حل مسئله شیمی را به برنامه روزانه ام اضافه کردم و هرشب یا یک شب درمیان تست مسائل شیمی مربوط به مباحث دهم و نیمسال اول دوازدهم را کار می‌کردم و سرعتم در حل مسئله های شیمی بهتر شد.

در مورد روش مطالعه زیست، من شکل ها را کاملا دقیق بررسی نمی کردم و معمولا غلط های زیستم در آزمون مربوط به سوالات شکل های کتاب بود. در نیمسال دوم بررسی شکل ها را جدی تر گرفتم در واقع به شکل های کتاب نگاه می کردم و هر نکته مرتبطی به ذهنم میرسید یادداشت میکردم مثلا در مورد جلو و عقب بودن یا بالا و پایین بودن یا اندازه هاو... در کنار آن درسنامه کتاب تست در مورد بررسی شکل های کتاب را دقیق می خواندم و اگر در تست ها نکته های مربوط به شکل ها را می دیدم یادداشت می کردم.

تعداد تست دروس نیمسال دوم دوازدهم در کنکور قابل توجه است و درک مطلب آن ها اهمیت زیادی دارد به همین دلیل سعی کردم تسلط خوبی روی این دروس داشته باشم و با کیفیت خوبی این مباحث را کار کنم و در کنارش دروس یازدهم را عالی جمع کنم.

اون موقع همه سعی داشتند دروس را تا اسفند جمع کنند و از فروردین جمع بندی را شروع کنند این شیوه شاید برای عده ای جواب دهد ولی من حس کردم اگه بخواهم در بازه ای کوتاه مطالب را بخوانم و تست بزنم چون تایم کمی دارم تعداد تستم پایین می آید و مسلما به تسلط کافی نمیرسم و قوی بودن حاصل نمی‌شود به همین دلیل ترجیح دادم روی کیفیت مطالعه ام تمرکز کنم و منابع زیاد کار کنم و عجله ای برای زود تمام کردن دوس نداشته باشم و طبق برنامه آزمون پیش بروم و هرجا که وقت اضافه آوردم پیشروی هم می کردم.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو نیکی فاطمی به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه


Menu