در نیمسال دوم ساعت و کیفیت مطالعه را افزایش دادم-فاطمه قدرتی

در نیمسال دوم ساعت و کیفیت مطالعه را افزایش دادم-فاطمه قدرتی کانون فرهنگی آموزش قلم چی

در نیمسال دوم ساعت  و کیفیت مطالعه را افزایش دادم-فاطمه قدرتی

سلام من فاطمه قدرتی هستم رتبه 128 منطقه 2 کنکور ریاضی سال 1400 و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیر کبیر.

با شروع شدن نیم سال دوم تحصیلی و نزدیک شده به زمان آزمون کنکور، ساعت مطالعه ام را افزایش دادم و سعی کردم همراه با آن کیفیت مطالعه ام را نیز افزایش دهم و تمرکزم را بالا ببرم و همچنین تغییراتی را در برنامه خود ایجاد کنم. با توجه به اینکه امتحانات دی ماه به صورت تشریحی برگزار میشد، متوجه آن شدم که تسلطم بر روی سوالات تستی بیشتر از سوالات تشریحی است و در امتحانات نتیحه مورد نظر خود را کسب نکردم. با توجه به اینکه امتحانات نهایی اهمیت بالایی دارند

 در نیمسال دوم سعی کردم که واحدهای درس خواندنم را به نسبت مناسبی تقسیم کنم که علاوه بر بالا بردن تسط بر تست ها، آمادگی ام را برای امتحانات نهایی نیز بالا ببرم.

در راستای تغییرات ایجاد شده در برنامه، نحوه خواندن مطالب را نیز تغییر دادم. به این صورت که آهسته آهسته شروع به جمع بندی دروس کرده و از کتاب های جمع بندی استفاده می کردم تا بتوانم به تست های ترکیبی مسلط شوم. برای انجام دادن بهتر این کار، آزمون های جمع بندی نیمسال اول کانون را تحلیل کردم و سعی کردم در نحوه مطالعه درس هایی که در آن ها نتیجه مناسب را دریافت نکرده بودم تغییر ایجاد کنم.

 برای مثال در درس هایی مثل فیزیک و حسابان این تغییر را ایجاد کردم. در درس حسابان باید تست های متنوعی را پاسخ می دادم و تست های ترکیبی بیشتری کار میکردم. در صورتی که تست هایی که تا قبل از آزمون با آن ها سر و کار داشتم، تست هایی تک مبحثی بودند و هنگامی که مباحث با هم ترکیب می شدند نمی توانستم در  آن سوال ها به پاسخ نهایی برسم و همچنین سرعتم را باید بالا می بردم تا بتوانم تست های بیشتری را پاسخ دهم. در نتیجه تعداد تست ها را در طول هفته افزایش دادم و همچنین روتین روزانه برای خود قرار دادم به این صورت که هر شب یک ساعت قبل از خواب 3 یا 4 تست از مباحثی که آن هفته از حسابان خوانده بودم پاسخ میدادم تا بتوانم هم تسلطم را بالا ببرم  وهم سرعتم را بالا ببرم. در درس فیزیک نیز چون تسلط کافی بر روی مباحث نداشتم پس از دو مرتبه پاسخ دادن به تست های کتاب تستم، منبع خودم را تغییر دادم تا بتوانم با تنوع سوالات آشنا شوم و عملکرد خود را در این درس بهبود دهم.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو فاطمه قدرتی  به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه


Menu