محمدحسین جعفرنژاد- بعد از نوروزبرنامه ریزی آینده بسیار مهم است

سلام من محمدحسین جعفرنژاد هستم رتبه‌ی 26 منطقه 1 کنکور تجربی سال 1401 و دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

محمدحسین جعفرنژاد- بعد از نوروزبرنامه ریزی آینده بسیار مهم است

سلام من محمدحسین جعفرنژاد هستم رتبه ی 26 منطقه 1 کنکور تجربی سال 1401 و دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

ببینید بعد از برهه ی حساس و مهم تعطیلات عید چند نکته بسیار مهم است که توجه کردن یا نکردن به ان ها به طور مستقیم در روند درسی شما تاثیر می گذارد:

مورد اول تحلیل کردن این دوران و شناخت نقاط قوت و ضعف .

برای مثال اگر در ازمون عید در بعضی درس ها ضعیف عمل کردید ببینید چرا این اتفاق افتاده ایا کم خواندم یا کم تست زدم .

مورد دوم این است که بعد از تحلیل کردن باید برنامه ریزی درستی داشته باشید که اولا اون نقاط قوت تان را حفظ کند و به مراتب این نقاط قوت را تقویت کنید و دوما نقاط ضعفی که شناسایی کردید را وقت بیشتری روی ان مباحث بگذارید تا این نقاط ضعف به مراتب بهبود یابند. 

مورد سوم که اغلب فراموش می شود توجه به نیمسال اول است چون برنامه ی ازمون ها به شدت تمرکز بر نیمسال دوم دارند و فراموش نشدن نیمسال اول میتواند شما را بسیار نسبت به دیگر دانش اموزان جلو بیندازد. شاید سوال بپرسید که با توجه به برنامه ی ازمون ها چظور نیمسال اول را مرور کنیم؟ بهترین کار برای مرور نیمسال اول چون این مباحث در عید به طور کامل مرور شده اند زدن ازمون است .بدین صورت که اخر هر هفته از هر درس 20 سوال انتخاب کنید ( می توانید از ازمون های پارسال استفاده کنید) و به صورت ازمونی بزنید و در نهایت تحلیل کنید . این کار ممکن است تقریبا 3 ساعت از شما بگیرد اما رد عوض شما به مراتب دارید تسلط خودتون را بر مباحث نیمسال اول افزایش میدهید در حالی که بسیاری از دانش اموزان کلا نیمسال اول را از برنامه ی خود خارج کرده اند.

مورد دیگری که باید در برنامه ریزی بعد از عید باید توجه کنید این است که باید خودتان برای ازمون های تشریحی اماده کنید و اهمیت این موضوع بخاطر این است که معدل نهایی تاثیر مستقیم در کنکور دارد . 

امادگی در ازمون های تشریحی در دروس اختصاصی منوط به تستی خواندن است چون کسی که میتواند از پس تست ها بر بیاید قطعا از پس سوال های تشریحی هم بر خواهد امد ولی برای امادگی در دروس عمومی تنها راه زیاد خواندن و بلد بودن خط به خط کتاب است .

در اخر توصیه میکنم بعد از یک استراحت با یک برنامه ریزی درست برای بعد از عید به استقبال این دو سه ماه بروند که بهترین نتیجه را بدست بیاورند .

با ارزوی موفقیت برای تمامی دانش اموزان.



دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور با رتبه های برتر سال گذشته

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه

Menu