روش جمع بندی کنکور از زبان علی جابری رتبه 95 کنکور سراسری 99

در این مطلب علی جابری رتبه 95 منطقه 1 در رشته‌ی انسانی در سال 99 روش جمع بندی خود را برای کنکور با شما به اشتراک گذاشته است.

روش جمع بندی کنکور از زبان علی جابری رتبه 95 کنکور سراسری 99

دانش آموز کنکوری سلام...


در این مطلب علی جابری رتبه 95 منطقه 1 در رشته ی انسانی در سال 99 روش جمع بندی خود را برای کنکور با شما به اشتراک گذاشته است.

دانش آموزان عزیز دقت کنید که اگر سوالی از ایشان داشتید می توانید در قسمت کامنت های این مطلب یادداشت کنید و ایشان پاسخگو هستند.




سلام و عرض ادب خدمت دانش آموزان عزیز


من برای جمع بندی دروس در زمان باقی مانده تا کنکور، به این شکل عمل میکردم که دروس دوازدهم را طوری برای امتحانات نهایی می خواندم که برای کنکور هم خوانده باشم و اینگونه تلقی می کردم که آخرین فرصت مطالعه دروس دوازدهم، امتحانات نهایی خرداد است.از طرف دیگر، در 


طول امتحانات، بخش هایی از پایه را هم می خواندم و سعی میکردم تا نقاط ضعف خودم در دروس پایه را، در زمان هایی که اضافه می آوردم، بر طرف کنم.


     با توجه به شرایط کرونایی که پیش آمده بود و کلاس های آنلاین مدرسه، من معمولا صبح زود یعنی حدود ساعت ۷ بیدار می شدم و با فاصله های زمانی کم ( برای استراحت ) تا ساعت ۱۸ درس میخواندم و اگر حوصله داشتم، بعد ساعت ۲۱ هم، یک یا دو ساعت می خواندم. این رویه 

باعث شده بود که میانگین ساعت مطالعه من به ۹ ساعت برسد؛ ولی اگر روزی از کار هایم عقب می افتادم، ساعت مطالعه ام را بیشتر می کردم تا جبران کنم.


برای آزمون های باقی مانده تا کنکور، بیشتر روی مرور و مطالعه تکمیلی وقت میگذاشتم و با تست های مضربی، درس ها را دوره می کردم.


 بعد از هر آزمون، تست هایی که غلط زده یا نزده بودم را ابتدا سعی می کردم خودم آنرا با آرامش حل کنم و اگر نتوانستم با مطالعه پاسخنامه، چک می کردم و در صورت نیاز به مطالعه کتاب و جزوه روی می آوردم و اگر نکته جدیدی دستگیرم میشد، آن نکته را در درسنامه مربوط به خودش، 

می نوشتم و هایلایت می کردم.(به عنوان پیشنهاد حتما از کارنامه اشتباهات و همچنین فیلم سوالات اشتباه استفاده کنید.)


 آزمون های جامع و همان کنکور های سال های قبل را سعی می کردم در خرداد ماه بررسی کنم ولی در خرداد به طور موضوعی تست هایش را می زدم و بعد از امتحانات خرداد، به صورت متمرکز، به یادگیری تست های کنکور های گذشته روی آوردم.


(من معتقدم که اگر ما وظیفه خودمان را به بهترین صورت و حالتی که در توان داریم، انجام دهیم، می توانیم بقیه اش را با خیال راحت به خدا بسپاریم و اینگونه استرس را از خودمان دور کنیم.)


   من درسی را برای کنکور حذف نکردم و آن بخش هایی که کمتر خوانده بودم را در دو هفته پایانی ، می خواندم تا هم یاد بگیرم و هم به خوبی در حافظه ام بماند.کتاب های درسی به عنوان منبع اصلی، مرجع نهایی برای هر تست هستند و کتاب های تست با اشاره به نکات ریز، مفید و 

موثر هستند.

در هفته های پایانی، با تست های مضربی از روی کتابکار و مطالعه و دوره از روی کتاب های درسی، کار را پیش می بردم؛ البته برای بعضی از درس ها، درسنامه را از روی خود کتابکار میخواندم.


برای درس های علوم فنون و تاریخ و جغرافی، از کتاب های آبی کانون استفاده میکردم که هم خیلی جامع بودند و هم بسیار به من کمک کردند.


روش تست زدن من به درس مربوطه بستگی داشت.مثلا برای فلسفه، بعد از هر تست، بلافاصله جواب را چک میکردم تا یاد بگیرم با مثلا برای ریاضی، از مباحث مختلف، مضربی تست می زدم ولی در کل، تست های مروری و بررسی جواب ها، روش کلی من بود.


به عنوان نکات آخر 


1.حتما دقت کنید که تمامی نکاتی که در آزمون های جامع یاد میگیرید در یک دفتر 40 برگ یادداشت کنید

2.بخش اعظم کنکور هنر آزمون دادن هست پس حتما در آزمون های آزمایشی که می زنید تمامی موارد مانند صندلی و لباس آزمون ، رعایت زمان (استفاده از تکنیک هایی مانند زمان نقصانی و ضربدر منفی و ...) و ...

3.کتاب درسی و تمرین های آنرا به هیج وجه دست کم نگیرید.



تلاش و مطالعه در حد توان،خیال شما را راحت می کند؛ چرا که می دانید که حرکت از شماست و برکت از خدا.


علی جابری دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی




دانش آموزان عزیز دقت کنید که اگر سوالی از ایشان داشتید می توانید در قسمت کامنت های این مطلب یادداشت کنید و ایشان پاسخگو هستند.

Menu