10 چالش رتبه‌های برتر کنکور 1401 و راهکار‌های آن-بخش دوم

چالش‌های رتبه برترهای کنکور 1401 و راهکار‌های آن -بخش دو کانون فرهنگی آموزش قلم چی- ازمون مشاوره ثبت نام

10 چالش رتبه‌های برتر کنکور 1401 و راهکار‌های آن-بخش دوم

در این مطلب رتبه برترهای کنکور 1401   یا والدین ایشان، چالش هایی که در سال کنکور با آن ها مواجه شدند  همچنین راهکار هایی که رتبه برتر ها برای حل این چالش ها استفاده کرده اند را بیان کرده اند. 

در کامنت ها بنویسید شما چه چالش هایی داشته یا دارید و برای رفع آن ها چه اقداماتی کرده اید. همچنین اگر چالش یا سوالی دارید، بنویسید تا برترها به شما پاسخ بدهند.

 برای مشاهده بخش اول این چالش ها، به لینک زیر مراجعه کنید:

10 چالش رتبه‌های تک رقمی کنکور 1401 و راهکار‌های رفع آن- بخش اول


10 چالش رتبه‌های برتر کنکور 1401 و راهکار‌های آن-بخش دوم
ارشیا درباره ی چالش هایش در مسیر کنکور میگوید: مجازی بودن سبب خستگی در سال کنکور شده و کار را سخت میکرد اما توانستم با کمک خانواده، استراحت کافی، سفر کردن و بیرون رفتن بر این چالش غلبه کنم.
در درس ادبیــات ابتدا به صورت درس به درس مطالعه میکردم که چندان موفق نبودم. سپس روش مطالعه ی خود را به موضوعی تغییر دادم. در ابتدا تغییر زیادی حاصل نشــد اما به مرور توانستم نمره ی چند از ده خود را در این درس تقویت کنم و به نمره های بالاتر برســم. در درس حسابان نیز در ابتــدا با چالش هایی روبه رو بودم اما با تغییر روش درس خواندن و همچنین استمرار و تمرین توانستم به نمره های بالاتر دست پیداکند.
من به شخصه سال کنکور خوبی رو پشت سر نگذاشتم. .متاسفانه تعدادی از نزدیکانم در این سال فوت شدند و من با چالش های سختی رو به رو بودم  اما با تمام وجود استمرار خودمو حفظ کردم  و تمام تلاشمو کردم که بتونم عقب ماندگی های درسی خودمو جبران کنم و همواره به هدفم اهمیت میدادم و با وجود تمام اتفاقات بدی که برام اتفاق افتاده بود برای محقق شدن اهدافم تلاش کردم.

از چالشهای زمان کنکورش به منابع زیاد در درس درک عمومی هنر اشاره میکند که باعث شده بود نتواند تمام کتاب ها و مطالب را بخواند. او با بالابردن ســاعت مطالعه ی این درس بر این چالش غلبه کرده است. برای درس خلاقیت تصویری و تجسمی نیز پاسخ تشریحی های کتاب آبی کارآمد بوده و باعث پیشرفتش شده است
نمره های زیســت من در سال های دهم و یازدهم از حدود 60 بالاتر نمیرفت؛ چون که روشهای مختلفی را برای مطالعه امتحان میکردم و در هر آزمون میسنجیدم که این روش چقدر به من کمک کرده است. در نهایت در سال دوازدهم به روش ثابتی رسیدم و این روش خلاصه نویسی کتاب و نکته برداری از تستها بود که باعث شد یادگیری کامل تری داشــته باشم. این خلاصه ها و نکات باعث میشد سرعت من در پیدا کردن نکات مهم و مطالب مفید کتاب افزایش پیدا کند.

عدم تمرکز از چالشهایی بود که عســل در سال کنکور با آن مواجه شد. برای حل این مشکل هم سعی کرد کنترل بیشــتری روی خود داشته باشد و در شرایط نامناسب و در هنگام سروصدا هم درس بخواند که حفظ تمرکز برایش راحتتر شود
چالش اول در ســال دوازدهم مطالعه در ایام ماه مبارک رمضان بود که وقت کمتری برای درس خواندن داشتم. با برنامه ریزی مناسب و تلاش بیشتر توانستم این دوران را ســپری کنم. چالش بعدی من خود روز کنکور بود که با تمرکز، اعتماد به نفس و با تمرین بیشــتری که از قبل داشتم، توانستم بر روی خودم مسلط باشم و با آرامش به سؤاالت جواب بدهم و رتبه ی خوبی را به دست آورم

از چالشهایی که با آن مواجه شدم سه دفترچه ای شدن کنکور بود که با افزایش تســت زماندار و مدیریت زمان در آزمون های بعد از عید توانستم این چالش را پشــت سر بگذارم. چالش دیگر ایجاد حواشــی و سردرگمی در سال کنکور بود من با اعتمادی که به خودم داشــتم نگذاشتم که حواشی من را از مسیر اصلیام منحرف کند. این مسئله شخصی و درونی است و برای هر فردی متفاوت است.

اودرباره ی چالش هایش میگوید: »هیچکس در هیچ درسی در ابتدای کار در شرایط ایده آل نیست. من در ابتدا با درس ادبیات و ریاضی مشکل داشتم که رفته رفته شرایط بهتر شد. در اوایل آزمون های کانون روشــی را انتخاب کردم و با حضور پیوســته ای که در آزمون ها داشتم رفته رفته آن روش را در هر آزمون کامل تر کردم. سال کنکور پر است از درس هایی که آدم باید آنها را یاد بگیرد و تغییراتی را انجام بدهد به عنوان مثال من در اوایل سال دوازدهم روش خواندن ادبیات و دینی را تغییر دادم. در اواسط سال روش مطالعه ی هندسه و در آخر سال هم روش مطالعه شیمی را به مقدار جزئی تغییر دادم

تابســتان یازدهم درس ها برایم خیلی فشــرده بود؛ چون دهم را خوب نخوانده بودم و یازدهم را هم تشــریحی کار کرده بودم. ولی در تابستان هر دو پایه را با هم مطالعه کردم و تســت زدم. همچنین در نوروز ۱۴۰۱ بود که به مدت تقریباسه هفته مطالعه خوبی نداشتم. به خصوص هفته ی اول که مهمان داشتنیم و خانه شلوغ بود و نگرانی زیادی داشتم. البته این اتفاقات در روند مطالعه و یادگیریام، هم تأثیر مثبت داشــت هم منفی. در بعضی درسها مثل ریاضی مشکل داشتم که با تکرار و تمرین بهبود پیدا کردم. البته در تاریخ و جغرافیا هم به علت جدی نگرفتن و کمبود وقت مشکلاتی داشتم که به همین دلیل در کنکور این جدی نگرفتن به من لطمه وارد کرد



دانش آموزان عزیز، برای رزرو  پشتیبان ویژه و مشاور کنکور، میتوانید با شماره 0218451 داخلی 3123 تماس بگیرید. یا از طریق اینستاگرام کانون برترها، با ما در ارتباط باشید. 

  

Menu