در نیمسال دوم کمیت مطالعه ام را ارتقا دادم-علی محمدزاده شبستری

نیمسال دوم آغاری مهمتر با رتبه برترها-علی محمدزاده شبستری کانون فرهنگی آموزش قلم چی

در نیمسال دوم کمیت مطالعه ام را ارتقا دادم-علی محمدزاده شبستری


من علی محمدزاده شبستری،‌ رتبه ۱۳ منطقه۱ کنکور ریاضی سال ۱۴۰۱، و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف هستم.

نیم‌سال دوم آغاز شده‌است...

شروع این نیم‌سال با تصمیمات مهمی برای من  همراه بود. این تصمیمات بسته به هر پایه و مقطع تحصیلی شکل و قالب خاصی را به خود گرفت. در ادامه به شرح هرکدام می‌پردازم.

  • دوازدهم ریاضی:

 گذار از دوره ارتقای کیفیت کار و ورود به دوره ارتقای کمیت کار. در نیم‌سال اول سعی کردم در خصوص تثبیت روش‌های مطالعه هر درس، شیوه بهینه حل کردن تست (جهت بهبود عملکرد در آزمون‌های تستی)، تحلیل کامل و اصولی آزمون کار کنم. و در نیم‌سال دوم افزایش ساعات مطالعه در هفته، تعداد تست‌های کار شده در واحد زمان و آمادگی‌های لازم برای عملکرد بهتر در آزمون‌ها را سرلوحه کار قرار دادم. فعالیت‌هایی از جمله حل کردن تست زمان‌دار، آزمون گرفتن از خود (با آزمون‌های ازمایشی سال‌های گذشته) و ارزیابی هفتگی از عملکرد خود در پایان هفته، نیز علاوه بر موارد مذکور در دستور کار من قرار گرفتند.

  • یازدهم ریاضی:

 نظر به‌این‌که من با ورود به نیم‌سال دوم در این مقطع، ۵۰ درصد مسیر تحصیل دبیرستان خود را پشت سر گذاشته‌ بودم ‌(منتهی به کنکور یا امتحان نهایی)، توجه به برخی نکات از اهمیت بالایی برخوردار بود. من توانستم به اصول و روش درست مطالعه هر درس مسلط بشوم؛ و این نکته بسیار خوشایندی بود. در نیم‌سال دوم سعی داشتم تحلیل کامل آزمون را تجربه کنم و یاد بگیرم. و در ادامه، روش‌های مناسب برنامه‌ریزی درسی شخصی را تکمیل کردمم تا بعد از آن بتوانم خودم برنامه‌ریزی درسیم را انجام بدهم. (هدف سال دوازدهم است.)

کوچک ولی هوشمندانه!

از موارد دیگری که درباره هر دو پایه صدق می‌کند، «عادت‌سازی» است که البته در پایه یازدهم نمود بیشتری داشت. من با دیدن بعضی اتفاقات کوچک در اطرافم که نتایج باورنکردنی در آینده داشتند، سعی کردم از همان ابتدای شروع نیم‌سال دوم، یکی دو فعالیت بسیار مفید را در خود نهادینه کنم، و تا حدودی آن را برای خودم تبدیل به عادت کنم؛ تا بتوانم در آینده با کمترین سختی آن‌ها را انجام بدهم و از نتایج عالی آن‌ها استفاده کنم. 

به‌طور کلی این مورد را به این خاطر فرا گرفتم که پس از دوران تحصیل و زمانی که دیگر کارهای درسی کنکوری ندارم، بتوانم از این مهارت در زندگیم نیز استفاده کنم. فرمول کلی این اقدام به این صورت است:

 گام‌های کوچک و هوشمندانه + ثابت‌قدمی = تغییرات بنیادی و سود بالا


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو علی محمدزاده شبستری  به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور 

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه

Menu