برترهای کنکور تجربی از تجربیات خود در دوران جمع‌بندی می‌گویند

در روزهای نزدیک به کنکور اردیبهشــت، با این روش احســاس آرامش خاطر میکنید: جمعبندی به کمک آزمونهای جامع و کنکورهای گذشــته.

برترهای کنکور تجربی از تجربیات خود در دوران جمع‌بندی می‌گویند

در روزهای نزدیک به کنکور اردیبهشــت، با این روش احســاس آرامش خاطر میکنید: جمع بندی به کمک آزمون های جامع و کنکورهای گذشــته. با حداکثر شبیه سازی یک کنکور واقعی، چند ساعت یک جا بنشینید، سپس آزمونتان را تصحیح کنید؛ کارتان را تحلیل و حتما رفع اشکال کنید. نکته ها و دریافت های هر آزمون در جمع بندی بعدی به کارتان خواهد آمد. شرکت در آزمون های ۲۴ و ۳۱ فروردین را بیش از پیش جدی بگیرید تا در آزمون نهایی به اوج آمادگی برسید. 


تجربه های رتبه های برتر کنکور انسانی در ایام جمع بندی( برشی از مجله آزمون) 

نــگار کاووســی، دانشــجوی دندانپزشــکی دانشــگاه علــوم پزشــکی تهران:

ازمون های جمع‌بندی نقطه بســیار مهمی در برنامه‌ریزی من بود در نتیجــه به تعداد بســیار زیادی و حدودا ۳ الی ۴ آزمون جامع در هفته، در برنامه‌ام گذاشــته بودم و ترتیب آن‌ها اول آزمون‌های جامع ســبک‌تر و بعد دشوارتر و در نهایت کنکورهای چند سال اخیر بود. این کار چند دلیل مهم داشت؛ اول این‌که سرعت و مهارت من را برای جلسه اصلی وکنکور بیشترمی‌کرد و دوم آن که به من نشان می‌دادکه درکدام درس‌ها ضعف بیشــتری دارم در نتیجه بیشتر از آن‌ها تست می‌زدم و به منابعم رجــوع می‌کردم. به این ترتیب که ابتدا صبح به صورت کامل شبیه‌سازی‌شــده با کنکور، یک آزمون می‌زدم و ســپس ظهر به بعد را به مطالعه بیشتر مباحثی می‌پرداختم که بیشــتر در آن‌ها ضعف داشــتم و یا بیشتر فراموش شده بودند. همین‌طور در روزهایی که آزمــون جامع کار نمی‌کردم از آزمون‌های تک درس استفاده می‌کردم یا آزمون‌هایی که در طول سال برگزار شده بود )چه قبلا آن‌ها را زده بودم چه فرصت زدن آن‌ها را پیدا نکرده بودم(. در نهایت یک ماه منتهی به کنکور بسیار ماه مهم و تاثیر گذاری برای همه اســت اما من به دلیل استرس و نگرانی شدید آن‌قدر که انتظار داشتم نتوانستم از آن استفاده کنم و تورقم به اندازه کافی نبود و اگر به سال گذشته برمی‌گشتم، تورق بیشتری برای دروس، به ویژه حفظیات انجام می‌دادم که این موضوع بسیار سر جلسه کنکور کمک‌کننده خواهد بود.

برترهای کنکور تجربی از تجربیات خود در دوران جمع‌بندی می‌گویند



فرزانــه نیــک عیــش، دانشــجوی رشــته دندانپزشــکی دانشــگاه شهید بهشتی:

در روزهای نزدیک به کنکور ، جمع‌بندی درســت مهم‌ترین موضوع برای یک دانش‌آموز کنکوری هست و آزمون‌های جامع نیز نقش راهنمای اصلی را برای من داشــتند چرا که با شــرکت در هر آزمون متوجه میزان پیشــرفت خودم شــده و به نقاط ضعفی که داشتم، تسلط بیشتری پیدا می‌کردم. هم‌چنین کارنامه آزمون را اســاس برنامه‌ریزی برای آزمون بعدی قــرار می‌دادم. چالش بعدی من مدیریــت زمان بود که شــرکت در آزمون‌های جمع‌بندی کمک بســیار بزرگی دربرطرف شــدن این چالش بود. مــن طبق تجربه‌ای که از کنکور دی ماه داشتم که باعث آشنایی با شرایط جلسه کنکور بود، در آزمون‌های جمع‌بندی با مدیریت زمان و مدیریت شــرایط روحی خودم، توانستم در کنکور تیر ماه نیز مدیریت مناسبی داشته باشم 


امیرحســین ابطحــی، دانشــجوی داروســازی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

هرچــه بــه کنکــور نزدیک‌تر می‌شــدیم، ســعی می‌کــردم درس‌خواندنــم در خانــه، تجربه‌ای نزدیک‌تر به کنکور باشــد؛ برای مثال سواالت فیزیک و شیمی را با توجه به آن‌که در یک دفترچه قرار داشتند، با هم‌دیگر حل می‌کردم تا تجربه لازم را کسب کنم. تعداد آزمون‌ها را نیز بیشــتر کردم به طوری که در ۲ یا ۳ هفته منتهی به کنکور تیر، تقریبا هر روز یک آزمون جامع را حل می‌کردم. یکی دیگر از مســائل مهم ســال کنکور، برگزاری کنکور دی بود. من، مانند بســیاری دیگرازدانش‌آموزان، آمادگی کامل برای کنکور دی را نداشتم؛ اما تجربه حاصل از کنکور دی بسیار مهم بود. در حقیقت کنکور دی‌ماه دید وسیعی به من بخشید و توانستم نقاط ضعف و قوت خود را بهتر شناسایی کنم. در نتیجه در روز کنکور تیر با آرامش بسیار بیشتری در جلسه شرکت کردم. همین قضیه باعث شد که در مقایسه با کنکور دی، مدیریت زمان بهتری راداشته باشم. برای مثال از قبل تصمیم گرفته بودم که برای هر درس یا سوال چقدر وقت بگذارم.

ســمیرا قراری، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

 روز های نزدیک به کنکور سعی می‌کــردم طبــق برنامه مشــاورم و هم‌چنین آزمون‌های کانون پیش روم و تــا جایی که می‌توانم مطالب را مرور کرده و کنکورهای ســال‌های قبل را به‌طــور کامل کار کنم و تا جایی که می‌توانم آمادگی‌ام را برای کنکور افزایش دهم و البته با مرور و آزمون‌دادن ســعی می‌کردم استرسم را کاهش دهم (البته برای کنترل استرس با مشاور و خانواده ام نیز راجع به کنکور حرف می‌زدم و راهنمایی‌های آن‌ها باعث می‌شــد دید منطقی نســبت به شرایط داشته باشم و آرام‌تر شوم). طبیعتا جمع‌بندی باعث می‌شــوداز زمانی که در دست داریم و البته می‌توان گفت زمان کمی که تاکنکورداریم، بیشــترین اســتفاده راداشــته باشیم و تمام مطالبــی را که مدت‌ها برای یادگیری آن‌ها تالش می‌کردیم، برای آخرین بار مرور نماییم.همان‌طور که هر جلســه کار یا به طور کلی فعالیتی در نهایت نیازمند یک جمع‌بندی برای نتیجه‌گیری است، کنکور نیز از این مسئله مستثنی نیست و لازم اســت که درهفته‌های آخر یک برنامه‌ریزی جامع و دقیقی صورت گیرد که من با کمک مشــاورم این کار را انجام دادم و با اولویت‌بندی درست مرور مطالب را انجام دادم.



ثمین میرزائی، دانشجوی رشته پزشــکی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

بدون شک : دوران جمع‌بنــدی مهم‌ترین دوران ســال کنکــورم بود ودر ایــن دوران ســعی می‌کردم مطالعه‌ام را با حداکثــر کیفیت و بدون توجه به کوچک‌ترین حاشیه‌ای انجام دهم و از تجربه‌های رتبه های برتر سال‌های قبل هم خیلی اســتفاده کردم و آن‌ها را برای خودم شبیه‌سازی کردم. یکی از این روش‌ها زدن آزمون‌های سه روز یک‌بار در دوران جمع‌بندی بود . بعد از زدن آزمون جامع حدود 4 الی 5 ساعت استراحت می‌کردم و بعد شروع به تحلیل دقیق آزمون می‌کــردم. هنگام تحلیل آزمون از فیلم‌های تحلیل آزمون اساتید کانون هم استفاده کردم و واقعا موثر و مفید بودند. یکی از مشــکلاتی که در سال اول کنکورم داشــتم این بود که به سر و صدا ســر جلســه آزمون خیلی حساس بودم ولی در سال دومم ســعی کردم بعضی از آزمون‌هایــم رادر محیط‌های پر ســروصداکارکنم تا به این محیط‌ها عادت کنم. کنکور دی فرصت خیلی خوبی برای شبیه‌سازی خیلی نزدیک به کنکور اصلی در تیر بود و واقعا کمک خوبی برای این‌ بود که با ســبک ســوالت آشنا شوم. در روز کنکور تیر هم سعی کردم با وجود چالش‌هایی که داشتم با آرامش تمام و تمرکزبه سواالت جواب دهم و زمانم را به‌خوبی مدیریت کنم.


صبا طباطبایی، دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

بــه نظرم جمع‌بنــدی مهم‌ترین بخش کنکور هســت ؛ مثل برداشــت محصول هســت اگه شما در کل سال محصولات را با دقت تمام کشــت بدید ولی در فصل برداشت به خوبی محصولات را برداشت نکنید، نمی‌توانید کشاورز موفقی شوید. باید روش درست برای جمع‌بندی انتخاب کنید تا بهترین برداشت محصول را داشته باشید. بعد از اجرای هر آزمون جامع ، تحلیل صحیح اولویت اولم بود. سعی می‌کردم تمام نکات آزمون را استخراج کنم و در دفترچه نکات یادداشت کنم تا قبل کنکور مرورشان کنم.در روزهای بعد آزمون مباحثی که بیشتر مشکل دارم، از روی کتاب و جزوه مرور می‌کردم و تست‌های نشان‌دارم را حل می‌کردم. در روز کنکــور به دلیل تمرین زیاد در آزمون‌هایی که در خانه حل می‌کردم، مشکلی با کنترل زمان نداشتم و کاملا همان‌طور که برنامه‌ریزی کرده بودم، پیش رفتم و سعی کردم سوال‌های بسیار زمان‌بر هر دفترچه رادر پایان زمان آن دفترچه حل کنم تا مطمئن باشم زمان از کنترلم خارج نمی‌شود. 



🔵عضویت در کانال تلگرامی کانون برترها🔵

Menu