سیده سمیرا معروف-تصمیم افزایش ساعت مطالعه پس از نوروز بود

سلام من سیده سمیرا معروف هستم. رتبه 168 منطقه 2 کنکور انسانی 1399. دانشجوی رشته حقوق دانشگاه خوارزمی تهران.

سیده سمیرا معروف-تصمیم افزایش ساعت مطالعه پس از نوروز بود

سلام من سیده سمیرا معروف هستم. رتبه 168 منطقه 2 کنکور انسانی 1399. 

دانشجوی رشته حقوق دانشگاه خوارزمی تهران.

موضوع: تجربیات چگونگی مطالعه بعد از پایان دوران طلایی نوروز

در این نوشتار قصد دارم تجربیات درسی سال کنکورم  بعد از اتمام تعطیلات  نوروز را  با شما در میان بگذارم.

علیرغم مطالعه خوب و با کیفیت در دوران طلایی نوروز. متاسفانه چون نتوانستم کل دروس پایه را با کیفیت و مرور فراوان در عید ببندم. از نتایج آزمون های طلایی نورورم زیاد راضی نبودم و ترازم در این ایام از 7300 به 6800 رسید.. بعد از این نتایج کمی بی روحیه و از طرفی هم استرسی شدم و ترسیدم که دیگر نتوانم تا کنکور خودم را بالا بکشم و دروس را با آن کیفیتی که مد نظر دارم پیش ببرم. لذا تصمیم گرفتم که برنامه ریزی ام را تغییر دهم و اولین کاری که کردم افزایش ساعت مطالعه بود. پایه دوازدهم را تا آخر اسفند ماه1398  بسته بودم و تصمیم جدی ام این بود که تا اردیبهشت ماه1399  و قبل از شروع امتحانات نهایی با جدیت بیشتری دروس  پایه را  بخوانم و با خودم عهد کردم که تا اردیبهشت ماه تست نزده ای از دروس دهم و یازدهم نداشته باشم روی دو آزمون دوره طلایی نوروز را هرکدام دو بار تحلیل کردم و و علت تمامی تست های غلط و نزده ام را یاد گرفتم. در آن دوران ساعت مطالعه ام از روزی 8 ساعت به روزی 11 ساعت رسید. بیشتر خسته میشدم ولی بازدهی بیشتری هم داشتم. از نتیجه خودم بیشتر راضی بودم و فهمیده بودم که گره کارم و علت افت ترازم در دوران عید علیرغم ساعت مطالعه پایین. وقت نگذاشتن روی جزییاتی بوده که اکثرا دانش اموزان از آن ها به راحتی میگذرند و خود من هم تا پیش از این از آن ها به راحتی میگذشتم و این اصلاح شیوه مطالعاتی من را بشدت جلو انداخت و به چیزی که از خودم توقع داشتم نزدیک تر کرد.

خب تا اردیبهشت ماه دروس پایه را به جای خوبی رسانده بودم و حالا دغدغه اصلی من نزدیک شدن به ایام امتحانات نهایی و و بازخوانی دروس دوازدهم بود که تقریبا بیشتر مطالب آن را فراموش کرده بودم. ولی نگران نبودم. چون دروس دوازدهم را قبل از سال جلوتر از مدرسه و بودجه آزمون کانون مطالعه کرده بودم همین که اولین بار نبود که با متن دروس مواجه می شدم و هر چه بود جنبه تکرار داشت حس خوبی را به من القا میکرد.

ولی یکی از مهم ترین چالش هایی که با نزدیکی امتحانات نهایی با آن مواجه بودم چگونگی تشریحی نوشتن بود!

ممکن است این موضوع دغدغه هر کنکوری ای باشد. چون ما سال آخر اکثر وقتمان را روی تست زنی و تقویت مهارت های تست رنی می گذاریم و کمتر تشریحی میخوانیم. ولی میخواهم بگویم که این موضوع اصلا منافاتی با فرایند مطالعه در دوره امتحانات نهایی و نتایج امتحانات نخواهد داشت. چرا که به نظر و تجربه من دانش آموزی که بتواند خوب تست بزند قطعا هم میتواند خوب بنویسد. علتش هم این است که ما برای اینکه بتوانیم خوب تست بزنیم ریز و دقیق میخوانیم و دقیقا برای اینکه بتوانیم خوب بنویسیم هم باید ریز و دقیق بخوانیم. فقط تفاوتش این است که در تست ها پاسخ بین چهار گزینه ایست که ما باید انتخاب کنیم ولی در تشریحی نویسی گویا خودمان باید برای یک تست پاسخ دقیق بنویسیم!

خلاصه حرفم این بود که کنکوری ها نگران امتحانات نهایی نیز  نباشند و مطمئن باشند اگر دروس را خوب و با دقت خوانده باشند میتواتند از پس هر سوالی در امتحانات نهایی بر بیایند و در کنارش مطالعه تستی کنکوری خود را نیز داشته باشند و این دو نه تنها نافی هم نیستند بلکه ملزوم یکدیگر هستند.

امیدوارم این مطلب برای دوستان مفید فایده واقع شده باشد.



دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور با رتبه های برتر سال گذشته

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه


Menu