مصاحبه با پرنیا سلیمانی رتبه 797 کنکور تجربی

 آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟ بله چون سوالات ساده هر درس غالبا سوالاتی بودند که با راه حل میانبرحل میشوند و البته جایگاه مشخصی در بین سوالات داشتند و اکثرا سوالات ابتدایی بودن

مصاحبه با پرنیا سلیمانی رتبه 797 کنکور تجربی
  • نام و نام خانوادگی: پرنیا سلیمانی

 

  • دوازدهم رشته تجربی

 

  • میانگین تراز: 6500

 

  • استان_ شهر: استان لرستان شهرستان الیگودرز

 

  • سال های حضور در کانون: 8 سال

 

  • رتبه کنکور:    797 رشته تجربی


  • پذیرش: رشته پزشکی دانشگاه تهران

  • مصاحبه گر: هدیه چراغیان

 

 

 

  • آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت میکردید؟

بله

 

  • اگر پاسختان مثبت بود الف) انگیزه تان چه بود؟

آزمون های مشابه به من کمک می کردند که برای آزمون اصلی کانون در

هفته پیش روآماده باشم. این آزمون ها باعث می شدند که بتوانم اطلاعات

بیشتری راجب میزان آمادگی خودم برای آزمون اصلی به دست بیاورم وبا

توجه به آن با اعتماد به نفس بیشتری در آزمون اصلی و حضوری کانون 

شرکت کنم.

 

  • ب) فایده آزمون های مشابه برای شما چه بود؟

آزمون های مشابه علاوه بر افزایش میزان شناخت من از آزمون

حضوری به افزایش اعتماد به نفس من کمک می کردند تا از نوع سوالات

آزمون اصلی آگاه باشم و تقریبا بتوانم حدس بزنم که توجه آزمون در هر

درسی بر روی چه مباحثی است و چه مباحثی از اهمیت بیشتری برخوردار

هستند.علاوه بر این حل کردن دو آزمون در دو هفته خیلی کمک کننده تر و

موثر تر ازحل یک آزمون بوده. با تعداد بیشتر آزمون میتوانستم بهتر و کامل تر خود را برای کنکور آماده کنم

 

  • برنامه راهبردی شما برای مطاله در طول سال چه بود؟

من برای طبقه بندی تایم مطاله و نوع درس از همان برنامه راهبردی 

قلم چی برای برنامه ریزی هفتگی استفاده می کردم و برنامه جداگانه نداشتم زیرا برنامه راهبردی کانون بسیار کامل و پر از مرور های بجا

بود و نیاز به  برنامه دیگر نداشتم

 

  • به طور میانگین و در بازه های زمانی مختلف چند ساعت تست می زدید یا مسئله حل می کردید و چند ساعت صرف مطاله و روخوانی می کردید؟ در طول سال و ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

به طور میانگین روزانه بین 7 الی 9 ساعت مطالعه داشتم از ابتدای مهرماه که مطالعه را شروع کردم تقریبا 75% از زمان مطالعه ام را صرف خواندن مطالب میکردم و 25% زمان مطالعه ام تست می زدم اما رفته رفته به تایم تست اضافه کردم و از تایم مطالعه ام کم میکردم تا جایی که در دی ماه 60% تست داشتم و40% مطالعه انجام میدادم 

اما با شروع نیم سال دوم باز هم زمان مطالعه ام را افزایش دادم تا مطالب

جدید را بیاموزم .

در اردیبهشت ماه تایم مطالعه ام را روی 9 ساعت تثبیت کرده و 50% زمان تست و 50% دیگر را به خواندن مطالب جدید و یا مرور مطالب قدیم میپرداختم.

در خرداد ماه و دوران جمع بندی هر روز یک آزمون از کنکور های سال های گذشته را حل میکردم و باقی روز را هم بیشتر تست میزدم و کمی هم

مطالعه داشتم البته تلاش میکردم تا تست های نشان دار را مرور کنم تا مطالب قبلی.

 

  • سال گذشته کانون روی کشف دو سوال ساده در هر آزمون تمرکز داشت آیا شما می توانستید سوال های ساده آزمون را تشخیص دهید؟

 

بله طبق گفته های پشتیبان و صفحه شخصی کانون از وجود این دو سوال 

اطلاع داشتم و در هر درس متوجه این سوالات می شدم زیرا در اکثر آزمون ها شماره سوال ثابتی داشتند و در حین حل سوال متوجه میشدم جدای از راه حل طولانی یک راه بسیار ساده برای رسیدن به پاسخ مربوطه هست.

 

  • آیا این مهارت و توانایی در طول  سال بهبود پیدا کرد؟

بله چون سوالات ساده هر درس غالبا سوالاتی بودند که با راه حل میانبر حل میشوند و البته جایگاه مشخصی در بین سوالات داشتند و اکثرا سوالات ابتدایی بودند.

 

  • به طورمیانگین در هر آزمون تعداد اشتباه شما چند تا بود؟

در ابتدا بین 12 ال 20 اشتباه در هر آزمون داشتم ولی در ادامه مسیر تصمیم گرفتم به نزده های هر در اضافه کنم به جای آنکه اشتباهاتم ثابت بماند و این گونه بود که میانگین نهایی اشتباهاتم به 10 کاهش پیدا کرد.

 

  • هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری میدادید؟

من بر اساس علاقه سوالات را بررسی می کردم.اول از درس زیست 

شروع میکردم زیرا زیست هم تعداد سوالات بیشتری داشت و هم بررسی

سوالات آن در روز آزمون باعث میشد زمان کمتری را صرف بررسی سوالات آن کنم چون در ذهنم ایده سوالات باقی می ماند. بعد از آن سوالات 

فیزیک را بررسی میکردم و سپس ریاضی و شیمی.

 

  • شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی  میدانید؟

از آنجایی که من از کلاس ششم ابتدایی وارد کانون شدم  8 سال میشود 

که دانش آموز کانون هستم به آزمون های دو هفته ای یکبار در روز های

جمعه عادت کرده بودم و خودم را جزوی از خانواده کانون شهر میدانستم.

یک عضو ثابت!

 

  • اگر خود را یک دانش آموز کانونی می دانید توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟اسم این منابع را بگویید؟

از همان کلاس ششم از کتاب نوروز هر ساله در دوران جمع بندی عید استفاده می کردم.

یکی دیگر از کتاب های مفید که تقریبا هر ساله همراه من بود کتاب های سه سطحی بودند که به عنوان منبع پیشرفته در دروس اختصاصی از آنها

استفاده می کردم.

در سال گذشته هم از کتاب جمع بندی زرد کانون مجموع 10 سال کنکور استفاده کردم که بسیار کتاب مفیدی بود به ویژه به دلیل اینکه در کنار هر سوال,سال تحصیلی مربوط به سوال نوشته شده بود و ما میتوانستیم از همان ابتدای سال از این کتاب استفاده کنیم و سوالات کنکور های اخیر را طبق بودجه بندی آزمون های قلم چی بررسی کنیم.

 

  • چرا آزمون های کانون را انتخاب کردید؟

در سال ششم ابتدایی به پیشنهاد پدر و مادرم در آزمون های کانون شرکت

کردم اما برای سال هفتم و بعد از آن این تصمیم خودم بود که هر ساله در 

آزمون ها شرکت کنم.

گویا شرکت در آزمون های کانون یک وظیفه و به نوعی عادت برای من بود.

و البته شباهت سوالات کنکورهای اخیر با سوالات آزمون های کانون در مقطع متوسطه دوم برای انتخاب مجدد کانون بی جا نبود.

 

  • برنامه راهبردی را چگونه برای خود برنامه ریزی می کردید؟

طبق برنامه راهبردی برای دو هفته پیش رو برنامه ریزی میکردم و

سعی میکردم مطالب آزمون را 9 الی 10 روز اول یعنی نهایتا تا دوشنبه هفته آزمون تمام کنم و سپس روز های آخررا به مرور و تست دوباره مطالب می پرداختم.

سعی میکردم برای دوران جمع بندی و مرور هم از برنامه راهبردی استفاده کنم.

 

  • آیا در کلاس های آموزشی شرکت می کردید؟

در کلاس های اختصاصی دروس شرکت نمیکردم اما در کلاس های پنج نفره و کلاس مشاوره ای آزمون شرکت میکردم زیرا به بررسی آزمون های کانون و شناخت من از هر درس بسیار کمک کننده بود.

 

  • آیا از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردید؟

دفتر برنامه ریزی عضو اصلی مطالعه من از همان سال ششم بود.

همیشه بعد از مطالعه هر درس بلافاصله ساعت مطالعه,ساعت تست و

تعداد تست خود را یادداشت میکردم تا بتوانم شناخت بیشتری از خود پیدا

کنم و بهتر برای هفته آینده برنامه ریزی کنم.

در این مسیر دفتر برنامه ریزی همراه همیشگی من بود به گونه ای که شاید در دانشگاه هم از آن برای برنامه ریزی هایم استفاده کنم.

 

  • نقش آموزشی پدر و مادر خود را بفرمایید؟

پدر و مادر من هرگز در برنامه ریزی هایم و زمان مطالعه ام دخالت 

نمی کردند.

پدرم معتقد بود دانش آموزی که خودش بخواهد درس بخواند نیازی به تلنگر ندارد .

ولی درصد های هر آزمون یا رتبه هایم یا ترازهایم را با هم بررسی میکردیم, و البته آنها بیشتر تلاش می کردند شرایط و امکانات را برای من فراهم کنند تا بتوانم بهتر مطالعه کنم و مرا تشویق می کردند به عبارتی پدر

و مادرم مشوق و حامی من در این مسیر بودند وهرگز مرا در شرایط سخت تنها قرار نمی دادند که دچار استرس شوم و برای آرامشم تلاش میکردند.

من از ایشان بسیار ممنونم!

 

  • چه توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟

در ابتدا اعتماد به نفس داشته باشید. به خودتان ایمان داشته باشید در مسیری که تلاش می کنید موفق خواهید شد. و سپس تداوم و اراده!

تداوم در این مسیر اصل بسیار مهمی است که شاید مهم ترین جزء مسیر که در هر شرایطی مطالعه تان را ادامه دهید و به خودتان باور داشته باشید که میتوانید حتی در سخت ترین شرایط راه را هموار کنید.

یک چیز دیگر! به دوستان و دیگران هم کار نداشته باشید و درستان را بخوانید . نگذارید حرف های دیگران روی اعتماد به خودتان و مطالعه تان 

تاثیر بگذارد. شما می توانید موفق باشید.!

 

 

                                                               موفق باشید!

 

 

 

Menu