درنیمسال دوم همچنان طبق برنامه راهبردی پیش میرفتم-مهدی کربلایی

در نیمسال دوم همچنان طبق برنامه راهبردی پبش میرفتم-کربلایی کانون فرهنگی آمورش قلم چی

درنیمسال دوم همچنان طبق برنامه راهبردی پیش میرفتم-مهدی کربلایی

سلام من محمد مهدی کربلایی هستم، رتبه 150 منطقه دو کنکور ریاضی و فیزیک سال 99 و دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه صنعتی شریف

نیمسال دوم همواره از اهمیت به مراتب بالاتری نسبت به نیمسال اول برخوردار بوده است. دانش آموزان  امتحانات نیمسال اول را با موفقعیت پشت سر گذاشته اند و در شروع نیمسال دوم احساس خستگی و دلسردی ممکن است شروع پرقدرت نیمسال دوم آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

مهمترین تصمیمی که من برای نیمسال دوم خودم گرفتم، انسجام و ادامه روند رو به رشد مطالعاتی و تستی (تعداد تست) مانند نیمسال اول بود. امتحانات را به خوبی پشت سرگذاشته بودم و یک روز بعد از امتحانات را به طور کامل استراحت کرده بودم، انرژی زیادی دریافت کرده بودم و آماده شروع پرقدرت نیمسال دوم بودم. طبق برنامه ایی که داشتم ساعات مطالعه و تعداد تست های هدفگذاری شده ام دوباره استارت خورد و با توجه به پیشرفت ترازی که داشتم ، خداروشکر انگیزه ایی برای رسیدن به دانشگاه هدفم بیشتر وبیشتر میشد.

گاهی اوقات تصمیم جدید نیاز نیست بلکه مصر بودن بر برنامه قبلی که باعث پیشرفت شده اقدام درست تری می باشد.

در نیمسال دوم همچنان طبق برنامه راهبردی کانون پبش میرفتم. دروس دهم را در نیمسال اول با دروس دوازدهم پیش میبردم، اما حالا باید دروس یازدهم را جایگزین میکردم.

ساعت مطالعه به تقریب حدود 8 الی 10 ساعت ثابت شده بود اما تعداد تست های زماندار دروس دوازدهم کمتر شده بود زیرا شروع نیمسال دوم با پیشروی دروس همراه بود که نیاز بود بیشتر روی درسنامه ها و تست های آموزشی زمان بگذارم. با توجه به اینکه تجربه خوبی از استفاده از تمرینات کتاب درسی داشتم، بخشی از پیشروی دروس و یادگیری مباحث منوط به حل تمرینات کتاب درسی میکردم.

در نیمسال اول در درس گسسته کمی چالش داشتم. درسی بود که مانند هندسه در سال یازدهم اذیتم میکرد اما با کمک دبیر خوبم آقای علیزاده نیکنام، تکنیک های خوبی یادگرفتم. در نیمسال دوم سعی میکردم بیشتر در این درس در ابتدای پیشروی ام، بیشتر حل سوالات تشریحی به نسبت سوالات تستی داشته باشم. چون سوالات تشریحی مفروضات و اطلاعات بیشتری دارد که حل و یادگیری مباحث را ساده تر میکند. این تغییر رویه باعث شد بهتر و روان تر سوالات گسسته را حل کنم و سپس سراغ حل سوال تستی بروم که باعث شد مانند نیمسال اول سردرگم نشوم.

بله همانطور که گفتم، آزمون های جمع بندی نیمسال اول را با پیشرفت ترازی و درصدی خوبی پشت سر گذاشتم. تجربه هایی که در این آزمون ها کسب کردم، استفاده بهتر و مسلط تر از روش بازیابی برای دروس، مدیریت آزمون در مواقعی که  یک الی دو درس به صورت رندوم دشوارتر از حالت عادی بودند ، استفاده مسلط تر از روش زمان نقصانی در دروس تخصصی و عمومی بود. علاوه بر این موارد، خلاصه نوشتن بهینه تر نکات دروس به نسبت سال های گذشته در این امتحانات برایم فوق العاده با ارزش و مفید واقع شد.

من کلکسیون روش های مطالعاتی خودم در درس ریاضییات رشته ریاضی را مفید میدانم و آن را به سایر دانش آموزان پیشنهاد می کنم، زیرا این روش مبنی بر مطالعه درسنامه و جزوه دبیر همراه با زدن تست ها و مثال های آموزشی در مرحله اول به جهت کسب تسلط است و در مرحله دوم با گرفتن آزمون های متنوع تستی و تشریحی به جهت بزرگتر کردن دایره حل مثالی و تستی نواقص به روش بازیابی، به تسلط نهایی و آمادگی ماکزیمم است. امیدوارم برای اکثر دانش آموزان بتواند مفید واقع شود.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو محمد مهدی کربلایی  به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه

Menu